Hallo, Ons lieve mannetje is nu 10 weken en dagelijks kook ik alle gebruikte flesjes en spenen uit. (soms gebruik ik een speen wel 2 voedingen achter elkaar door hoor). Mijn vraagje is nu: tot hoelang moet je deze spullen allemaal blijven uitkoken en hoevaak moet je dit doen? moet het elke dag of kun je dingen ook vaker na elkaar gebruiken en het tussendoor alleen ff afspoelen? Nou ik zou graag van jullie horen hoe jullie het doen, of jullie je ook ' suf koken'? hihi Greetzzz
In het ene boekje staat tot 6 maanden en in het andere boekje staat tot 3 maanden! Heb de eerste 12 weken iedere dag staan uitkoken, nu kook ik alles 2x in de week uit, vind het voldoende om de andere dagen met heet water en een flessenragger schoon te maken.
Ik kook elke fles na 1x gebruiken uit. We hebben zo een magnetronsterilisator en doen daar de gebruikte flessen in. We hebben 6 flessen, djurra heeft nog maar 2 flessen op een dag dus kook ik om de dag of eens in de drie dagen uit.... Macht der gewoonte, het hoeft allang niet meer!
Ik heb ook gehoord en gelezen dat het t/m 3 maanden moest en daarna was de vaatwasser voldoende om alles goed schoon te krijgen. Sindsdien doe ik alles dus in de vaatwasser.
ik heb ook zo een magnetron ding, stond me suf te koken elke dag. die van mij heeft 6 flesjes per dag, als ik er nog 1 of 2 over heb, was ik ze, en zet ze in die sterilisator in de magnetron. kun je ook spenen enzo in doen. is het steriliseren nou tot 3 of tot 6 maanden?
Ga het ook tot 6 mnd doen, daarna 1x per week, en ik zet het flesje dan elke avond in de vaatwasser, doe ik nu ook al. Dat uitkoken, is ook maar een kleine moeite.
heb het de eerste weken wel elke dag gedaan maar doe het nu nog maar 1 keer in de week spoel ze na elke fles goed af en dan 1 x op een dag was ik ze goed af met zeep en gaat hartstikke goed.
ik heb tot 3 maanden elke dag uitgekookt. tot 6 maanden 1 keer per week en nu met bijna 11 maanden 1 keer per maand
hoi, Onze kraam vertelde dat we na 3 weken niet meer elke dag moesten uitkoken. Baby's moeten weerstand opbouwen. Zeker als ze straks alles in de mond gaan stoppen. 1 keer per week was meer als voldoende zei ze. Bij onze eerste moesten we het veeeel langer doen. De inzichten zullen wel weer veranderd zijn denk ik dan.
Ik doe het nu alleen nog af en toe als ik eraan denk. Iman stopt alles in haar mond, dat is veel viezer dan mijn afgewassen spenen