Wanneer waren jullie toe aan een tweede kindje? Wanneer had je weer het gevoel dat je verlangde om weer zwanger te zijn?
Het lijkt me wel weer ontzettend leuk en op een bepaalde manier lijkt het me ook heerlijk om weer zo'n klein lief baby'tje in m'n armen te hebben en die hele ontwikkeling (waarvan we nog maar zo'n klein stukje nu hebben gezien) nog een keer mee te maken. Van verschrompeld baby'tje naar klein meisje, geweldig! Aan de andere kant, give me a break! Het weer zwanger worden, zwanger zijn, de hele mikmak, al die weken wachten, vervolgens het gedoe van een bevalling en die eerste maanden weer alles uitzoeken en uitproberen... Pfffffff... En dan ook nog met een klein (mega druk) meisje die hier rondloopt. Nee, serieus, daar ben ik nog lang niet aan toe! We willen het ook allebei nog niet. We zijn jong, Julia is onze grote trots en ik geniet met volle teugen. Een tweede kindje kan bij ons nog wel eventjes wachten. Ons geplande idee is dat ik weer zwanger ben rond Julia d'r 3e verjaardag, dus zeg maar over 1,5 jaar stoppen met de pil, zoiets. Maar goed, dat zeg ik nu, over Julia d'r komst waren we ook binnen een paar weken uit Kan zomaar veranderen!
Wist altijd al dat ik een 2e wilde. Toen Kyra 1,5 was zijn we ervoor gegaan. Meteen de 1e ronde raak!
dat gevoel had ik al met een jaar maar mn verstand zei: doe maar niet....de planning is om volgende maand...na onze vakantie er voor te gaan.
NU! Sinds onze dochter er is wilde ik eigenlijk snel achter elkaar een brusje erbij, maar ivm b.i. was dat niet haalbaar. Sinds een paar maanden gaat dat best goed en wilde we er weer voor gaan, maar zat mn schildklier tegen. Nu is die nog steeds niet helemaal goed maar we gaan er nu toch voor. Deze maand niet zoveel tijd rond de goede dagen, dus moeten we het nog maar zien, maar volgende maand gaan we zeker weer gericht klussen.
Wilde al meteen aan de 2e beginnen. Was aan het rekenen dat als het ons gegeven was, we er 2 in 2010 konden hebben (moest alles écht wel meevallen). Het is dus wachten op groen licht van m'n vriend tot die er klaar voor is. Tot zolang genieten we ten volle van onze prutsie!
Hier ook altijd geweten een 2e erbij te willen. Nu heb ik een dochter, mijn vriend een zoon. Zou graag nog een kindje van ons samen willen, maar daar moet eerst heeeeeeeel goed over nagedacht worden. Als het al gebeurd pas over een jaar of 2 a 3.
Voor mij zijn dat twee heel verschillende dingen 1. ik ben absoluut nog niet toe aan een tweede kindje 2. ik verlang al sinds dat ik bevallen ben naar een nieuwe zwangerschap. Ik vond het zo gezellig, een baby in mijn buik Erg he?
Oh godzijdank ik ben niet de enige We doen wel braaf jasjes om 'hem' heen, want oh nee het kan echt niet. Ik heb nog een proefschrift af te maken, en een nieuwe baan te vinden voor er uberhaupt groen licht is
Whoej, best nog wat projecten voor de boeg! Succes en knap dat je dit allemaal combineert! off topic Zie dat je dochter ook een lekker brokje is (positief bedoeld hé!) - mijne is 2 weken ouder en al over de 8 kg...
Moeilijke vraag... vanaf dat onze zoon 1 is ben ik er at meer over gaan nadenken: wat als... Tot die tijd was ik echt nog veel te druk met wennen aan hem, een ritme vinden etc. Nadat hij 1 jaar is geworden kregen we echt een lastige periode (hij werd snachts weer wakker, sprongetje, tandjes, 2x oorontsteking) en toen was er geen haar op mn hoofd die dacht aan uberhaupt een tweede kindje. Vervolgens ging dat weer voorbij en zijn er ook mensen in n omgeving weer zwanger en begint het te kriebelen en weet ik inmiddels zeker dat ik een tweede wil. Mn man is ook zover, alleen wat is het geschikte moment? Voor onszelf vind ik het relaxter om te wachten tot ons zoontje 2 is geweest. ik denk dat hij wat zelfstandiger is, het beter snapt etc. Bovendien zit ik met een nieuwe baan waarin ik eerst ingewerkt wil zijn. Dus ik denk dat wij wachten tot eind dit jaar/ begin vlg jaar om er weer voor te gaan. Maar het blijft lastig... (stel dat t niet direct lukt, misschien dan toch eerder proberen enz enz) Hoe oud is de jouwe nu dan?
