pffff ik slaap voor geen meter meer..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danielle2911, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Het ging al niet echt meer fantastisch, maar nu doe ik helemaal geen oog meer dicht... Eerst kon ik niet slapen omdat ik na een wc bezoek gewoon uitgeslapen was, nu doe ik geen oog meer dicht omdat mijn lijf zeer gaat doen :( Ik kan alleen nog maar op mijn linkerzij slapen, maar dan krijg ik op den duur pijn in mijn heup. Zodra ik op mijn rechterzij ga liggen worden er voetjes of een kontje in mijn ribben gezet... au! Op mijn rug lukt ook al lang niet meer... wat dat betreft lijkt het me heerlijk als ik straks weer gewoon alle posities in kan nemen. Ook al ga ik mijn buik straks enorm missen, op dit soort momenten mag het van mij wel opschieten.;)

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Tja, heel herkenbaar. Ik kan ook vrijwel alleen nog op mijn linkerkant slapen, maar na een tijdje wordt alles stijf en pijnlijk. Op mijn rechterzij kan ik al jaren niet meer slapen, omdat mijn schouder erg pijnlijk blijft na een ongeluk die ik gehad heb.
    Soms lukt het ook nog wel om op mn rug te slapen, maar het draaien doet zo enorm veel zeer (door BI) dat ik dat bijna niet meer durf. Want dan kom ik dus bijna niet meer mn bed uit als ik moet plassen.
    Als ik draai in bed dan voel en hoor ik m'n bekkenbotten langs elkaar heen knakken, zelfs mijn man hoort dat geknak. Dat doet zo'n zeer:x
    Dus van mij mag beebje wel komen, zit er helemaal doorheen op het moment.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Herkenbaar. Ik geloof dat ik de laatste 10 weken van mn zwangerschap regelmatig hier op zwangerschapspagina heb rondgesurfd.
    Overdag kon ik dan wel slapen.

Ze zeggen wel eens dat dit is om je al te laten wennen aan de gebroken nachten.

4. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    haha, dan kan het vanaf dan alleen maar meevallen, want dan pak je waarschijnlijk toch nog een paar uurtjes echte slaap mee... Nu heb ik het idee dat ik de hele nacht wakker ben geweest...

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb je al geprobeerd te slapen met een voedings kussen?

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik slaap echt al lang voor geen meter meer en ik ben nog niet eens zo ver als jullie. Vannacht werd ik iedere 1,5 uur wakker om te plassen en daarna kom ik nauwelijks in slaap. Ik zit er aardig doorheen, pfff... :(

p.s: ik slaap met een voedingskussen, zo gaat het enigszins nog oké.

7. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Ja, voedingskussen al geprobeerd. Mijn bed lijkt intussen op het nest van Pino...zoveel extra kussens haha... ;)

8. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! De nachten duren zo lang en overdag helemaal kapot, maar ook niet onwijs kunnen slapen. Ppfff dat breekt echt op.

Ik heb nu ook steeds voorweeen en weeen, maar het zet niet door. heb wel al wat ontsluiting, dus misschien dat het bij mij nu snel gaat beginnen. Inderdaad dat je straks weer lekker kan liggen zoals je wilt zonder pijn BI, kind die schopt, billen in de weg enz. gewoon weer helemaal jou lijf, heerlijk lijkt me dat. Ik ben het ook echt zat en kijk zo naar die kleine uit............al zullen we dan nog meer slapenloze nachten hebben denk ik ;)

Ik heb dus ook niet echt een tip, want een voedingskussen gebruik ik ook, maar ik ben gewoon klaarwakker, dus daar helpt het niet tegen.

sterkte allemaal!

9. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    @Megan82: ohhh wat spannend dat je al wat ontsluiting hebt! Ik heb hier nog nergens last van zelfs geen voorweeen... We moeten elkaar er maar een beetje doorheen slepen... nog even en dan is het achter de rug en kunnen we heerlijk gaan genieten van onze smurfjes en zijn we deze slaap-ellende weer vergeten. Dan ben je 's nachts tenminste niet meer alleen wakker...

