Mijn zoontje van 12 weken krijgt zijn laatste voeding rond half elf, dan komt hij weer rond vier uur half vijf, maar dan is zijn dag begonnen. Ik krijg hem met geen mogelijkheid weer in slaap. Het enige dat ik kan doen is hem bij mij in bed nemen, dan slaapt hij na protest wel weer. Eigenlijk wil ik dat liever niet doen, omdat ik bang ben dat hij daar aan went, maar om kwart over vier een krijsend kind, is ook niet zo prettig. Bovendien vind ik dat ook erg sneu. Iemand tips?
enige tip die ik kan geven is inderdaad de kleine gewoon bij je in bed te nemen, hier hebben we hetzelfde aan de hand gehad, en zo ineens uit het niets was het over en sliep ze gewoon weer door. Dat gebeurde eigenlijk nadat de laatste avondvoeding achterwege bleef, zo is ze elke keer langer blijven liggen tot uiteindelijk tot het moment dat bij ons toch de wekker ging. ze went er echt niet aan hoor, gaat echt wel weer voorbij, gewoon lekker van genieten dat ze lekker bij je ligt
Ik zou er ook lekker van genieten, hier is het ook een tijd geweest. Ik vond het wel wat eng, maar ook heeeeeeeeeeeeeeerlijk. Dat onvoorwaardelijke vertrouwen, die adem tegen je aan. Heb er nooit moeilijk over gedaan. Maar hier ligt ze nog vaak bij ons in bed. Wij zitten er niet zo mee. Ze zijn maar zo kort klein, als ze er aan toe zijn om alleen te slapen, gaan ze dat echt wel doen.
Vind het ook een beetje eng, maar sla wel altijd het dekbed weg en ga op mijn zij liggen. Fijn om te horen dat het over gaat. Ben soms zo bang dat ik ons zoontje teveel verwen, ze zeggen wel dat dat nog niet kan op deze leeftijd, maar ben er soms toch bang voor.
Wat je aanwent kan je eventueel ook weer afleren. Dat gaat wel moeilijker, maar toch. Bij ons is het uit pure noodzaak steeds meer geworden. Door haar eczeem kon ze van de jeuk vaak niet slapen. Veel wakker worden. En dan werd ze vaak wakker van het krabben, niet van de jeuk zelf. Dus lekker knus bij ons in bed, dan kan ik haar armpjes in bedwang houden. Slaapt voor iedereen een stuk rustiger. Anders moest ik er 10x uit per nacht. Nu wordt ik een keer of 3 wakker voor voeding. En dan doe ik dan halfslapend. Ik geloof zelf dat ook al went ze hieraan, als ze groter wordt ze vast ook alleen gaat slapen. Er zijn genoeg ouders die het ledikantje niet gebruiken en vanuit het ouderbed overstappen op een juniorbed. Ik vind het zelf heerlijk. Dat wakker worden 's morgens van haar gebrabbel en dan haar heerlijke lach. Ik weet niet wie verwend is, zij of ik