Ben s avonds het televisie kijken een beetje zat. Ben op zoek om iets leuks te gaan doen maar dan wel gewoon lekker thuis aan de keuken tafel, maar het probleem ik weet niet wat. Ben niet zo hadig kan niet bruien of met een naaimachine overweg. Denk misschien is er iemand hier met een leuke hobby of weet iets leuks?
Haken! Superrelaxed, leuk en makkelijk. Ik heb mezelf alles geleerd via YouTube. Paar van mijn creaties: View attachment 421817 View attachment 421818
Nouja. Je wordt niet handig geboren.. Je kunt het wel leren Ik was ook nooit zo handig maar inmiddels staat hier een naaimachine (waar iknog steeds niet zo handig mee ben maar heb hem ook pas paar weken nu.) ik kan haken, en ik ben een poging aan het doen tot sokken breien.. Maarja ik kan niet alles tegelijk Misschien is scrappen wel iets voor je? Digitaal of gewoon lekker met echt papier. Kaarten maken is niet moeilijk.. Al moet je ze wel eerst even bedenken natuurlijk. (Daarom haak ik graag... Dan zoek ik gewoon een leuk patroon en maak dat... Zonder het zelf te hoeven verzinnen..) En.. Kijk eens op pinterest of je iets leuks ziet dat je zou kunnen doen. Niet alles tegelijk.. Gewoon iets kiezen
Postcrossing! Kun je vanuit je luie stoel doen. Zelfs de kaarten en de postzegels kun je online bestellen. Mocht je willen haken: ik heb dit een paar maanden geleden geprobeerd en een pakket met diverse kleuren garen en haaknaalden besteld. Maar ik heb het na 2 avonden al opgegeven, vond er niks aan en het lukte niet direct zoals ik t wilde. Ik wil dit pakket nog eens verkopen voor een klein prijsje (de meeste garens zijn niet eens aangebroken).
Ik doe Kleuren voor volwassenen en van alles knutselen, voornamelijk baby- en kindercadeautjes en decoratie dingetjes. Ik haal veel inspiratie van Pinterest en vaak duik ik gewoon de Action/Zeeman/hobbywinkel in en kijk wat ze hebben liggen om mee te knutselen.
Wauw wat mooi zeg!! Haak je met katoen of met wol? En waar gebruik ie de dekens voor? Ik haak sinds kort en borduren is ook erg ontspannend. Een boek lezen, vind ik ook leuk.
Weet natuurlijk niet wat je leuk vind maar wat ik leuk vind om te doen: - Borduren - Haken - Een boek lezen - Puzzelen - Heb ook een tijdje met kralen van die boompjes gemaakt is ook leuk om te doen. Hopelijk vind je snel een leuke hobby / bezigheid!
Ik wilde ook zeggen haken! Doe het nu bijna een half jaar. Inmiddels twee dekens voor de maxicosi gemaakt. Een eind op weg met een deken voor dochters bed en nu weer winterdekentjes voor de maxicosi. Er komt niet veel meer van maar vind het heerlijk. Kan inmiddels ook haken en lezen tegelijk. Nog beter haha. Dubbele ontspanning.
Dekens haak ik met wol. Die van mijn zusje met 100% Alpaca-wol en de andere 3 dekens met el cheapo wol van de Wibra/Zeeman, maar dat voldoet prima! De eerste 2 foto's zijn dekens die ik gehaakt heb voor 2 vriendinnen, die waren allebei zwanger van een dochter. De laatste 2 foto's heb ik gemaakt voor mijn zwangere zusje (wisten niet of het een jongetje of een meisje was) en mijn zwangere schoonzusje (vriendin van broertje), zij hebben een jongetje gekregen.
Ik wil al vanaf mn tienerjaren haken en heb vele pogingen gedaan onder begeleiding van minstens drie haaksters, maar helaas het wordt niks. Had me er al bij neer gelegd maar als ik dit zie! WOW! Ik naai wel maar in de avond heb ik daar niet zon puf meer in. Evenals scrappen. Het is voor mij ook echt zoeken in de avond..
Mja ik moet zeggen dat het naaien 'S avonds wel inspannend is Ben dan al beetje moe en soms zit ik echt te prutsen. Gisteravond naaide ik in 1 avond een tas in elkaar. Toen was ik wel echt blij met mezelf. Tot nu een jurk, een reisdeken en een tas genaaid... Dus ben nog hard aan het oefenen. Merk dat die tas wel echt leuk is om te doen. Relatief snel resultaat en ik kan nog een beetje oefenen op de basics..
Zulke dingen doe ik ook ja. Momenteel bezig een poppenwieg aan te kleden ik heb er al eerder 1 gedaan. Nu alleen de dekenset. Maar al die zooi op tafel.. Pff vind ik s avonds niet meer zo leuk Om half 10 ben ik bekaf dus een anderhalf uur heb ik dan. Jullie>
Ik doe aan scrapbooking en kaarten maken. Hoewel het ook heel erg kriebelt (maar me aan tijd ontbreekt) om inktvisjes voor couveusekindjes te haken. Is wel volledig vrijwillig maar je werk wordt enorm gewaardeerd.
Ongeveer hetzelfde.. 8 uur kind op bed.. 10 uur is wel echt de limiet. Zeker met naaien... Haken gaat wel maar daar ben ik gewoon veel geoefender in
Als m'n vriendin komt om te hobby'en is het meestal ook tot een uur of 10. Als ik alleen bezig ben verlies ik snel de tijd uit het oog en is het soms tot middernacht... Ben er wel niet elke dag mee bezig, dat hou ik niet vol en heb ook nog een huishouden te doen