nu mijn zoontje goed loopt gaan we regelmatig weleens even op pad zonder wagen. Even naar de bakker op de fiets kan makkelijk. Maar als ik dan ook nog eventjes iets in een andere winkel moet halen als de Kruidvat of de Hema bijvoorbeeld dan wordt het lastiger. Mijn zoontje rent ineens de winkel weer uit of begint direct vanalles uit de schappen op de grond te gooien. Vanaf welke leeftijd kun je kindjes een beetje handig in een winkel meenemen zonder kinderwagen?
Ik vraag het me ook af, haha!!! Hier gaat ze ook al regelmatig 'te voet' mee, niet altijd even handig, dus begin met kleine stukjes en korte boodschapjes als ik tijd genoeg heb.... Hier een dame die denkt dat ze even bij iedere voordeur moet gaan kijken...zucht...ook erg vermoeiend. Maar ze moet het wel leren, dus toch maar af en toe te voet mee!
Ik denk dat dit afhangt van je kindje, niet zozeer van de leeftijd. Bij M vanaf het begin. Die bleef bij mij in de buurt en liep echt no way zo maar de winkel uit. T zal ook niet zo snel echt de winkel uit lopen, maar die is een stuk minder braaf.
Wij doen dit nu regelmatig sinds een paar weken. Het is veel inspannender dan met de buggy, maar wel goede oefening voor ons allemaal. Mijn vriend en ik moeten veel scherper opletten op wat onze zoon allemaal uitspookt en onze zoon zal echt moeten leren luisteren. We nemen lekker de tijd voor een wandeling of een boodschapje op deze manier en proberen ondertussen een paar regels in te voeren, zoals niet zomaar de straat oversteken. In de supermarkt zit hij in de winkelwagen, dan heb je iets meer je handen vrij voor de boodschappen. Overigens heb ik meestal de buggy wel mee. Soms lopen we toch een heel stuk en als mijn zoontje moe wordt lopen we verder met hem in de buggy.
Weet precies wat je bedoelt! Bij mijn dochter dacht ik precies hetzelfde een paar maanden geleden! Maar geloof me, gewoon blijven doen af en toe en over een paar maanden ECHT luisteren ze echt en begrijpen ze het ook echt en blijven ze bij je in de buurt! Mijn moeder zei het ook al, maar ik dacht: tuurlijk mam! En Doodvermoeiend dit!
sem blijft nu wel bij me maar im de supermarkt zit ie wel overal aan. minder handig nu we nog een kleine hebben haha
hier was het altijd aan de hand... toen ze op een bepaald moment echt een moeilijke fase had, heb ik nog eens een polsbandje aangeschaft waarmee ze aan me vast zat, zodat ik haar écht niet kwijt raakte.
hier hebben we vanaf dat ze echt goed kon lopen zo een pols bandje gehad en dit ging al snel zonder en loopt ze prima aan de hand mee wel moet je haar soms echt afleiden maar daar word je vaak beter in haha *denk aan dat vervelende speelgeval bij de hoogvliet in het snoeppad!*
Simone liep gisteren voor het eerst buiten van oma naar de auto en van de auto naar huis, ik denk niet dat ik haar al snel door een winkel laat lopen Ik vind haar nooit terug met haar 78cm en nog geen 9 kilo haha! Hier is het dus nog niet aan de orde....
denny mag af en toe in de action lopen, maar dan wel altijd aan de hand. ik was niet van plan om alles te betalen wat we tegenkomen en ik geloof nooit dat ie nu al overal netjes vanaf kan blijven
Mijn zoon loot in de regel bij mij aan de hand. Dus dan is z'n ene hand al bezet. Als ik merk dat zijn amdere hand beint te jeuken om dingen te pakken, dan laat ik hem de eerste boodshap die ik pak vasthouden. Of als dat niet gaat, geef ik hem iets anders. Ik heb alid wel een speelgoedje van hem in mijn tas.
Ben pas geleden pas begonnen om hem mee te nemen naar de supermarkt bij een klein boodschapje. Dan zeg ik thuis wat we gaan halen en dan helpt hij en blijft ook de hele tijd bij me. Nu pas wil hij mijn hand de hele tijd vast houden dus daar hebben we eerst op geoefend. Als hij geen hand wil geven gaan we naar huis dus vandaar alleen bij de kleine boodschapjes als we met het hele gezin op pas gaan naar de winkels blijft 1 van ons met hem aan het handje lopen alleen papa is vaak wat makkelijker en die laat hem vaak los lopen wat resulteerd in een weg lopen, schreeuwend, huilend kind. Buiten loopt hij al hele afstanden los trouwens maar de winkel vermijd ik nog even. Haal alleen boodschappen enz.
mijn zoontje loopt inmiddels al 6/7 mnd...ik oefnen op de momenten dat ik dus met de fiets ga...altijd een stukje...aan de hand leren lopen.. Nu sinds 2 weken geeft ineens zelf heel vaak een handje... hij luistert wel heel goed naar "terug leggen" ...alleen hij wilt gewoon aan de wandel..en ik met dikke buik vind het wel es vermoeiend..maar toch zet ik door...ze leren het wel..alleen gewoon stug volhouden en er echte en oefening van maken mn vriendin zweert bij het of lopen of in de wagen "systeem"...dus met buggy erbij...en dan maar een krijsend kind...tja ik koos daar niet voor, omdat ik graag wil dat mn zoontje gewoon graag wilt zitten als k het vraag...in elk geval de wagen niet als vervelend asocieert
Dat hangt van het kind af.. zoonlief kon dit pas vrij laat.. veel te ondernemend. Ik denk dat hij zeker 2 was. Maar met dochter heeft het altijd gekund dus vanaf 14 maanden toen ze goed kon lopen.
Oh dat doe ik eigenlijk pas sinds Ties een jaar of twee is. Hij luistert nu echt kei keigoed dus dat gaat super. Eerder vond ik het teveel gedoe om hem steeds te waarschuwen oid. Als ik naar de supermarkt ga, gaat Sam in de buggy, Ties lopend mee. Hij mag los over de stoep rennen, zodra we bij een weg komen roep ik dat hij moet wachten, en dan geeft hij een handje voor het oversteken. Eenmaal overgstoken mag hij weer rennen. In de supermarkt krijgt hij een mini winkelwagentje en dat gaat echt super. Ben heel trots dat hij zo goed luistert en ik hem dus overal zo mee naartoe kan nemen.
Vanmorgen nog gedaan in de scapino. En laast ook wel een x in de v&d. Ze blijft wel overal van af, maar wilt dolgraag alleen op pad ontdekking. We waren klaar bij de kassa en ze liep weer stijl de andere kant op en dan maakt ze er een spelletje van. Dan til ik haar gewoon ff tot aan de auto of vanmorgen richting de fiets.
Hier loopt ze regelmatig stukjes zelf in de winkel. Pakt af en toe iets en dat is best irritant want ik mag het niet terugleggen Maar over het algemeen blijft ze goed bij me en rent (nog?) niet weg ofzo. Alleen bij de kassa vind ik het lastig, want als ze dan een stukje wegloopt kan ik net even niet achter haar aan. Bij mama blijven snapt ze echt nog niet.
Ik ben er sinds een paar weken mee begonnen en het gaat eigenlijk heel goed. Je bent wel veel langer onderweg, maar ze leren er wel van vind ik. Ze loopt gelukkig niet maarzo de winkel uit en grijpt niet continu dingen uit de schappen. Dat scheelt wel hoor....