Hallo allemaal " ik kreeg me het eergister toch even benauwd .. Mijn zoon givano (morgen 6maanden) is een druktemakertje wil bijna nooit in slaap vallen.. Nu was hij best moe en deed ineens raar met zijn tong een beetje krullend de buitenkant en dan laat hij het op en neer na buiten en binnen bewegen " ook keek hij met grote ogen.. Nou was hij net weer moe en deed het weer zn 10x achter elkaar net of het een tik is? Ik maak me zorgen omdat hij bij zijn geboorte gereanimeerd is omdat ik mijn persweeën 6 uur moest ophouden omdat het zh overvol was (na 40uur al met gebroken vliezen,ontsluiting noem maar op) bang dat hij er iets aan heeft over gehouden.. Ik raak helaas snel in paniek zou het ook ontdekken zijn? Morgen mag ik weer naar de wijk dan vraag ik het ook even na.. Maar nu gebeurde het net weer vandaar dat ik me afvraag of iemand begrijpt wat ik bedoel? Liefst X
Hier heeft hij ook af en toe periodes waarin hij lichamelijke "tics" heeft. Met tong en gekke bekken heeft hij volgens mij ook wel gehad. Gewoon een kwestie van lichaam leren kennen en uitproberen. Maar snap wel dat je je zorgen maakt. Hopelijk ben je snel gerustgesteld.
Klinkt vooral of hij zijn lichaam aan het uitproberen is. Mijn dochter heeft rond die periode gehad dat ze iedere keer haar tong buiten haar mond liet hangen. (ze leeg net een debieletje) Komt vanzelf goed!
Mijn zoontje deed ook extreem vaak zijn tong uit zijn mond, maar dat bleek een teken van de Reflux. Het hoeft niets te betekenen hoor, goed in de gaten houden of hij dit na een aantal maanden nog doet. Bij mijn zoontje is het helemaal over gegaan. Wij hebben er trouwens vaak opmerkingen over gehad van 'is dat wel goed joh zo vaak zijn tong uit zijn mond'
Dankjullie dames ik ben een beetje gerust gesteld .. Zijn zoveel zorgen vooral bij de eerste hihi.. " ik ben best achterdochtig geworden door mijn nare ervaring met dokters tijdens mijn bevalling (als ze er even waren) dus ik vertrouw het minder als ik ze iets vraag ... Hoor liever ook ervaringen van andere moeders
Ik ken je angst wel hoor! Toen mijn oudste 5 maanden was kreeg hij in de vooravond opeens heftige schreeuw aanvallen, rolde met zijn ogen en was hartstikke slap. hij is door de hele MMM geweest en uiteindelijk was het bij hem nachtangsten. Komt normaal bij kinderen vanaf 3 jaar voor, kinderen worden dan gillend boos wakker, kunnen slaan en schoppen zonder dat ze zich er bewust van zijn. Heel soms komt het bij babies voor. Ik maakte me ook erge zorgen over elke gekke bek of beweging na zo'n aanval. Mijn dochter duwt geregeld met haar tong tegen haar onderlip, ziet er niet uit
Ja raar is dat he, je hoort ook zoveel dingen tegenwoordig.. Ik ben vandaag bij de wijk geweest en vertelde dat ik het in de gaten moest houden,maar dat kleintjes nu indd ontdekken
Ook ik denk dat het ontdekken is. Mijn dochter heeft bijna altijd haar tong uit haar mond, was zelfs al te zien op de 3D echo. Ziet er ook vreemd uit Even off topic: wat heb jij een verschrikkelijke bevalling gehad zeg
Jaa op de 3d echo al hihi leukk! Ja mag nu ook nooit meer natuurlijk bevallen ofzoiets " gewoon &#!zh .. Was nog niet alles,, nu nog last van de ruggeprik die verkeerd is gezet en mijn hechtingen ook zwaar slecht gezet