ik heb hier eieren maar de houdbaarheids datum op de doos is door gelopen dus ik weet het niet zeker hoe weer je of eieren nog goed zijn?? is daar een test voor?
ja in een pan met water leggen. als ze boven komen drijven zijn ze niet meer goed. blijven ze liggen dan is er niets mis mee
Wat je kan doen is heel zachtjes het ei schudden. Als je echt een soort bal erin voelt heen en weer gaan is hij niet goed meer. Maar of dit een waterdichte methode is weet ik eigenlijk niet. Ik heb dit in mijn hoofd zitten maar ik heb geen idee waar het vandaan komt en of het echt waar is.
klopt wat hierboven staat. Want als hij op de bodem blijft is het nog vol met eigeel/wit. Als hij drijft zit er lucht in en dan is het ei slecht. O, schudden helpt ook, het mag niet klotsen (dan zit er ook lucht in)
Ik heb ooit eens een hele rot ei gezien. Heb daarna maanden geen ei meer gegeten die lucht die geur de kleur was gritzwart brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
O als je ze tikt en ze zijn niet goed meer merk je het inderdaad echt wel hoor! Wat een lucht die mis je niet! Eet smakelijk