Stukje ingedaald

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nala, May 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Toen ik gister in bad zat, had ik het gevoel dat er bovenin m'n buik meer ruimte zat als eerst. Maar ik dacht dat dat nog wat vroeg zou zijn. Was ik net bij de verloskundige, zei ze dat de baby al wel een stukje in mijn bekken zit. Met het hoofdje onder, dus hij/zij kan alleen nog maar van links naar rechts draaien en niet meer helemaal omkeren. Niet dat ik me nu al heel erg druk om maakte, maar dit is toch wel fijn om te horen.

2. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat is al best vroeg.
    Wel fijn dat je kindje nu niet meer in de stuitligging kan komen.
    Succes met de laatste loodjes!

3. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Fijn dat hij/zij al een stukje is gedaald. Leuk dat je dat dus toch kunt merken. Die van mij is nog niet ingedaald....Hopelijk over twee weekjes wel! Succes nog, he ;)

XXX

4. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Nog even een vraagje dat ik me net bedenk: Weet iemand ook of je het kunt voelen als de baby indaalt? Ik heb namelijk afgelopen week krampen gehad in mijn onderbuik, maar ik dacht dat het m'n darmen waren.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    die van ons is ook al een stukje ingedaald, de vk zei metteen, dit betekend niet dat het eerder komt, het is gewoon mooi op tijd.
    wel ben ik weer benieuwd naar maandag dan moet ik weer nd vk, het leukste vind ik hartje luisteren, en als ze zegt hoe het ligt.

6. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Maar weet iemand of het andersom ook geldt? Als je kindje nog niet is ingedaald of het dan ook langer duurt ( blijkbaar heeft ie nog genoeg ruimte...)?

XXX

7. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik heb gehoord van een moeder op mijn werk (KDV) dat vroeg indalen te maken kan hebben met het feit dat veel vrouwen tegenwoordig al vrij jong aan de pil zijn, en dat daardoor de bekkenbodem minder stabiel is als bij de meeste vrouwen van de vorige generatie. Haar was dat zo uitgelegd, omdat haar kindje al heel erg vroeg ingedaald was (ik weet niet meer wanneer, is al even geleden dat ze me dit vertelde) en daarom te lang in dezelfde positie had gezeten. Dat kindje werd daardoor geboren met een schuin hoofd. Zij is nu zwanger van de tweede, en ik ben benieuwd of die bij haar dan ook weer zo snel indald (want 2e kindjes dalen over het algemeen een stuk later in...

Wil hier overigens niemand mee 'bang' maken, want mij lijkt dat wanneer een kindje wel al ingedaald is, maar nog van links naar rechts kan bewegen, hij/zij in elk geval niet steeds in dezelfde positie blijft liggen...

Share This Page