Aangezien ik bijna alleen voor sta willen wij een 2de als onze dochter al wat zelfstandiger is. Maar het leeftijdsverschil moet ook niet te groot zijn. Dus wij zouden het fijn vinden als Valerie ongeveer 2 en half á 3 jaar is. Dat zou betekenen dat we er rond november/december weer voor kunnen gaan. Bij ons heeft het ook te maken met of alles door gaat met onze nieuwe woning. Eigenlijk vinden we de woning die we nu hebben te klein voor 2 kinderen. En verhuizen met 2 kinderen zie ik gewoon niet zitten omdat we totaal geen verhuishulp hebben en mijn man weinig thuis is. Dus ik hoop dat alles do.or gaat met ons nieuwe huis, en dat we volgend jaar zwanger mogen zijn
Was er zelf nog niet helemaal aan toe, aan een nieuwe zwangerschap, maar het gebeurde spontaan, nou ja spontaan, ik had een heeeeeele vroege eisprong,...en tadaaaaaaa zwanger...moest er wel heel erg aan wennen en nog steeds een beetje maar vind het nu wel erg leuk dat ze met de leeftijden bij elkaar zitten! Mijn vriend was er wel meteen helemaal enthousiast over!!!
de eerste 2 zit precies 2 jaar en 4 dagen tussen. ik wilde altijd snel kinderen op elkaar dat is niet helemaal gelukt de natuur werkte niet echt mee. echter zou ik dat met wat ik inmiddels weet nooooit meer doen. je denkt dan hebben ze lekker veel aan elkaar en meer van dat soort dingen. in de de praktijk draai je als ouders overuren en ben je de hele dag politieagent met ene beetje pech. de jongste zit dan weer 12 jaar tussen maar dat komt omdat ik 11 jaar alleenstaand geweest ben. ditmaal komt er pertinent geen bij. en daar heb ik een aantal redenen voor.
ik zou heel graag nu alweer zwanger zijn. maar we wachten nog even tot ons meisje 1 jaar of 1,5 jaar is.. dan hebben we waarschijnlijk (als het doorgaat) ons huisje gekocht, en het huisje mooi gemaakt,.. lijkt me niets om zwanger te gaan verhuizen...
hihi, dat had ik ook ja.... Inmiddels dus wel weer zwanger, maar dat was eigenlijk een verrassing . We hadden willen wachten tot onze dochter toch minstens 3 jaar was bij de geboorte van dit kindje, maar eigenlijk zelfs 3,5 . Vooral vanwege het begrip en de zelfstandigheid en ook wel omdat ze dan binnen niet al te lange tijd naar school zou gaan.
mijn gevoel zegt nu maar mijn verstand zeg, wacht nog maar ff. ik denk dat ik weer ga klussen als mijn eerste 2 is geworden. dan gaat ze ook naar het peuterspeelzaal en kan ik ook af en toe mijn rust nemen mocht ik zwanger zijn..
ik zou graag met de pil willen stoppen als ons moppie een jaar of 3 is. Dus over een kleine 1 1/2 jaar.
Wij hebben altijd gezegd dat als de eerste een jaar of 3 is het een mooie tijd is om voor de 2de te beginnen. Maar nu hebben over de eerste 3 jaar gedaan om zwanger te raken, en stel dat dat nu weer zo is dan vinden we het leeftijdsverschil iets te veel. Dus we hebben het enigzins vervroegd. Denk als Kenji ongeveer een jaar of 1,5 is wij het weer gaan proberen. Maar goed dat duurt nog een jaar dus kan van alles gebeuren nog hahahaha
nu! vorige week is mn spiraal eruit gegaan... mijn zoontje is bijna 9 maanden en hoop dat t lukt dat er straks weinig leeftijdsverschil tussen zit..