discussie met oma wel of niet naar de dokter hellluuuuppp?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dominique is echt niet fit, kijkt pips uit der ogen, wil niet veel eten, wel drinken, huilt regelmatig, zooooooo zielig!
    Dit is vannacht begonnen.

had net al een discussie met mijn moeder, zij vindt dat dominique te vaak ziek is en ik met haar naar de huisarts moet.
    Ik vindt dat wel meevallen, ja wat is ziek vorige maand was ze verkouden, nu heeft ze dus verhoging en niet fit.
    Wat heb ik er aan dat ik anderhalf uur in de wachtkamer ga zitten en ze me zeggen dat ze "gewoon" moet uitzieken en dat kindjes vaak ziek worden.

Mijn moeder kon zich niet herinneren dat ik vroeger ook zo vaak ziek was, nee he he is ook al 36 jaar geleden! zou ik ook niet meer weten.

Meiden ben ik nu te makkelijk, ze heeft 38,6 moet ik naar de dokter?
    henriette

2. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Als jij vindt dat het niet nodig is zou ik het niet doen....

je eigen gevoel is vaak het beste!

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    vind dat je moet doen wat jij het beste vind..., als jij het niet nodig vind dan niet.....vind jij het wel nodig dan moet je gaan...

Je kan ook even bellen en de asistent vragen of het verstandig is of dat ze het gewoon even moet uitzieken....

Ik ben ook niet zo van de dokter maar als ik twijfel bel ik even op en dan zeggen ze vanzelf wel van....lijkt me verstandig om even langs te komen of niet...

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou heb toch de huisarts gebeld, en het kunnen volgens de assistente best doorkomende tanden zijn, ook kan het een virus zijn die nog niet is uitgebroken, op de vraag of ik een slechte moeder ben omdat ik weinig met haar in de praktijk kwam moest ze erg lachen, ze vondt dat dominique een van de gezondste kindjes van de praktijk was er waren kindjes die bijna wekelijks in de praktijk kwamen.

Ik heb afgesproken dat ik het aan ga zien als ik thuis kom en als ik het niet vertrouw ik vanmiddag en anders morgen langs mag komen om haar even na te laten kijken, ben nu toch enigzinds weer gerustgesteld.
    Zal wel een moeizame nacht gaan worden!

henriette

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kindjes zijn inderdaad nou eenmaal vaak ziek... Zeker als ze naar het kinderdagverblijf gaan of naar de basisschool. Dus laat d'r maar lullen ;)
    En als je het zelf niet vertrouwt, dan inderdaad gewoon bellen.

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ze maakt me ook zo onzeker dan, de assistente moest er om lachen en zei dat omas vaak veeeeeel bezorgder waren dan moeders!

nou dat klopt hoor!

kan ik nog iets doen om het voor dominique te verzachten, veel koud drinken, ze huilt best veel, tenminste ze huilt normaal nooit dus we zijn dit niet echt gewend.
    Eerder op bed doen of juist niet, ze wil niet op schoot maar ze wil ook niet op de grond!
    Wat doen jullie dan meestal?

lauw badje is misschien ook wat?

henriette

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Mijn dochter was vorige week ook ziek, wou niet eten, niet drinken en had koorts.
    toen was het een paar dagen weg en nu heeft ze weer koorts en eregister alleen maar huilen.
    gister naar dokter geweest en ze had een infectie aan de luchtwegen en een oorontsteking.

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    goh hier ook twee oma's die zeuren dat Inge zo vaak ziek is. Maar als ze dan een keer niet ziek is geven ze ook toe dat het waarschijnlijk komt door dat wij vroeger niet naar een kdv gingen en dus pas veel later met allerlei ziektes in aanraking kwamen.

Dus gewoon doen wat je zelf denk dat goed is en waar jij je prettig bij voelt.
    Maar een keer te veel bellen of gaan naar de dokter lijkt me nooit erg. Beter het zekere voor het onzekere.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Als het aantal keren dat je bij de dokter komt bepaalt of je een slechte moeder bent, ben ik wel heeeeel erg... Jelle is bijna 2 en ik ben welgeteld 3x bij de dokter geweest... Dus nee, je bent zeker geen slechte moeder als je niet zo snel naar de dokter gaat.

