Mijn kleine meid sliep al vanaf dat ze een maand of 3 is heerijk klokje rond van 19:00 tot 8:00. Nu (7 maanden) sinds een week of 2 ineens niet meer. Ze word snachts wakker en valt niet eerder weer in slaap dan dat ze gedronken heeft. Ze word dan 1 keertje wakker, tijden varieren, maar altijd tussen 2 en 5. Ik vind het op zich geen probleem, en geef haar uiteraard lekker een extra voeding maar ik vind het zo gek dat het ineens veranderd is. Omdat ze nog niet echt goed andere dingen eet (fruit,brood, groente e.d.) betwijfel ik of ze niet iets tekort komt. We zijn druk aan het oefenen met eten maar over het algemeen wil ze maar een paar hapjes en dan is het wel weer klaar voor haar. Ze eet op dit moment misschien 6/7 hapjes/lepeltje fruit, een paar stukjes brood (spuugt ze bijna alles weer van uit) en 6/7 hapjes/lepeltjes groente per dag. Is dit niet een beetje weinig voor een baby van 7 maanden? Als ik dan die Olvarit potjes vanaf 6 maanden zie staan met 200 gram erin... eten kindjes al zoveel met 6 maanden? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier deed mevrouw dat ook. Hier heeft dat wel een paar weken geduurd. Ze had ook net leren kruipen in die tijd. Ik merkte dat ze bij de laatste voeding te veel afgeleid was. Dus mijn man naar beneden en het licht uit. Ook heb ik nu sinds dit weekend een voeding laten vallen van 18.30 uur. Ik geef de laatste voeding om 19.30 uur en merkte dat ze of die van 18.30 of die van 19.30 erg goed dronk en de ander maar een slokje.
Oh en bijvoeding: fruit at mevrouw in het begin ter grootte van een ijsblokje. Nu in een avent bewaarbakje 100cc. Boterham vind ze heerlijk. Begonnen met een broodkorst en nu 1,5 boterham 's middags. Groente eet ze pas sinds 1,5 week goed, 4 eetlepels groente+aardappels. Maar 't is voor erbij he? Bv blijft hoofdvoeding
Saar in een maand tijd naar anderhalve boterham? Dan denk ik dat ik ook maar van een halve naar een hele kan gaan... Reintje, ik denk niet dat het met het eten te maken heeft... ik heb een vreetmonster (hij is wel wat groot voor zijn leeftijd dus ik weet waar hij het laat) maar hier ook iemand die ineens s'nachts wakker wordt.. Het begon trouwens rond de eerste tandjes.... daarna sliep hij weer een weekje door en toen weer niet... nu is er weer een tandje op komst dus
ok dan is dat duidelijker.. maar je hebt me wel aan het denken gezet... ik ga even beter opletten, kijken wat hij wil....
Heel normaal! Hier werd ze ook weer wakker snachts toen we zijn begonnen met de oefenhapjes met 5,5 maand. En nu ze goed eet overdag komt ze nogsteeds snachts. Je hoeft niet bang te zijn dat ze te kort komt als ze nog niet goed bijvoeding eet, tot een jaar is borstvoeding (melk) de belangrijkste voedingsbron en is bijvoeding BIJvoeding.
Ik bied haar net zolang brood aan totdat ze ermee gaat spelen. Dan heeft ze genoeg. Meestal is dat na 1,5 boterham, soms ook na 1 hoor.
herkenbaar! mijn zoon sliep ook door vanaf 12 weken, maar sinds een maandje niet meer... gisteren heb ik zijn portie fruit verdubbeld smiddags en wat geschoven met de melkvoedingen en hij heeft vannacht voor het eerst weer doorgeslapen van 24:00 tot 8:30
Heel herkenbaar! Hier sliep mijn dochter ook door vanaf 12 weken en vanaf 6,5 maand niet meer. Echt door de bijvoeding dus. Ze heeft nooit meer een nacht doorgeslapen sindsdien, en ze wordt echt alleen wakker om te drinken. Soms 1 keer, soms 2 of 3 keer. Ik geef er maar aan toe en weet dat het ooit weer overgaat
Oudste sliep met 5/6 weken door en kwam vanaf 6 maanden weer een paar keer s nachts. Of weer... dat had ze voor die tijd nooit gedaan haha. Dat is ze lange tijd blijven doen en echt doorslapen doet ze niet consequent. Regelmatig wordt ze nog wakker s nachts. Jongste kwam tot voor kort een paar keer per nacht en sinds zij (meer) bijvoeding krijgt, laat ze er langer tussen. Ze krijgt nu 5-6 borstvoedingen en eet verder 1-1,5 boterham, 1 stuk fruit en 1 aardappel+schep groente. Ze krijgt rond 18.30u de laatste voeding en komt dan meestal tussen 1 en 3 en dan een vroege ochtendvoeding vaak rond half 6.