Inbakeren én slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fizzy, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Mijn dochtertje is bijna 4 weken oud en slaapt heel onrustig. De oplossing: inbakeren! Ik heb een Swaddle Me gekocht en sindsdien slaapt ze heerlijk rustig. Alleen nu zag ik vanochtend dat ze de dekentjes weg trapt en diagonaal in het wiegje lag. Nu bekruipt me dus de angst dat ze onder het dekentje komt met haar hoofdje. Ook kan ze het nu heel makkelijk te koud krijgen, omdat ze dus niet meer onder het dekentje ligt.
    Ik heb een slaapzakje gekocht in maat 50/62, dus wel een kleine slaapzak. Hij heeft afritsbare mouwen. Mag ik haar ook inbakeren en dan in de slaapzak doen? Of is dat onveilig omdat ze haar armpjes niet vrij heeft?
    Of heeft iemand andere tips? Haar benen hoeven niet per sé vast te liggen, het gaat er vooral om dat ze haar armen naast haar lijfje heeft, een Puckababy heeft nog teveel ruimte.

2. Humava

Humava Niet meer actief

Dat probleem had ik ook laatst. Hier ook een topic over geopend:). Er werd mij geadviseerd om de pacco inbakerzak te kopen. Ik heb die via mp op de kop getikt. D.ligt er nu voor de 2e nacht in en z'n dekentjes liggen nog keurig over hem heen na elk slaapje.

Ik zou niet een slaapzakje over de swaddle me doen. Dat lijkt me niet veilig want in zo'n slaapzak kan ze naar beneden zakken als haar armen niet door de mouwen heeft. Ik zou eerder dan eerst de slaapzak aan doen en daarover de swaddle me. Maar of dat wel veilig is durf ik niet te zeggen.

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik zou het niet doen... om de reden die je zelf al noemt.. erg onveilig :) Dan zou ik eerder gaan voor een wat dikkere pyjama of een warmere hoeslaken onder de 'gewone' hoeslaken. Bedenk je wel dat de kleintjes het met inbakeren sowieso al warmer hebben dan wanneer ze niet ingebakerd zijn

Deel Deze Pagina