rowin heeft een hele duidelijke voorkeus naar rechts, en ik ben al weken bezig hem te stimuleren om naar links te kijken, maar meneer vertikt het gewoon. nu is zijn hoofd aan de rechter kant al een beetje plat en ik weet gewoon niet meer wat ik nu nog moet doen. mijn afspraak met het cb is vandaag met een week vervroegd omdat ze er toch even snel goed naar wilden kijken. misschien was er fysiotherapie nodig voor zijn nekspieren. hij is nog niet stijf aan de linker kant gelukkig. zijn er hier meer baby's die een duidelijke voorkeurshouding hebben? heeft er iemand nog wat tips en wie weet wat er aangedaan wordt als het te erg wordt? groetjes cindy
Heb je al geprobeerd om het bedje om te keren? Hugo kijkt altijd naar het licht en dat hielp bij hem heel goed. Of je kunt een opgerold handdoekje onder zijn rechterschouder leggen zodat ie gedwongen wordt naar links te kijken.
Je kunt het bedje ook eens draaien en je kleine in de box steeds op een ander plekje neerleggen met aan zijn 'niet-voorkeurskant' een knuffeltje. Even offtopic: @Nala; jij komt net als ik uit Groningen en je kleine is bijna net zo oud als de mijne! Mag ik vragen uit welke buurt in Groningen jij komt? Ik Korreweg.
Ja ik heb hetzelfde probleem, sem kijkt ook graag naar rechts. Ik stimuleer sem ook om naar links te kijken, heb zijn bedje omgedraaid maar dat hielp niks. Zo sleep gehad, maar daar kon hij zich zelf uit wurmen! In de box alles van speeltjes e.d links gezet, rechter arm voeden zodat hij naar mij keek i.p.v. naar rechts de huiskamer in. Speeltje om zijn linker arm doen, dat hielp wel iets, maar van korte duur. Ja sem's hoofd is ook best plat aan het worden, baal er van en a.s. dinsdag moet ik naar het CB. Ben benieuwd wat ze zeggen, ik zelf ga naar een osteopaat toe denk ik! Maar zijn nekspieren mankeerd echt niks mee, want hij kijkt gewoon alle kanten op. Het is als hij ligt in bed of in de box, ookal duw ik zijn hoofd naar links als hij slaapt, helpt allemaal niet. Dan kan je de hele dag heen en weer gaan om zijn hoofd te verleggen, zo nu en dan doe ik het maar meneertje wordt zo snel wakker als ik zijn hoofd naar links duw Dus heb niet echt tips, wel het zelfde probleem
myrthe heeft het ook gehad aan de linker kant, ben met har naar de fysio geweest een paar keer maar het baatte niet 2 keer naar de osteopaat geweest en er is neits meer van te zien
@peggy en myrthe zie je wel ik wil ook naar een osteopaat, de vorige keer bij het CB zeggen ze dat het niet nodig was en wel meeviel. Maar zijn hoofdje is duidelijk plat aan 1 kant en als dit zo doorgaat moet hij straks nog zo helmpje op Dus bij jou beviel het wel en wat deden ze dan bij haar?
Iman had een voorkeur naar links, nu 3 x bij de osteopaat geweest en de voorkeur is verdwenen! Sommige CB's geloven niet in osteopaten, hier gelukkig wel... Mijn HA is er sceptisch over, maar het bewijs is toch wel Iman haha
@sweetangel100 Had iman dat ook, o ik dacht bijna dat ik de enigste was die dit had! Fijn dat het bij iman weg is, was haar hoofdje ook wat platter? Hoop echt dat het voor Sem ook wat is hoor, weet je het is pas erger geworden sinds ik die swaddle me doek gebruik. Maar ik draai zijn hoofd wel naar links, alleen ik ben nog niet de kamer uit en hij kijkt weer naar rechts! Morgen even mijn huisarts bellen voor een verwijzing, CB werkt toch niet mee!
Osteopaat heb je geen verwijzing nodig, je krijgt het namelijk ook niet helemaal vergoedt... Mijn ziekenfonds betaald de helft per consult. Je moet gewoon een afspraak maken bij de osteopaat, de rekeningen vooruit betalen en achteraf indienen bij je ziekenfonds. Iman had geen platter hoofd, maar dat wilde ik graag voor zijn!