Ik kijk meestal maar gewoon hoe Jelle is... Is hij moe, gaat hij naar bed enz. Vaak geef ik wel een wat paracetamol, (alleen voor hij gaat slapen, de rest van de dag meestal niet, of hij moet echt pijn hebben) ik ga er maar vanuit: Als ik me niet lekker voel doe ik dat ook. Meestal slaapt hij dan gelukkig wel goed.

10. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hey Jette, hier ook weer een meisje erg ziek. Sinds 2 dagen nu koorts en zwaar, maar dan ook zwaar verkouden, benauwd, heel veel huilen, niet willen eten en drinken! M.n. om dat laatste maakte ik me vandaag veel zorgen. De ha zal idd zeggen dat ze moet uitzieken, dus daar heb ik maar niet naar gebeld. Wacht het nog een paar dagen af. Zielig he als ze zo ziek zijn. Bij ons was het al weer even geleden (daarvoor vaak ziek en hoge koorts), dus vind het nu weer zo sneu voor haar.
    En ach wat zal het zijn: kiezen, allergie, sprong, virus, etc. Het zal wel van alles wat zijn. Succes vanavond!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

38,6 is geen reden om naar de dokter te gaan maar daar heeft jouw moeder niets mee te maken. Jij bepaalt wanneer JIJ met JOUW kind naar de dokter wilt gaan! Vertrouw op jezelf

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Kindjes zijn inderdaad nou eenmaal vaak ziek... Zeker als ze naar het kinderdagverblijf gaan of naar de basisschool.

waarom zegt iedereen dat toch? hoeft helemaal niet zo te zijn..
    sophie gaat sinds vorig jaar januari 2,5 dag naar kdv, en is nog maar 1x ziek geweest en dat was vorig jaar maart. verder weleens verkouden, maar dat noem ik geen ziek zijn.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Neem het haar maar niet kwalijk. Zo zijn oma's. Zo belt mijn moeder nu twee keer per dag op met de vraag hoe het met Camila is, dit omdat ze eergisteren de BMR prik heeft gehad. Mijn moeder is doodsbang voor de bijwerkingen.

Jij gaat naar de dokter als jij denkt dat het nodig is. Vertrouw maar op jezelf!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Haha, ik weet nog wel dat mijn moeder vroeger altijd lippenstift op onze wangen smeerde, als we mijn oma zagen. Anders zei mijn oma dat we zo pips zagen en daar had ze geen zin in.
    Gewoon je eigen gevoel volgen!

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    volg idd je eigen gevoel.. En kindjes zijn ook vaak elke maand wel een keer verkouden.. dat lijkt erg vaak maar schijnt toch normaal te zijn...

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha mijn moeder is wel wat gewend met mij (ik was op mijn zoon zijn leeftijd al een paar keer bijna doodgeweest aan longontstekingen e.d.) maar hier is het mijn man (zelf nooit ziek duidelijk) ik herken gewoon wel veel van mijn zoon in mij van vroeger, gewoon niet zo heel erg sterk, vaak verkouden, en oortjes e.d, maar ik onderschat het vaak omdat het niet zo erg is als bij mij vroeger, ik doe het snel af van ach valt toch mee zo'ns notneus ik ben allang blij dat ie dat ALLEEN MAAR heeft.. (is ook niet goed) wij vinden hier een beetje een middenweg in qua handelen, de ene keer doe ik wat ik zelf vind en de andere keer geef ik mijn man eens gelijk..

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey hoi,

ik heb mijn gevoel opgevolgd en ben met haar naar de huisarts geweest nu blijkt ze een oorontsteking en keelontsteking te hebben!

zo zielig!

18. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Nee, ik zou niet naar de dokter gaan. Waarschijnlijk is het gewoon een griepje en de enigste medicijn is uitzieken! Het gaat zo ontzettend rond op het moment en het ene kindje heeft nou eenmaal meer weerstand als het andere kindje.

Beterschap!

Deel Deze Pagina