Dummie de mummie! Wij liggen hier samen in een deuk. En todca mensen heeft meer boeken geschreven, dus die gaan we zeker nog opzoeken. Harrie Potter heb ik deel 1 en 2 voorgelezen. De verderedelen Ben ik nog een poosje ' kwijt'. Ik vind het echt te spannend nog.
GVR en Sjakie en de chocoladefabriek. Beide boeken heb ik in de afgelopen vakanties aan mijn kinderen voorgelezen. Elke avond een hoofdstuk. Ze vonden het geweldig.
Vanaf welke leeftijd lees je Harry Potter voor? Mijn oudste twee zijn 9 en 7, maar het lijkt me voor hun nog zo eng allemaal.
Mijn 8-jarige heeft de eerste 2 boeken zelf gelezen.. Met een redelijke tijd tussen 1 en 2 omdat ik had gezegd dat 2 wel echt een stuk spannender was. Die heeft ze afgelopen zomer uiteindelijk heel rap uitgelezen maar ze vond hem wel echt heel eng. Toen ze deel 3 aan me vroeg uitgelegd dat die NOG een stapje enger was.. hoefde het niet meer. Overigens vind ze het heerlijk om met mij boeken te lezen die eigenlijk te spannend zijn voor in je eentje. Geen idee dus of jouw kids dit leuk gaan vinden... Het eerste deel is in ieder geval goed te doen. (En het heeft geen haast.. ze hebben nog een heel leven om harry potter te lezen ) Wat ook leuk is als je kind van spannend houdt... vreselijk vreemde verhalen. Er komen allerlei stereotype enge figuren in voor.. maar op een manier die niet heel eng is. Wel echt spannend.. niet eng.
Huppelt er hier toch een bijna-9-jarige met Stephen King door het huis.... ben toch wel heel benieuwd (De donkere toren... geen horror/thriller dus)