Pff ik weet echt niet wat ik nu moet. Mn zoontje had vanavond koorts (waarschijnlijk door tandjes), maar voor mij dus een reden om hem niet in te bakeren. Nu is ie ook al een half jaar en begint al met rollen dus moet dit sowieso. Alleen nu kwam ie al moeilijk in slaap, maar uiteindelijk toch in slaap gevallen om half 9 en net werd ie om 23.00u wakker en heb ik m al 3x de fop gegeven. Nu vraag ik me af moet ik dit gewoon volhouden als dit de hele nacht zo gaat? (En aankomende nachten) of weer inbakeren en later weer proberen? Hij rolt nog niet echt door.. Heeft iemand misschien een tip om af te bouwen?
Hier waren ze ook rond de 6 mnd, ik legde ze ook in een slaapzak met mouwen en in allebei de handen een doekje,maar het weer last lange mouwen niet echt toe hè... Ze sliepen de eerste 3-4 nachten en dagen wel iets moeizamer maar daarna was het als voorheen. Succes!
Ik ben t inbakeren gaan afbouwen door eerst 1 armpje los te laten.toen ze daar goed op sliep heb ik haar een slaapzakje gegeven en toen ging t vrij snel goed. Maar je moet er ff doorheen. Hier heeft t iets meer dan n week geduurd. Succes!
Idd volhouden een paar nachten. Hoop dat het werkt. Hier was dat nl. niet het geval, hij viel vaak niet eens in slaap en was als hij dan toch in slaap viel binnen 45 min weer wakker.... Nu dus in een slaapzak met de mouwen dicht (helaas) maar hiermee kan hij ook goed rollen en tijgeren en zelfs gaan zitten. Op het KDV wel met zijn armen vrij, en dat gaat nu best goed (voor op het KDV). Nu hebben we vakantie, dus gaan nadat we terug zijn van onze vakantie (we willen wel rust op vakantie en een vreemde omgeving betekend hier toch al wat slechter slapen) gaan we het weer proberen! Ik zie er nu al tegenop!
hie ook cold turkey afgebouwd. zoonlief was zieke en begon te rollen. Vanwege het weer waren lange mouwen geen optie. Dus in strakkere slaapzak (één van de hema die per ongeluk in de droger was beland, sloot bovenin perfect aan zonder te strak te zitten) en lakentje strak. Di twas ook het moment dat hij niet meer zonder speen en zijn knuffel (tutteldoekje) kon. Heeft een weekje geduurd (ik sliep overdag alle slaapjes mee, anders trok ik het niet...) , maar nu slaapt hij prima. Ook een heel duidelijk avondritueel heeft geholpen. Vanaf een uur voor bedtijd gaat de tv uit en alles gaat in vaste volgorde. Bijna zo voorspelbaar dat het saai is en je de klok er op gelijk kunt zetten, maar nu duurt het nog maar 5-10 min voor hij slaapt. ik heb helaas geen simpelere oplossing voor je...
wij stoppen het slaapzakje onderin iets in. Daardoor schopt hij zijn laken niet steeds weg. Ook slaapt ons ventje op zijn buik overdag en heeft dan geen bakerdoek/slaapzak nodig.