ik wil graag mijn moeder vernoemen die bartje heet..hele domme naam voor een jongen weten we al een naam maar voor een meid niet.. Ik kan er echt niks van maken!heb la op zoveel sites zitten snufflen,maar zie niks leuks...wie helpt me? niet zon tuttige naam... liefs
Wil je nou een meisjesnaam met een B? Ehm... eerste wat me te binnen schiet is Babet(te) Maar die vind ik zelf niet zo leuk...
haha moeilijk is dat he? Ik wil ook gaan vernoemen naar mijn overleden vader,ook al zo,n leuke naam Bouwe. Veel suc6 en ik hoop dat je tips krijgt
Bo? Wordt voor zowel als een meisje als voor een jongen gebruikt, maar ik vind het super leuk! groetjes
Wil je een naam die afgeleid is van Bartje, of wil je een naam die begint met een B? Als dat laatste het geval is vind ik het niet echt meer vernoemen hoor..
hmm ff denken bianca barbara brandy babette bryanna brenda bridget bambi baukje Beatrice betty becky belinda bertha birgitta Blossom hmm hier houdt het op miss heb je er wat aan liefs ancie
Als ik op nederlandse voornamen zoek vind ik dit Evenals Bert afleiding van Germ. namen met Bert- `stralend, glanzend' (zie -brecht- en vgl. Brecht). Als zelfstandige naam is Berta reeds de naam van een Germ. mythisch wezen, dat vooral in verband wordt gebracht met het licht. Later is het de naam van verschillende middeleeuwse vorstinnen, waaronder de dochter van de Frank. christenkoning Charibert, Bertha (Baerte) `metten breden voete'. Aan het eind van `Floris ende Blancefloer' wordt zij genoemd als moeder van Karel de Grote. Om haar vormden zich verschillende legenden. Berta is ook de naam van enige heiligen. In Zwe. en vooral No. is Berta vaak een verkorting van Birgitta. Je kan ook vernoemen door de betekenis te pakken als vernoeming. maar zoals je ziet is Birgitta ook al mooi of Birgit. hihihi succes met zoeken. als je wat appartere namen zou willen met de zelfde betekenis.. is het handig de vertaling te gebruiken. in het nederlands krijg je dus voornamelijk de ouderwetse namen. Liefs Jazzie
dankje allemaal... ik wil graag een naam die met een b begint, maar wel een beetje op bartje slaat.. ik vond birgitta en bettine ok wel leuk, maar birgitta kan ik amper uitspreken man ik vind het echt moeilijk! baal zo van die stomme naam van mn ma En ik wil er onderhand wel 1 hebben..loop ok al op et eind he liefs
ik snap echt niet dat je nu nog geen naam heb hahahaha. Je kan idd elk moment bevallen. anders oefen je met birgit.. en zet je a achter tja moeilijk. succes ermee.. laat je het nog weten wat het is geworden Liefs Jazzie