Hoi Hoe doen jullie dat.... met brood eten Mijn meisje is volgens de papieren toe aan brood en mag proberen met een brood korst, maar iedere keer verslikt ze zich , dus ik vind het doodeng.... doe ik iets niet goed? of is ze dr nog niet aan toe? groetjes Nian
Het is erg wennen voor de kindjes. Ik vond het doodeng wanneer Lynn rood aanliep, ging kokhalsen en hoesten. Maar het is wel de manier om het te leren, door het gewoon te blijven aanbieden (niet aandringen) Lynn eet nu gewoon zelf brood, ze pakt zelf de stukjes en stopt ze zelf in haar mond. Daarvoor gaf ik om te wennen echt kleine stukjes en heb het zelfs nog een aantal dagen in melk gedoopt zodat het wat zacht werd. Ze was er redelijk snel aan gewend. En ze stikken er niet zomaar in, die kokhalsreflex doet goed zijn werk.
Het beste kun je brood nemen wat een paar dagen oud is, dan plakt het wat minder aan het gehemelte vast. Zoals chacha ook al schrijft is het erg wennen, kwestie van blijven aanbieden.
Ik ben niet met korstjes begonnen maar met de binnenkant. Daarna af en toe en stukje als toetje zeg maar. Nu geef ik stukjes brood mét korst, die ze zelf oppakt en in haar mond doet.
Wij dippen Kylian's brood gewoon in een beetje melk en dat gaat prima, hij kan het ook wel 'droog' eten maar dan verslikt hij zich zo vaak met het gevolg dat de maaltijd er ook uitkomt. Kylian is trouwens een kindje dat liever zijn handen niet vies maakt, hij wil alles gewoon van een vorkje of uit mijn hand, je hoeft echt niet te denken dat hij het vastpakt. Sinds een weekje wil hij dan zelf wel een rozijntje pakken en in zijn mond stoppen Groetjes anita
Ik geef Finn juist redelijk grote stukken die hij zelf in kan pakken en in z'n hand kan houden terwijl hij er op sabbelt. Ik leg ze voor hem op tafel neer op een placemat. Maar hij wil dan ook graag alles zelf doen... (zelfs als ik hem met een lepeltje voer, graait hij het lepeltje uit mijn hand... ) met een enorme knoeiboel als gevolg. Hij moet het toch leren!
Ben vandaag met iris begonnen met een broodkorts en ze sabbelde rer lekker op het ging prima niet kokhalsen ofzo
Even een vraagje erbij, Valentino is nu anderhalf (bijna) en wil geen brood meer, zodra hij het ziet is het BAH, Nee! hoe bieden jullie het brood aan, en hoe gaat dat?
Lynn is een stukje jonger dan valentino, maar ik geef het gewoon in grotere stukjes en zet dit voor haar neer, zij regelt de rest
Emma krijgt haar brood in tweeen, wil ze niet meer of helemaal niet, dan gaat ze gewoon zonder naar bed. Ik ga er niet om lopen strijden. Als ze honger heeft als ze uit bed komt, krijgt ze tegen drie uur nog een stukje brood.
Ik geef mijn meissie gewoon de binnenkant.. De korsten vind ik eng omdat dat taai is.. Ik had de mazzel dat ze direct goed ging kauwen wat een heel grappig gezicht was hahaha... Heb de eerste week hele kleine stukjes gegeven en elke week wat groter..(ze krijgt het nu 3 week met toestemming van het cb).. En als ik haar nu nog kleine stukjes ga geven is ze ook niet tevreden want dat gaat haar niet snel genoeg... Ik geef haar een bruin broodje met leverpastei... Gr Sas
Zou het aan de geboortedatum liggen, hihi Hier nog zo eentje die het liefst van een vorkje eet. Nu begint hij net met zelf een koekje eten en ook rozijntjes pakken en in zijn mondje stoppen begint nu te komen. Echter, als hij de hond ziet lopen, is het veel leuker om het naast de stoel te gooien! (de hond zit nu met eten dus in zijn mand!) Ook zijn fles houdt Rick niet zelf vast, ja om er mee te spelen.....(speen stopt hij trouwens ook niet zelf in zijn mond). Ach, het zal allemaal wel goedkomen.
Niet uit ervaring, maar ik heb eens een goede tip gelezen. Je kunt leuke figuurtjes uit het brood uitsteken met van die koekjesstekers. Daar wordt het vast een stuk interessanter van. Voor de rest kun je het gewoon beleggen en besmeren zoals je het wilt.
Da's een leuke tip! Nou heeft Evi heeft alles behalve last van iets niet willen eten, maar toch een erg leuk idee!
hier nog zo'n tante Sientje die brood weigerd ggrrrr ik geef haar een bruin bolletje dat pakt ze vreemd genoeg wel meestal of een krentebol ook craqots ( hoe je het ook schrijf ) gaat er wel in echter wel allemaal droog dus geen beleg want dan hoeft ze het ook niet af en toe een drama dus
Ik ben vandaag ook met brood begonnen, ze hoeft het nog niet echt te hebben, maar dacht ik probeer het ff... Ze heeft een hele bruine boterham met smeerkaas op en ik kon haar steeds grotere stukken geven... Ze wou na die boterham nog meer, maar vond het wel genoeg... Stond er echt van te kijken, maar ze kauwt er echt op met haar kaakje`s... Zo`n verschil met mijn oudste die kokhalzte gelijk al als er wat in haar mond kwam.... Ze eet haar eten ook al met stukje`s, heb dus gewoon een vlotte meid...