Wanneer mag een baby in de box? En dan op de buik liggen (uiteraard alleen onder toezicht) om de nekspieren/hoofdje te trainen? Wat zijn jullie ervaringen hierin? Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Hoi Mayaa, Je mag al snel beginnen met het op de buik leggen van je kindje. Ik kreeg die tip al van de kraamhulp. In het begin is dat maar heel even (denk in secondes, niet in minuten) en dat wordt steeds langer. Je kindje geeft zelf wel aan wanneer het hem of haar niet meer bevalt. Mijn dochter was nooit zo'n fan van op de buik liggen, maar met regelmatig oefenen is ze er aan gewend. De box ben ik gaan gebruiken toen mijn dochter zo'n zes weken was. Lekker zacht kleed erin; ging prima. Veel succes!
tsja, op de buik leggen.....vroeger mocht je ze de hele dag op de buik laten liggen. Nu mag je ze niet meer op de buik te slapen leggen, maar onder toezicht moet het wel kunnen. Hoe eerder je het doet hoe eerder de spieren sterk worden. Je kunt er in ieder geval niks mee verpesten, zoals je met zitten wel kunt.
Ja hier precies zo. Nu met 3 maanden vind ze het een minuutje vol te houden en dan begint ze echt te huilen. Ik heb het idee dat het nu langzaamaan iets leuker wordt omdat ze haar hoofdje wat beter op kan tillen en wat gaat zien. Alleen heeft ze nog niet door, dat ze haar beentjes moet laten liggen dus hier gaan het hoofdje en de beentjes en armpjes de lucht in waardoor ze een beetje gaat rollen op haar buikje . De wipstoel -1 die helemaal plat kan- gebruikte we wel vanaf de 1e week. En boxkleed idd een lekkere dikke en soms een dekentje over haar heen.
Chris ligt al vanaf dag 1 dat we thuis zijn in de box en ook op zijn buik. Vanwege zijn 'slappe' nekje adviseerde de kinderarts hem juist regelmatig op zijn buikje te leggen. Chris was twee dagen na de geboorte thuis dus vanaf die dag leggen we hem regelmatig in de box en op zijn buik. Hij slaapt ook op zijn buik, ik weet dat dat tegen alle adviezen in is....maar alleen zo slaapt hij. Inmiddels kan hij zijn hoofdje goed optillen en doen, maar dat heeft even geduurd. Mijn oudste zoon echter was 8 weken toen hij al zelf van buik naar rug omrolde...
alyssa ligt hier vanaf dag 5 in de box. we zijn haar ook al snel op haar buik gaan leggen (kweet niet meer wanneer precies), maar dat vond ze geen goed plan. ze kon met 3maanden haar hoofd goed optillen en draaien. (alleen als ze het moet laten zien doet ze het nog steeds niet) liefs doris
Eva ging hier ook al snel de box in (mobile vond ze geweldig) en op de buik oefenen hebben we vanaf het begin gedaan, maar Eva kon ook al meteen haar hoofd omhoog houden en vond het ook leuk (met 4 maanden lag ze bijna alleen nog maar op haar buik).
Kan daar moeilijk antwoord opgeven... onze zoon ligt vanaf zijn geboorte al op zin buik want hij heeft een buikslaapadvies van de artsen ivm een open gehemelte..... Maar volgens mij kan dat wel redelijk snel hoor! Dylan ging na 8 dagen al zijn hoofd zelf optillen en draaien.... daarvoor deed hij dat nog niet tewrijl hij toch op zijn buik lag