voorletters: s.s.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tante29, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zou het ook gewoon doen..

2. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    S.S.? Nein, danke...

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen.

4. Niet meer actief

S.S. heeft ook andere betekenissen gehad die ook na de Tweede Wereldoorlog met de afkorting SS werden genoemd, en ik zou mij er helemaal niet druk om maken.

(Hint: Den Haag SS was een treinstation op de plaats waar nu Den Haag CS staat)

5. 4days

4days Niet meer actief

Mij zou het helemaal niets uitmaken. Ik dacht overigens pas aan de WO2 toen ik het hier las, kun je nagaan als je dochter oud genoeg is om het te begrijpen.

6. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Als jij je goed voelt bij die 2 namen zou ik het doen. Zoals ook Sinnamon al zei, het is niet net gebeurd en idd voordat jouw kindje in de pubertijd komt is het nog langer geleden. Zo kun je nog tig namen bedenken die ook een rare associatie hebben. Zelf heb ik ook 2 mooie namen voor een meisje en dan kom ik op M.S. tja daar valt ook weer wat voor te zeggen, maar dat is W.C. (en die zijn er ook veel!) en B.H. ook. Persoonlijk valt mij zulke ´simpele´ namen sneller op.
    En zoals ook eerder gezegd het staat puur op post-papierwerk, in de klas wordt je niet voorgesteld bij je initialen dus kans op pesten oid zie ik daar niet door vergroot worden.

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik zou het niet doen!

8. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Mijn zus heeft ook voor dat dilemma gestaan en heeft het niet gedaan. Ik denk dat ik het ook niet zou doen.

9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Mijn voorletters zijn ook SS maar nog nooit, echt nooit dingen over gehoord hoor, zelf ook nooit bij stilgestaan...mensen vonden het juist wel mooi, ook samen met mijn achternaam..nooit associaties mee gehad hoor, en om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat iemand die zal hebben

ik zou eerder gaan twijfelen bij voorletters zoals W.C ofzo..

10. 4days

4days Niet meer actief

Inderdaad... als je zo ver dor gaat denken kun je van haast elke combinatie wel wat negatiefs maken....

SM?
    WC?
    MF?
    KK?
    SM?
    FU?
    SA? (sturmabteilung, ook bij ss)
    SD? (sicherheitsdients, ook bij ss)

Zo kun je er natuurlijk nog wel 100 bedenken...

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb de initialen S.S. (voornaam + achternaam (meisjesnaam dan) en ik heb het nooit gebruikt. Ik maakt er altijd SJS (voornaam-doopnaam-achternaam) of SU van. Ik vond de associatie niet zo fijn, maar dat is erg persoonlijk hoor.

WC zou ik ook niet doen, KK ook niet. Samen met mijn achternaam (mijn getrouwde) zou dat dan KKK opleveren en dat vind ik ook niet kunnen.

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik zou het ook niet doen..

wellicht een naam erbij, in het midden, om het op te lossen..

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn initialen zijn S.S.M ....ook niet echt leuk maar goed ss is wel iets ander verhaal...Ik zou het zelf denk ik ookniet doen hoor maar als je die namen nou heel mooi vindt dan moet je het wel gewoon doen!

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou het wel doen.

Deel Deze Pagina