Dag moeders, Mijn dochter zit onder het eczeem. Ik ben hier ontzettend door geschrokken. Ik heb meteen haar hele lichaam ingesmeerd met een vette zalf, maar het wordt alsmaar meer. Ik heb altijd zwitsalprodcten gebruikt.Wie heeft er ook een baby met eczeem? Wat kan eraan doen? Overigens geef ik bv en een keer per dag fv (hypo-allergeen) Graag jullie advies.
Ik zou morgen even naar de ha gaan Mijn ervaring ermee is om juist geen vaseline te gebruiken, want dat sluit af Bij de apotheek kan je een creme krijgen ervoor.
lanetta creme of cetametagrolcreme dit zijn basis cremes voor de huid. maar even langs huisarts gaan hoor! mijn dochter zit door de kou ook weer onder.
Mijn zoontje heeft het ook in zijn gezicht, wij hebben eerst vasaline van de apotheek gekregen, maar dat hielp niks en nu heeft hij een hormoorcreme, dat helpt goed. Succes!!
Hier wat tips mbt eczeem: - verwarming niet te hoog en niet te warm aankleden. - waterbakjes aan de verwarming. - geen zwitsal producten. Verzorgingsspulletjes zonder parfum en zonder conserveringsmiddel. - niet te vaak in bad en liefst olie gebruiken in bad. En heel belangrijk: probeer de oorzaak te achterhalen. Bv ander wasmiddel. Artsen geven meestal een hormoonzalf, lanette of cetamacrogol creme. Hormoonzalf zou ik alleen gebruiken als het echt vurig is, veel jeukt en niet onder controle is te krijgen met andere zalf. Persoonlijk vind ik de lanette en cetamacrogol creme niet voldoende helpen. Hier hebben we een tijdje dermel zalf gehad. Hielp hier redelijk en zalf is beter dan creme. Wat hier goed hielp is de cardiflor zalf van vsm.
doe haar in een zemelenbadje (verkrijgbaar bij o.a. kruitvat) of doe in haar badje een beetje borstvoeding , borstvoeding geneest/verzorgd namelijk heel goed
Meteen stoppen met die zwitsal troep! Leuk als je kindje er tegen kan, maar bevorderlijk voor het huidje is het echt niet! De kleertjes e.d. wassen, zonder wasmiddel of met Neutral of zeep op basis van Marseillezeep. In badje, niet te heet en max 3 x in de week en dan lekker (amandel)olie er in... Oppassen met hormoonzalf. Die maakt de huid meen ik dunner (en dus ook weer kwetsbaar) En inderdaad, als je nog wat (gekolfde) melk over hebt, schijnt ook goed te helpen bij huidprobleempjes. In elk geval succes ermee, hopelijk is het snel over!
Mijn zoontje had het rond die leeftijd ook. Vette creme maakte het juist erger, ook die speciaal voor eczeem zou moeten zijn. Hier hielp sudocrem het beste omdat dat de plekken een beetje uitdroogde en daardoor minder werd. Het is vanzelf weer over gegaan. Ik geloof rond de 5 maanden. Hij had het al met 2 maanden geloof ik. Het was overigens echt heel erg, maar alleen op zijn gezicht.
De meeste tips zijn al gegeven. Ik gebruik zelf Etos producten ben ik erg tevreden over. Daarnaast hebben wij voor een hele vurige plek in haar gezicht hormoonzalf gekregen. Als je hier verstandig mee omgaat is het geen probleem om het te gebruiken. Daarnaast heb ik nu Lipikar Baume van La Roche Posay, iets duurder maar super creme.
Billenzalf van VSM helpt ook goed tegen plekjes. Maar ik zou sowieso wel ff naar de HA gaan. Las dat je vandaag kan. Succes!