nog 1x bv per dag, hoe afbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Piekie81, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Het einde van de borstvoeding is in zicht. Doordat kolven niet goed ging (3 a 4 keer kolven voor max 2 voedingen) en een borstontsteking vlak voor ik weer aan het werk ging hebben de productie doen teruglopen. Helaas, pindakaas, maar het is niet anders en ik heb er vrede mee. Ook groeit de kleine man weer goed, nadat hij was afgevallen door terugloop van de productie.

Inmiddels heb ik de borstvoeding in ruim 3 weken afgebouwd tot 1 voeding per dag. Het afbouwen is heel makkelijk en zonder enorme stuwing gegaan (ik heb niet hoeven kolven).

Alleen vraag ik me nu af hoe ik die laatste voeding het beste kan afbouwen. Gewoon cold-turkey stoppen en zien hoe dat gaat? Of de borstvoeding steeds een voeding doorschuiven, waardoor er steeds meer tijd tussen gaat zitten? Of een sin de 2 dag voeden?

En hoe snel stopt de productie helelmaal? Ik snap dat dat per persoon verschilt, maar waar zou ik vanuit kunnen gaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Aangezien het afbouwen je makkelijk afging zonder enorme stuwing, zou ik "gewoon" stoppen met deze ene BV per dag. Mocht je op dag 2 of 3 nu last krijgen van stuwing, kun je altijd nog voeden of kolven.

Bij mij ging de productie erg snel achteruit toen ik op 2 BV-en per dag zat. Vlak daarna merkte ik dat ik niet eens meer voldoende melk had voor 1 BV per dag... Dus het zal vanzelf wel ophouden.

Vergeet niet bewust een laatste BV te geven! Dat is fijn voor de herinnering!

Deel Deze Pagina