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik slaap ook met een voedingskussen (altans, ik lig in bed en probeer te slapen), hiermee lig ik wel wat fijner, maar slapen...
    En dan probeer ik te draaien, valt dat kussen uit bed. En het bed staat nu hoog, dus kan ik hem ook niet meer zo makkelijk pakken. Grrr, frustraties allom;)

11. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    hahaha, ja valt dat kussen uit je hoge bed! Nog een probleem erbij! Wat een gedoe he?! Wel lollig om te lezen dat jullie in hetzelfde schuitje zitten!

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb de reacties niet gelezen!! Maar een kussen tussen je benen doet wonderen;)

13. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn he dat we allemaal niet de enige zijn, geloof ook zeker dat je lichaam zich al insteld, voorbereid op de gebroken nachten maar nu heb je je slaap zo nodig. hier gaat het slapen niet door bekkenklachten, zelfs een voedingskussen helpt niet genoeg.
    Mijn zoontje is met 36 weken geboren, ben zo benieuwd hoe lang het nu gaat duren. spannende tijd

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Pfff, ik ook!
    Voedingskussen vind ik te dik, ik heb zo'n klein bankkussentje.
    Die is ook wat makkelijker mee te verhuizen als ik van links naar rechts draai.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook gebroken nachten. Ik heb veel last van pijnlijke harde buiken/voorweeen en wanneer die weer iets zijn afgezakt denkt de kleine dat het leuk is om mama's ribben als voetbal te gebruiken. Voordat ik in slaap val is het dan ook vaak al ver na enen. Als ik geluk heb, en dat is tegenwoordig maar zelden dan slaap ik door tot zes uur, maar tegenwoordig gebeurd het vaker dat ik om drie uur en vijf uur nog een keer wakker wordt en met een beetje pech na het naar de toilet gaan (waarbij het opstaan ook niet echt meer van harte gaat dankzij de BI) niet meer in slaap kan vallen. Soms zijn de harde buiken zo pijnlijk dat ik er wakker van word om vervolgens niet meer in slaap te kunnen komen.
    Nog negen dagen en dan mag hij wat mij betreft wel komen. Vind het ondanks alle tegenslagen geweldig om zwanger te zijn, maar merk dat ik nu toch wel een beetje op raak en begin uit te kijken naar de bevalling.

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    herkenbaar! (zie tijstip ;))
    Heb zo'n last van lage rugpijn, dat het lang duurt voor ik lekker lig. En als ik dan lekker lig, moet ik plassen.
    Om vervolgens weer niet lekker te kunnen liggen. Ook heb ik sinds een week last van meer harde buiken die soms pijnlijk zijn. Ben er nu ook maar weer uit gegaan. Heb een paracetamol op (doe ik anders nooit) maar ik hoop dat die straks werkt en ik een beetje kan slapen...

17. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Nou vannacht heel de nacht liggen spoken. Continue harde buiken en als ik ze niet had een heel drukke baby. Kon dus amper in slaap komen en ben er van ellende maar vroeg uitgegaan. Maar straks kruip ik nog wel even terug in bed anders ga ik de dag niet volhouden. ;)

18. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap nu al geen nacht meer door en weet eigenlijk niet waarom... hoef niet echt naar het toillet, heb geen pijn ergens... en ik val ook wel weer in slaap maar wordt dan snel weer wakker...

Ik ben nog niet eens op de helft en mn lichaam vind het blijkbaar nodig om me nu al voor te bereiden op de gebroken nachten, haha had best nog wel even mogen wachten denk ik

19. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Cin: Ik heb het ook al vanaf die periode hoor. Heb voor mijn gevoel al maanden geen hele nacht meer doorgeslapen. Het begint me nu best wel op te breken.

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Vannacht pas rond kwart voor drie in slaap gevallen om vervolgens om zes uur weer wakker te worden met bijna constant harde buiken. Van ellende maar opgestaan...

Deel Deze Pagina