Voorlezen, wat, wanneer, hoe,...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Wendyp, kan je wat meer uitleggen - in jouw of haar bed? Want ik wil nu ook voor het slapengaan voorlezen maar Lisa ligt dan in haar babybedje en ik kan moeilijk naast liggen - op de vloer of? Kan me moeilijk voorstellen hoe ik het moet doen... ;)

2. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Grappig, ik ben vandaag begonnen! Ik probeerde wel vaker een kartonnen boekje voor te lezen overdag, maar dan trok hij 'm zo uit m'n handen en ging ermee spelen. Vandaag ben ik naar de bieb geweest en heb ik Nijntje-boekjes opgehaald en vanavond Nijntje danst voorgelezen in bedje. Meestal stop ik 'm in, zing een liedje, doe zijn muziekje aan en ga dan weg. Nu heb ik nadat ik 'm heb ingestopt het boekje voorgelezen en dat ging best goed. Bij de eerste bladzijden lag hij nog te stuiteren in bed, zo blij was hij. Maar daarna werd hij rustig en lag hij lekker te luisteren. Ik ga dit dus zeker doorzetten, hij slaapt nu zo lekker. Meestal is hij wat onrustiger bij het inslapen. En ik vind het erg belangrijk dat hij veel voorgelezen wordt (en zo 's avonds in bedje kan hij het boekje tenminste niet afpakken hihi :D)

3. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hij lag trouwens in zijn eigen ledikantje en ik zat er op een stoeltje naast.

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij lezen jesse voor als hij in bed ligt.
    dan brabbelt hij helemaal mee dus heb wel het idee dat hij er iets van mee krijgt. en het blijkt ook goed te wezen voor zijn spraak ontwikkeling.
    dan zing ik nog een slaapliedje voor hem en dan een dikke kus en knuffel en dan gaat hij slapen.
    wij doen dit nu twee weken dus vanaf dat hij 2 maanden was.
    en het is echt leuk vinden wij dan hahaha

liefs

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sinds kort in haar eigen bed, ze heeft nu (wat zal het zijn?) een maand een groot bed. Daarvoor heeft ze altijd bij ons in bed gelegen, dus toen in ons bed.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben een klein ritueeltje voor Emma gaat slapen. Ze krijgt de laatste fles en als ze dan nog wakker is dan lees ik haar even voor. Emma is nu 6 maand maar ik lees al een tijdje voor. De ene keer langer als de andere keer.

Deel Deze Pagina