waar zou dit aan kunnen liggen. vannacht heeft ze geslapen van 12 tot 3 (eten) en daarna is ze wakker geweest tot 6 uur en is weer in slaap gevallen tot 9 uur. hierna heeft ze echter tot nu hooguit max 2 uurtjes geslapen en dit lijkt me erg slecht. we hebben haar op allerlei manieren gewiegt, laten uithuilen (werkte voor max 5 min) extra eten gegeven extra luiers verschoont, getemt (37gr) ik wordt er radeloos van en weet echt niets meer te doen. aan de borst valt ze in slaap en met speen ok maar zodra je haar naar bed verhuist of de speen valt uit haar mond begint het weer van voor af aan. iemand tips?
(tja kom ik weer ) Luca had dat precies zo. Je kon hem echt niet wakker in bedje leggen en als hij dan toch een keer ging slapen in bedje was dat hooguit een half uur tot een uur. Wij zijn toen begonnen met inbakeren en regelmaat en vanaf dat moment sliep Luca 3-4 uur achter elkaar tot aan zijn volgende voeding. Hij heeft even een terugslag gehad, maar dat was maar van korte duur. Het gaf hem en ons heel veel rust.
Fenne heeft dat rond die leeftijd ook een paar dagen gehad. Daarna sliep ze spontaan ineens door. Wel is ze overdag heel veel wakker. Ze heeft vanaf week 3 eigenlijk overdag bijna niet geslapen. Snachts wel. denk dat ieder kindje zn eigen ritme goed aangeeft. Als ze moe zijn slapen de meeste kids wel of halen t tekort in.
ik hoop zo dat dit een voorteken is op doorslapen gaaaaap want ben wel toe aan een goede nachtrust. ik vind het wel zwaar zo want ze jengelt ook heel erg veel. ik heb het idee dat ze gewoon oververmoeit is ofzo maar ja dan zou ze wel doorslapen als ze eenmaal sliep zou je denke toch
inbakeren gaat nog niet omdat ik dit niet mag van de cb. ik heb namelijk 2 zusjes die een heupafwijking hadden met de geboorte. (gips en sprijtbroek gehad) met 3 maanden wordt ze hier op gecontroleerd en als het er goed uitziet mag ik er mee beginne.
Hier precies hetzelfde gehad, wij zijn begonnen met inbakenen, echt helemaal super. Heb je toevallig ook een zwarte bevalling gehad? Femke lag ook te slapen aan de borst en als ik haar in bed legde, dan was het huilen, huilen en huilen. Wisten niet meer wat we moesten doen, we hebben inbakerdoeken geleend en vanaf dat moment ging het goed. Later bleek dat Femke ook niet genoeg dronk aan de borst en we zijn dus gelijktijdig met inbakenen ook flesvoeding erbij gaan geven, dus het was denk ik een combi van onrustig zijn en toch nog honger hebben. Succes!
Ik leg mijn kereltje altijd strak in bed (lekker inpakken zonder in te bakeren). Hij slaapt gewoon door, van 23uur tot 07uur. Als we hem om 23uur wakker maken voor de voeding zorgen we ervoor dat er niet te veel licht is enzo, we spelen ook niet met hem. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie het doen maar 't is maar een idee (mochten jullie dit nog niet doen!). Ik hoop voor jullie dat 't snel over is want nachtrust is toch wel erg belangrijk! Sterkte!
Oh ja, we zijn ook overgestapt met fv toen hij 4 weken was, vanwege het slechte slapen! Mijn voeding was blijkbaar niet zo voedzaam.
vanacht weer het zelfde. het eten om de 3 uur was ik nu wel gewent maar tot nu toe sliep ze daarna door. nu heb ik van 4 tot 6 op gezette en heb haar daarna maar gewoon laten uithuilen in bed. na z'n 20 min viel ze in slaap en kort daarna weer wkkr om te eten pfff. hierna heeft ze goed doorgeslapen namelijk tot 10 uur en ze is nu wel nog wkkr
In plaats van inbakeren kun je haar ook inwikkelen in een badcape. Dat is hetzelfde idee als het inbakeren alleen zitten de beentjes en de heupen er dan niet strak in. Bij Jelle werkt het als een trein. Een vriendin had dit als tip van het CB gekregen omdat ze inbakeren net teveel van het goede vond. Het is niet zo ingewikkeld als het klinkt... Leg de badcape met het hoedje naar beneden. Sla de bovenste punt iets terug zodat je een rechte bovenkant hebt. Leg haar hier op met de schouders. Zorg dat de doek op haar schouders blijft en niet om haar nekje anders kan ze het te warm krijgen. Vouw een kant om haar heen naar haar rug toe, met beide armpjes strak langs haar zij. Vouw dan de andere kant ook om haar heen zodat ze goed op de punt ligt en deze door haar eigen gewicht word vastgehouden. Probeer het wel met een grote badcape te doen, dan heb je wat meer ruimte om te wikkelen. Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik het wel..
Babies zijn van nature ingesteld op in slaap vallen aan de borst. Als je een voeding geeft dan komen er in jouw lichaam en dat van je kind allerlei hormonen vrij die daar op wijzen. Eerst natuurlijk oxytocine, dat komt als je melk toeschiet, zowel jij als je baby krijgen daar na een poosje een loom gevoel van. Wat veel mensen niet weten is dat aan het einde van een voeding, als je kindje aan de vette melk toe is CCK vrijkomt, bij moeder en kind. Dat is een galhormoon waar je lekker doezelig van wordt (maak je ook als je een flinke maaltijd genuttigd hebt). De afgifte van CCK wordt nog veel hoger als je binnen een uur na een voeding nog een keer aanlegt, je kind en jij maken dan een echte piek daarvan. De truc is om als je kind aan je borst in slaap gevallen is om eerst nog even rustig te blijven zitten of liggen en pas als je kind echt helemaal vertrokken is je kindje weg te leggen. Overdag is een draagDOEK (geen zakk of bjorn) hierbij heel handig, als je kind eenmaal goed slaapt leg je haar met doek en al weg. In de nacht is het het handigste om je kind gewoon naast je te houden en samen weg te doezelen. Geef papa nachtdienst en laat hem je kindje heel voorzichtig wegleggen als jullie allebei vertrokken zijn, of maak je bed babysafe en laat je kind gewoon naast je. Met een co-sleeper kan dat heel veilig.