Hoi allemaal, Zoals de titel al zegt vroeg ik me eigenlijk af hoe lang jullie je kindjes 's ochtends in bed laten liggen als ze al wakker zijn en liggen te kletsen/spelen. Vandaag werd mijn docher om 6.30 wakker maar ze lag zachtjes te brabbelen en soms stil te spelen tot 8.30. Toen uitte ze een klein kreetje van frustratie en wij meteen eruit gesprongen, hihi. Maar is dit eigenlijk zielig of onethisch of weet ik het wat, om een kindje twee uur lang alleen in bed te laten, ook al lijkt het zich goed te vermaken? Zo gauw als ze huilt of chagrijnig klinkt gaan we er namelijk wel meteen uit... Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Lfs!
ik vind een uurtje eigenlijk wel de max. Moet ze trouwens ook nog niet eten dan? Ik zou trouwens niet wachten tot het eerste huiltje, maar juist proberen dat voor te zijn. Anders leert ze ook dat ze door te huilen uit bed mag.
Ik haal Tess eruit als het gekwebbel niet meer zo vrolijk klinkt, de ene keer is dat na een half uur en de andere keer valt ze zo weer in slaap en komt ze er pas uit als ze weer wakker is.
soms tien minuten, soms drie kwartier. van begin af aan krijgt ze rond negen uur de fles, dus als ze om kwart over acht wakker wordt en niet huilt laat ik haar lekker liggen tot negen uur. Laatste dagen slaapt ze trouwens tot half tien, dan moet moeders even wakker worden, fles maken en dan haal ik haar eruit.
Wij halen ons mannetje eruit wanneer hij inderdaad niet zo vrolijk meer is of als hij begint te roepen: "Mèèèhmèèèh". Dat is meestal met een half uur maar soms valt hij inderdaad weer in slaap. We laten het eigenlijk nooit op huilen uitlopen. Zolang ze zichzelf kunnen amuzeren en niet boos worden, waarom niet...
Wij halen hem er ook pas uit als hij het niet leuk meer vind, kan de ene keer een uur zijn, 10 minuten of we moeten hem zelf wakker maken.
Ik zou willen dat die van ons zichzelf zo lang kon vermaken alleen in z'n bedje. Maar dat zit er hier niet in. Zodra meneertje wakker wordt geeft 'ie een gil en dan wil 'ie ook echt à la minute gehaald worden om lekker bij ons in bed te kruipen en te drinken.
Hier ook, als meneertje wakker is wil ie er ook echt GELIJK uit. Hij gaat gelijk staan en huilen, schreeuwen. Net zolang totdat wij hem komen halen. En dat is dus snel....Hij wil dan ook niet meer bij ons in bed maar is klaar wakker en wil maar 1 ding, naar beneden en spelen!
Eva speelt ook altijd even als ze net wakker is. Als het heel vroeg is (bv. 5:30, maar dat komt haast niet voor) laten we haar lang spelen en als ze begint te huilen laten we haar ook nog even huilen, ze stopt dan meestal snel en gaat nog even slapen, of in ieder geval nog eventjes lekker liggen. Over het algemeen laten we Eva een kwartiertje/half uurtje spelen. Dan heeft ze in de tussentijd al wel een paar keer gejengeld, maar we halen haar dan niet meteen eruit. Hebben we nooit gedaan trouwens, we willen dat ze weet dat ze soms even moet wachten (ook handig als er nog een kindje is) en dat gaat heel goed. Wij halen haar dan over het algemeen eruit als ze stil is of lekker aan het spelen is.
