Voor degenen die hormonen spuiten: naalden vraagje..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nina Sanders, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hello :)
    Ter info: ik zit in mijn 2e ronde Menopur en sinds afgelopen woe ben ik weer gestart na overstimulatie de vorige ronde.

Omdat ik nu 25IE spuit, maak ik 2 spuiten tegelijkertijd klaar (1tje in de koelkast voor de volgende dag). Omdat ik nog genoeg poeder in huis had, heb ik afgelopen woe enkel een aantal toedienigings-sets gekregen.
    Maar ik kom er zojuist achter dat de injecteernaalden wat dikker zijn dan de oorspronkelijke die ik had. Ik vind dit niet zo'n prettig idee. Het spuiten gaat hartstikke goed en dat wil ik graag zo houden.
    Kan ik gewoon naar mijn eigen apotheek gaan morgen en vragen om andere naalden?

Wat zouden jullie doen? Of toch maar gewoon even tanden op elkaar?

2. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ah lastig te zeggen. Is het echt een aanzienlijk verschil?
    Ik krijg bij mijn menopur wel weer andere naalden dan bij de pregnyl, maar volgens haar zijn alle injectienaalden altijd even dik!
    Alleen de naalden om de vloeistof / poeders te mengen zijn natuurlijk enorm (die wil je echt niet in je buik prikken!)

Bij twijfel / angst zou ik gewoon even naar de apotheek gaan.
    Succes!
    En fijn dat je na overstimulatie weer mag beginnen.
    Ik zie dat je 25IE spuit, apart he dat ik dan 150IE spuit. Ieder lichaam is echt weer anders. Succes!

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik had voor mezelf bij het ziekenhuis ook naalden meegekregen voor de pregnyl, maar ik ben er bij de apotheek ook kortere en dunnere gaan halen ;) Gewoon doen als je twijfelt hoor!

4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mijn spuitnaalden die standaard in de verpakking van menopur zitten zijn 0,4 x 12mm. Deze zou ik gewoon vragen bij je apotheek hoor!

5. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Die van pregnyl waren wel wat dikker dan die van menopur bij mij hoor en gonal f is al helemaal lekker klein en dun. Er is dus zeker wel verschil. Ik zou ook kleinere naaldjes vragen als je dat fijner vind.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks voor de reacties. Ja de spuitnaalden die standaard bij de Menopur zitten zijn idd 0.4 x 12 mm. De 'losse' die ik mee heb gekregen zijn 0.5 x 16 mm. Niet echt een aanzienlijk verschil dus, maar ik ben nu die kleinere gewend (en die gaan er ook helemaal in) en voor mijn gevoel - als ik ze met het oog vergelijk - is het verschil dus wél aanzienlijk ;)
    Ik ga straks wel even langs de apotheek. Wie weet hebben ze die gewoon liggen.

Die van de pregnyl heb ik nog niet bekeken eigenlijk, omdat ik die nog niet hoef(de) te zetten. Hopelijk volgt die snel haha!

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou idd, spuit jij in het kader van OI of bijv. IVF/IUI/ICSI?
    Hoe ervaar jij Menopur? Heb je last van bijwerkingen?

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pff...
    Bij hoge uitzondering 2 losse naaldjes meegekregen, deden ze moeilijk over want zou daar een recept voor moeten hebben (maar het IVF centrum is maar tot 11.30 bereikbaar en het was al rond 15.00).

Nieuw probleempje, deze nieuwe naaldjes passen niet goed op de spuit, waardoor er lucht ontstaat bovenin de naald tijdens het verwisselen van de mengnaald. Het opzuigen etc. gaat prima, maar als ik de nieuwe naaldjes erop plaats (dus de injecteernaalden op de spuit), dan ontstaat er lucht bovenin doordat ze niet zo goed passen.

Nieuw drama dus. Gelukkig vond ik gisteren nog een 'oude' naald, maar het nieuwe mengsel ligt dus wel in de koelkast.
    Wat zouden jullie doen? Is het erg als er een luchtbelletje bovenin de naald zit?

Ik ga morgen tegen de fertiliteitsarts wel zeggen dat ik echt die andere naalden wil. Die dus ook bij de Menopur geleverd worden. Dit gekloot levert me heel veel stress op.. ;)BewarenBewaren

9. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik zou voor 1 keer toch met de grotere naald prikken, en dan morgen even bellen voor de andere naaldjes. Spul moet wel goed op elkaar passen...

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hm. Of ik probeer de lucht eruit te spuiten net voordat ik 'm zet..
    ;);)

Ja ik moet morgen voor een fm dus ga het gelijk aangeven.

11. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ga even langs de assistent van de huisart!

Moest zelf 3 weken terug pregnyl spuiten, had wel de ampules maar geen naalden. Apotheek zei alleen op recept, andere apotheek zei helemaal geen losse naalden te hebben. Toen huisartsassistent gebeld en zij zei: Ooooh maar waarom een recept, kom lekker die naalden hier halen! Mocht kiezen welke ik wilde en kreeg zelfs reserve naalden mee, ze zei nog: Wil ook wel de pregnyl voor je zetten hoor, maar aangezien het savonds laat/ snachts moest was dat geen optie :p.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jeetje,
    goede tip!
    Ga ik de volgende keer doen.
    De Pregnyl naalden zijn ook wel dik zeg, pff..
    Bewaren

13. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb de naalden van menopur over omdat ik opgehoogd heb. In plaats van de pregnyl naald (0.5 x 16mm ) mag ik mn menopur naaldje (0.4x12mm) gebruiken. Ben ik super blij mee. Ik heb nog al weinig buikvet dus moet voorover zitten om een vet randje te kunnen pakken. Een naald van 4mm korter is dan wel zo prettig

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhhhhhhh dit wil ik ook! :$:$

Ik heb ook niet veel buikvet. Ik spoot gisteren de Menopur met 0.45 x 13 mm en eigenlijk ging dit wel goed. Ik moest er wel echt meer doorheen prikken (die 0.4 x 12 ging bijna vanzelf, zo vloeiend) en dat zal vanavond nog ietsje erger zijn.
    Maar ach, ik overleef het wel.
    Zou die Pregnyl naald er helemaal in moeten (dus echt de volledige 16 mm) Voor mijn gevoel is dat veel te diep...

Deel Deze Pagina