Hallo dames, Wij hebben een klein prinsje van 6 dagen oud en wij gebruiken pampers newbaby 1 alleen elke dag (minimaal 1x) is zijn ruggetje nat van plas.. Wij hebben nu ook pampers newbaby 2 geprobeerd, maar dan gebeurt er hetzelfde.. Wij doen overigens wel zijn piemel naar beneden alleen soms als we dan de luier uit doen zien we dat die toch weer omhoog staat.. Ik was mijzelf suf en het lijkt mij ook erg vervelend voor de kleine zelf. Heeft iemand hier ervaring mee en tips??
Hier geen problemen met de luiers maar misschien een ander merk luiers proberen? Ik vind die van het kruidvat ook altijd erg fijn.
Heeeel herkenbaar! Was hier ook steeds! Hij had gewoon zo'n harde plas straal dat het beneden afketste en aan de achterkant er boven uit kwam. ( zo leek het tenminste) Hier was het hrlaas gewoon vaak wassen en nieuwe kleding, en ook bed verschonen...matras was ook steeds nat hier... Geen echte tips. Heb ook wel eens gevraagd wat ik er tegen kon doen... Hier is het wel minder sinds we in maatje 2 zitten. Heb ook pampers. Maar die zijn groter en ik zorg dat ze van achteren goed hoog zitten en goed aansluiten...
Thanks voor jullie snelle reacties ladies.. Ik zal morgen eens kruidvat luiers halen.. Misschien zal dat helpen. @mi87 heel erg vervelend! Vooral voor hemzelf. Onze kleine vindt het verschonen ook absoluut niet fijn. Hier ook het matras telkens nat. Wij trekken de luier ook zo goed als tot zijn oksels op en hebben 1vinger speling, maar nog steeds gebeurt het.. Grr
In t begin werkte bij mijn zoon juist de pampers en bumblies niet en nu (oke, is al 16 maanden...vind ik bumblies fijn) Koop niet te grote hoeveelheden, dan kun je eerst kijken wat wel werkt. Kruidvat ook prima luiers, maar hier niet in de buurr
Hier ook kruidvat gehad en ook fijne luiers maar die hebben minder rek vind ik en je merkt toch dat de absorbsie minder snel is dan pampers...maar goed. Wij gebruiken ze ook wel. Net welke in de aanbieding was haha Je hebt trouwens pampers van 2 tot 5 kilo Maar ook van 3 tot 6 kilo Die gebruiken wij al vanaf twee weken. Gekke is hier oversized helpt wel iets beter. Wel goed strak vast maken ( niet te gek) Denk dat jullie jochie ook gewoon flinke stralen produceerd haha. Gaat te hard voor de luier om zo snel op te zuigen.
Vouw je ook de randjes van de luier, bij de liezen, naar buiten? Hier diverse soorten luiers geprobeerd en ik vind die van de Etos en Jumbo erg fijn!
Hier ook kruidvat en idd goed op letten dat je alle randjes goed naar buiten vouwt. (Om de billetjes)
Neem aan dat ze dat doey maar op zich maakt dat geen verschil. Net als bij mij komt de plas er achter boven uit bij de rug.
Ik was echt een fan van pampers new baby, maar de paar keer dat zn plas op zn ruggetje zat, was wanneer zijn piemeltje niet naar beneden in de luier zat. Soms vergat ik dat te checken en dan hadden we meteen een natte boel. Misschien is het zo vanzelfsprekend dat niemand het nog geopperd heeft, maar dit is het eerste dat bij me opkomt.
Dat maakt hier wel degelijk verschil hoor. Maar als het boven lekt heeft dat er idd niets mee te maken.
Hey dames, Ik heb vandaag kruidvat nr 2 geprobeerd en tot nu toe is hij nog droog!! (Lees: gisteren met pamper 3x gelekt) Zijn piemel naar beneden doen wij ook en misschien wel een keer vergeten, maar wij letten daar wel echt op.. Hopelijk is dit de oplossing.. Ik zal vertellen hoe de nacht is gegaan
En hoe was de nacht? Toch een groter maatje geprobeerd? Die zijn dan iets te groot maar ze zitten dan ook meteen een stuk hoger aan de achterkant Hier: Piemeltje naar beneden check! Flapjes liezen naar buiten check! Goed aansluiten check! Hoog optrekken check! En nog was het waterballet achter!!! Hihi Maar ik heb het hier al twee weken niet meer gehad trouwens... Dat was die overgang van 1 naar 2 met luiers. Moet wel zeggen dat Levi nu steeds kleinere beetjes plast en soms nog een grotere plas maar net na de geboorte leek het wel of hij alles opspaarde en dan ineens een mega grote plas deed. Dat konden de luiers niet handelen. Hij kon ook rustig twee meter naast de commode zo in de macicosi plassen En achtjes op het behang... De 'voordelen' van een jongetje Die maxicosi hebben we maar meteen verplaatst...
De spoilers (zo noemt mijn vriend ze ) inderdaad goed naar buiten halen/vouwen. En niet te kleine rompers gebruiken. Heel gek, maar te kleine rompers kunnen ook voor lekkage zorgen. Hier altijd Kruidvat luiers trouwens. Het is trouwens echt plas en geen zweet ofzo van het mogelijk te warm kleden? Is ook nog een optie namelijk. Want je schrijft dat hij steeds aan de achterzijde nat is. Hij ligt dus waarschijnlijk op zijn rug. Dan zou er ook wat nattigheid aan de voorzijde of zijkant moeten zijn. Dat was bij onze jongens namelijk wel zo als we niet snel genoeg naar een grotere maat overstapten. Overigens hier nummer 1 maar hooguit 4 weekjes gebruikt. Kan dus zijn dat je naar 2 over moet gaan. Let niet teveel op de gewichtsaanduidingen op de verpakkingen. Bij lekkage zou ik overwegen naar 2 te gaan.
Had onze jongste ook, maar is vanzelf overgegaan. Volgens mij was het inderdaad vooral de eerste weken. Nu een heel enkele keer. In het begin plaste hij ook regelmatig op de commode (diverse keren geraakt en ook de gordijnen moet ik 's stomen.. ), maar ook dat is voorbij. Hier was het dus maar even, hopelijk bij jou ook! Vond het inderdaad ook heel sneu als ik hem dan weer moest wassen en omkleden.
Hahaha in ieder geval fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn! Overigens is het trouwens wel echt plas en geen zweetplekken. Mijn vriend had de kleine afgelopen nacht per ongeluk 1x een pamper aan gedaan en toen was het gelijk weer raak.. Mini nat, bedje nat.. Grr Voor alsnog is hij nog geen 1x door gelekt met kruidvat nummer 2! Beetje jammer dat wij de pampers hadden ingeslagen van de week (1+1 gratis bij de AH) gelukkig kunnen we er nog een paar ruilen. Ben benieuwd naar de nacht!