Oh jeeh dan ben ik erg zeg. Keano is meestal rond half 8 wakker en is dan gewoon stil en ligt stilletjes in bed. Soms horen we hem pas om 9uur en dan gaan we eruit. Door de weeks moet hij zo wie zo vroeg op ivm school van de andere 2
Vicky krijgt om 7 uur haar flesje. De laatste 2 weken is ze wakker voor die tijd, hoe lang precies weet ik niet want ik slaap door normaal gemekker heen. Het komt ook wel eens voor dat ik in mijn slaap de wekker uitzet in plaats van laten snoezen. Dan schrik ik wel eens om 8 uur - half 9 wakker en ga dan heel schuldig heel snel haar flesje maken, en als ik dan haar kamertje in loop ligt ze rustig in haar bedje en geeft ze me een big smile wanneer ze me ziet Heel vrolijk is ze dan, veel lachen wanneer ik haar luier verschoon, maar zodra ik haar slabbetje om doe... ja dan moet ik ook hèèl snel haar flesje geven anders wordt ze chagrijnig. Ze weet het nu zo goed! slabbetje = flesje
Hier ligt ze meestal een half uurtje te brabbelen in haar bedje voordat we haar eruit halen.Maar als ze afentoe vroeg wakker is, dan valt ze na dat half uurtje meestal nog even in slaap. Maar als ze er eenmaal uit is, wil ze ook nog niet eens meteen haar flesje.Dan gaat ze een kwartiertje in haar box nog spelen en dan pas wil ze de fles.(eerder krijg ik er echt niks in bij haar)
Ligt eraan... Alyna krijgt om 9 uur haar ontbijtje, soms is ze rond 8 uur wakker, dan laat ik haar nog even liggen, behalve als ze het beu is.Maar meestal ligt ze dan gewoon lekker te spelen/kletsen tegen haar lapje. Als ze vroeger wakker is (heel uitzonderlijk rond een uur of 6/7), ga ik haar speentje geven en goed leggen en dan valt ze terug in slaap.Ik doe dat omdat ze anders te weinig slaapt en na een uurtje of 2 al niet te genieten is. En dan kan mama ook nog eventjes pitten.
Hier word Mike de laatste tijd al om 6 uur wakker en op de dagen dat ik moet werken laat ik hem even spelen/brabbelen tot half 7 vaak (tenzij hij het er echt niet mee eens is) en dan halen we hem eruit. Maar doordeweeks of in het weekend laat ik hem gewoon brabbelen tot zijn flestijd. Maar ga vd week eens proberen om hem weer goed te leggen en speentje te geven. Maar hij word vaak wakker van een poepbroek en als wij er vroeg uit moeten dan laten we hem even brabbelen en halen hem dan eruit. En als het weekend is, verschonen wij hem en leggen hem terug. Soms slaapt hij dan gewoon door zijn flestijd heen en word hij pas 8 uur/half 9 wakker. Want wij merken dat als hij dus wakker word van een poepbroek hij na een uurtje alweer moe is. Dus eigenlijk nog niet uitgeslapen was zeg maar.. Maarja om hem nou nog 1.5 uur in bed te laten met een poepbroek is ook sneu. Want als hij niet zo vroeg poept, slaapt hij wel uit tot 7 uur/half 8.
Thanx voor de reacties! Dus ongeveer max een uurtje.. Ik wacht overigens ook nooit totdat ze echt gaat huilen. Ze wordt vaak om 7.00 uur wakker en kletst dan een half uurtje, dan hoor je haar soms een half uurtje helemaal niet, en dan begint ze weer te kletsen. Ik wacht eigenlijk tot het moment dat ze een beetje geërgerd begint te klinken. Dus niet huilen, maar een èèh zeg maar (haha). Dan lijkt het alsof ze het niet meer leuk vindt. Maar of we nou komen als ze kletst of als ze pissig klinkt, ze ligt altijd op haar buik met haar gezicht naar de deur te kijken. Dus, ik dacht op een gegeven moment 'wie weet zit ze wel anderhalf uur lang te wachten totdat mama komt, en is ze gewoon heel geduldig'. Maar dat zou ik dus wel heel zielig vinden. Stel nou dat ze zich dan wel alleen voelt Maar ik ben zoooo moe vaak, omdat ik vroeger altijd sliep tot 11 uur ofzo en nu nog steeds tamelijk laat naar bed ga vanwege mijn man en zijn werk. Daarnaast slaap ik ook niet echt erg goed, dus dan ben ik blij als ik haar nog even kan laten liggen. Wat me trouwens opvalt, is dat ze dan minder sjaggie is dan wanneer ik haar er een half uur eerder uithaal, en dat ze ook langer wakker kan blijven en pas tegen 10.30 nog een dutje wil doen ipv om 9.45. Dat is wel gek.. dan zou je eigenlijk denken dat ze tussendoor nog een beetje slaapt tussen het kletsen door... Vind het trouwens best knap dat ze zich anderhalf uur kan vermaken met één knuffelbeer. Hebben julie veel knuffels of ander speelgoed in bed? Zag laatst dus iets in haar mond zitten toen ik haar uit bed haalde; had ze dus de beer z'n neus eraf gebeten en zat ze op te kauwen (een roze stoffen bolletje). Ik schrok wel even
Ik laat hem ook brabbelen totdat ik merk dat hij er genoeg van krijgt maar ik wacht nooit totdat hij begint met huilen