Voorkomen '6 maanden dip'?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lara1978, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Sinds een paar dagen zijn we begonnen met het introduceren van vast voedsel. Banaan en courgette zijn favoriet! Omdat we op de Rapley manier voeden gaan er nog geen grote hoeveel heden 'naar binnen' maar het gaat iedere dag iets beter!

Ik hoor om me heen dat deze periode gepaard kan gaan met een borstvoedingsdip, de zogenaamde '6 maanden-dip'. Ik vraag me af in hoeverre je een echte dip kan voorkomen. Omdat mijn dochter nog geen grote hoeveelheden eet geloof ik niet dat ik zo snel een dip zal krijgen maar toch... Of krijg je zo'n dip pas als je rijstebloem en/of pap ed gaat geven? (Ik geef haar alleen vers fruit en groente).

Heeft iemand tips om een dip te voorkomen?

ps: Ik geef haar trouwens alleen vast voedsel als ze net haar normale (borst)voeding heeft gehad.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb daar nooit iets van gemerkt zo'n dip. Ook niet van de beruchte 4 maanden dip.
    Vaker aanleggen is altijd het advies bij een dip en eerst bv geven en dan bijvoeding.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja hier eigenlijk ook nooit last gehad van een dip, behalve een hele grote dip maar dat was mijn schuld.
    Maar wat nemo ook zegt gewoon wat extra aanleggen als je denkt dat je wat minder productie hebt. Verder deed ik in het begin toen we net begonnen met de bijvoeding, bij mij drinken, dan wat hapjes fruit of groente en dan weer bij mij drinken. Misschien is dat iets voor je? Dan heb je weer een aanleg moment extra.

Deel Deze Pagina