Esmee, de tweede, had ook een duidelijke voorkeur. Begon ook snel wat platter te worden aan een kant (weet niet meer welke kant haar voorkeur had). Ik had op advies van een collega een baby-sleep gekocht. Zo'n "ding" waar je baby tussen ligt - aan beide kanten schuim zodat de baby er niet uit kon draaien. Bij haar werkte dit heel goed. Om en om legde ik haar in de baby-sleep en binnen no time was het weer goed gekomen. Bij Thomas wilde ik dit ook gebruiken omdat hij ook een lichte voorkeur heeft naar links. Maar ik ben ermee gestopt omdat hij alles eronder plaste. Aan de zijkant heeft een pamper geen absorptielaag..... Nu pas ik op dat hij altijd op mijn linkerarm de fles krijgt - draait dan zijn hoofd naar rechts. Verder zorg ik ervoor dat wanneer hij wakker is ik altijd rechts van hem zit. En natuurlijk probeer ik hem steeds weer rechts in bed te leggen in de hoop dat hij een aantal keren ook zo blijft liggen (wat gelukkig ook soms gebeurt). Nu maar afwachten...
ik zou inderdaad ook doorverwezen worden naar een fysiotherapeut, maar als ik dat zo eens lees kan ik beter voorstellen om naar en osteopaat te gaan. wat is dat eigenlijk, ik heb er nooit van gehoord. groetjes cindy
Eslem heeft het ook naar rechts..maar merk nog niets aan haar hoofdje..maar ze ligt toch ook wle naar de andere kant hoor moet ik zeggen...maar het liefst toch naar rechts.. Die zijligger zou ik overigens niet meer durven gebruiken..ze kan namelijk op haar buikje draaien..straks draait ze en stikt ze ofzo..no way..
Alsof ik het verhaal nu lees over m'n eigen hummeltje... Die is ook al zo verslaafde naar rechts. Heb van alles al geprobeerd. Bedje anders opgemaakt zodat het licht nu anaf links komt. Maakt meneer niks uit. Verschillende felgekleurde knuffeltjes links gelegd. Nee hoor. Het zelfde in de box. Leg hem regelmatig anders neer, maar geen effect. Lucas heeft dus ook al aan een kant een kleine beetje een afgeplat hoofdje. Was volgens het CB nog niet zo heel erg. Maar als hij over een paar weken niet genoeg naar links ligt moet ook deze jongen geholpen worden door een fysio..
Ik heb maar een tip Osteopaat....echt doen. Die kleintjes doen het er allemaal super op, ze voelen er niets van en iedereen die ik ken incl. Chiem hebben er baat bij gehad
Ja precies Loesjes .... En baat het niet, dan schaadt het ook niet. Iman is er zoveel rustiger door geworden, heerlijk!
Devinyo heeft ook zijn voorkeur naar rechts..t viel me al een tijd op dus had ik het bedje gedraaid zodat ie met links naar t licht keek maar nee hoor hij draaide zich gewoon naar rechts! Ik moest met hem voor controle naar de kinderarts en die zei dat ie dus een voorkeurshouding had naar rechts en nu krijgt ie dus fysiotherapie. Vandaag is die vrouw voor de 2e keer hier geweest, en ze zag dat er al wat vooruitgang was, want aan de linkerkant kreeg ie ook een kaal plekje, verder doet ze oefeningen met hem (die wij zelf ook moeten doen). Hij draait wel naar links toe en hij kijkt er ook na, maar als hij gaat slapen in bedje of in de box dan moet ik hem steeds naar links draaien met ze hoofdje maar hij draait steeds terug naar rechts. Vandaag had die vrouw hem met ze rugje tegen de box gelegd zodat ie de kamer inkijkt, en langzaam zijn lijfje terugdraaien tot dat plat ligt maar ze hoofdje naar links laten liggen..en hij ligt nu nog steeds zo! Verder had ze nog wat oefeningen om te doen. Maar vooral zoveel mogelijk op links doen en op gegeven moment weet hij niet beter!..Ik hoop t!