last van scheetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belindada, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Vandaag bij de kinderarts geweest en ranitidine gehad voor de verborgen reflux klachten. Ze wisten niet zeker of de klachten ook daardoor kwamen maar we gaan het proberen.

klachten:

-veel tong in en uit
    - veel de hik
    - vieze gezichten trekken en dan in huilen uitbartsen/gillen
    en ook zo weer over dus niet aanhoudend zoals bij krampen
    - scheetjes laten

en de laatste dagen gaat hij ook steeds vaker de fles aan het einde weigeren maar heeft nog wel duidelijk honger, hij schud dan heel druk met zijn hoofd en gooit de speen eruit. Hierna gaat hij huilen/gillen.

Toch heb ik ook het idee dat zijn scheetjes hem ook dwars zitten.....wat deden jullie hiertegen?

Ik heb nu twee keer raniditine gegeven maar nu gilt hij helemaal snoeihard :x

Ben beetje radeloos.

Ik gebruik trouwens de normale kruidvat nummer 1

2. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Geef de medicatie even de tijd om te werken. Ws is zijn slokdarm behoorlijk geiiriteerd geraakt door de reflux. Nu hij med heeft neemt de reflux ws snel af maar het slijmvlies heeft even nodig om te herstellen. Hier merkten we pas na 4dagen verbetering maar daarna ging het heel snel steeds beter!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Geef het inderdaad even de tijd. Het is helaas geen wonder middel en heeft tijd nodig.
    Ook heeft hij waarschijnlijk een erg geiriteerde slokdarm en dat moet genezen. Vandaar dat het drinken moeisaam gaat nu.

Ik heb 2kindjes met reflux (megan is er nu overheen maar had een hele extreme vorm) en het is echt tanden op elkaar tot je de juiste medicatie gevonden hebt.
    Het is zwaar en je moeder hart breekt dagelijks in 1000stukken......maar echt het word beter!

Heel veel sterkte en als je het niet vertrouwd aan de bel trekken.

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier geen reflux maar wel veel scheetjes, buikje masseren in de richting van de klok, dat hielp hier wel.

5. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde en dan hielden we hem in halfzittende houding, dan gaan ze er (bij onze kleine iig) het makkelijkste uit. Of even een tijdje in de wipstoel na het drinken (dan komt ook de voeding niet zo snel omhoog).

6. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Veel tips zijn al gegeven. Medicatie heeft even de tijd nodig.. Maar die scheetjes kan ik absoluut niet linken aan reflux.

Hier een ventje met verboregen reflux en KMA en door dat laatste kan hij als ik per ongeluk dus wel melk heb gehad ergens in hele scheetjes laten waar hij last van heeft.

Is daar al eens naar gekeken want daar kunnen ze flink flink onrustig van worden.

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Koemelkallergie en reflux komen vaak samen voor, dus als de medicijnen weinig of niets doen, zou ik eens in die richting denken. Succes!

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook een medicijn tegen reflux. Ze laat ook nog veel scheetjes die haar duidelijk dwars zitten en overstrekt nog best veel, maar misschien komt dat ook van het medicijn. Een van de bijwerkingen is diarree en daar heeft onze dochter ook wel wat last van. Wij gebruiken trouwens nexium.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse had ook altijd veel last van dwarszittende scheetjes, maar toen we eenmaal de juiste medicatie (voor hem Nexium en Motillium), de juiste voeding (nutrilon omneo) en de juiste fles (dr brownsfles) hadden ging het wat beter. Daarnaast lieten we Jesse ook tussen het voeden door goed boeren.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kreeg jullie zoon van Omneo geen harde ontlasting? Ik heb dat namelijk ergens gehoord en dat houdt me tegen om ook over te stappen op Omneo.

Deel Deze Pagina