De oudste was 8,5 pond en bij hem ben ik wat ingescheurd. Twee of drie hechtingen en klaar is klara. Met indrogen wat last gehad maar verder niet. Bij de tweede (ook 8,5 pond) niet ingescheurd. Het is echt een kwestie van goed naar de vk of gyn luisteren. Dan beperk je de schade toch wel het meest. Maarreh... tien minuten op je hurken dan moet ik daarna overeind gehesen worden .
Zoals vele dames voor mij al zeggen, voorkomen kun je het niet. Wel zou je vanaf 36 weken frambozenbladthee kunnen gaan drinken of frambozenbladcapsules slikken. Zie voor ervaringen: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/164147-ervaringen-frambozen-blad-thee.html http://vrouwtje-theelepel.nl/frambozenblad-thee Verder je perineum telkens insmeren met perineum olie: Perineum olie & Frambozenblad thee Perineum Massageolie - Weleda - Weleda Dit kun je dus proberen. Of het werkt, geen idee...
Dank jullie wel voor de reacties! Nou heb ik aan jullie nog een vraag. De seks met je parner.. als hij dit allemaal gezien heeft en je vagina helemaal is verbouwd.. wil hij je dan nog wel?
Niks gemasseerd, geen olietjes, apparaatjes of weet ik veel wat. 3x blanco de bevalling in gegaan en 3x ongeschonden eruit gekomen. De laatste was een regelrechte stortbevalling van 2 uur met en met 1 pers van 10 seconden werd de kleine al gelanceerd.
Inknippen lijkt mij niet dat je dit kunt voorkomen, net als wat eerder werd gezegd, als kindje het moeilijk krijgt, moet het zo snel mogelijk gehaald worden. Inscheuren kun je wel voorkomen. Goed luisteren naar gyn en vk, en een warm bad maakt alles week. Ik ben bij alle 4 niet ingescheurd, heb bij de laatste 3 bevallingen maar 1 a 2 keer geperst, dus ook snel. Alleen bij de oudste half uur geperst, maar ook bij deze bevalling ben ik er zonder scheur vanaf gekomen. Als het hoofdje staat, moet je de persweeen wegpuffen, hoe moeilijk dat ook is, maar dat zorgt wel voor minder of geen schade.
Hier gelukkig geen 1 keer ingeknipt.. zoals andere al zeggen het is niet te voorkomen en vooral goed naar de gyn/vk luisteren. Bij de eerste zat ik op een paar mm na op een total reptuur met inscheuren. meneer vond het nodig om met zijn armpje en handje naast zijn hoofdje geboren te worden. hij was er ook heel snel na 4 persweeen al. Bij de 2e hebben ze het hoofdje eerst een stukje laten komen en toen moest ik stoppen met persen en dat 3x zodat het langzaam opgerekt zou worden omdat ze een nogal groot hoofdje had (38 cm omtrek) dat was pijnlijk maar daardoor wel maar 2 kleine hechtinkjes gehad. ze zeggen meestal dat scheuren fijner is dan knippen omdat het makkelijker geneest. ik heb ook bij beide keren geen last gehad van de hechtingen of de plek van het inscheuren. nu is het alleen afwachten hoe het bij deze bevalling zal gaan.
Oja nu ik het van mijn bovenganger lees, omtrek van het hoofdje heeft denk ik ook wel zeker invloed. Mijn kids hadden alle 4 een klein hoofdje, waarvan de jongstew echt superklein, omtrek van haar was 30 cm. Dus dan hoeft het idd lang niet zoveel te rekken natuurlijk.
hahahahahahahahahahahahaha sorry Als mijn vent dat niét had gewilt had ik hem direct het huis uit geschopt!!!