Nachten wakker door SPEENTJE

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chaimaa, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Hallo

Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft want zelf weet het ook niet meer!

Mijn dochtertje die slaapt rond 8uur/9uur. Vanaf dat moment zijn we constant bezig om Imane's speentje terug in haar mondje te stoppen. Ze slaapt ongeveer een half uur dan valt haar speentje automatisch uit haar mond...5 minuten later begint ze te huilen en wilt ze haar speentje. Zodra ze haar speentje in haar mond heeft gaat ze weer rustig slapen. En zo gaat het de hele nacht.

Wie kan mij helpen?

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    ik herken dat en wat ik doe is als ze slaapt ZELF de speen uit haar mond nemen heel zachtjes....dan wordt ze ook niet wakker omdat ze hem mist omdat ze dan al diep slaapt zonder.
    Ik weet niet of dit werkt voor jou maar bij ons meisje werkt het fantastisch.
    Good luck!
    femke

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Vervelend zeg. Dit is precies de reden waarom ik blij ben dat mijn zoon nooit speen wilde.
    Misschien een gekke tip maar zou je deze periode misschien kunnen aangrijpen om hem speen te ontwennen? Het zal waarschijnlijk wel flink doorbijten zijn. Of is dat geen doen?

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik zou ook zeggen speen weghalen. zelf zou ik het in 1x doen.

5. Niet meer actief

Enzo had ook zo'n periode, mama ging er wel 10 x uit om de speen terug te doen, maar nu slaapt ie zonder speen, hij valt in slaap met, spuugt hem na 5 minuten uit en slaapt vervolgens de hele nacht zonder.
    (ging hier eigenlijk vanzelf)

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij zhadden dat dus ook, na een maand of 5 waren we het zat. Soms 1x soms het recor staat op 21x.
    Nou we waren het zat.
    We hebben toen besloten om de speen helemaal niet meer te geven.
    En nu we slapen allemaal door, wonderbaarlijk genoeg!

Hij vraagt niet meer om de speen, hij slaapt heerlijk door en wij zijn allemaal uitgerust!

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben ik toch blij met die duim van mijn zoon die zit heerlijk vast haha, nee ik ben geen speen fan mede door deze reden het is erg onrustig vind ik.. ik zou ook gewoon helemaal weghalen..

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou hem weghalen. Ons meisje is nu bijna 22 maanden en nog steeds niet van haar speen af 's nachts. Overdag gelukkig wel, maar we hebben hem ook nooit overdag gegeven.

Als we hem niet geven maakt ze er één groot drama van en gaat absoluut niet slapen. Als je een kans hebt om dat ding in de babytijd af te leren zou ik dat zeker aangrijpen hoor. Anders zit je straks met hetzelfde probleem misschien.

9. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga vanaf morgen geen speentje meer te geven.
    Ik weet het....het gaat moeilijk worden! maar als ze eenmaal ontwent is dan hebben wij in ieder geval een goede nachtrust.

Ik laat het jullie over een weekje weten hoe het is gegaan!

10. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    ik hoor het graag! succes!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier viel het ons wijs mee met het niet meer geven
    Wij zijn begonnen met eerst overdag niet meer alleen bij slapen een dag of 4
    Toen op gevoel toen hij de nacht in ging niet meer gegeven hij heeft toen wel even flink gehuild maar we hadden voor ons zelf een max aan tijd in gedachte. De max was een half uur, na 10 min sliep hij als een roos!

Na 2 dagen was hij helemaal gewend aan het geen speen meer hebben

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als het nou niet lukt kun je misschien een knuffel of een doekje aan de speen vastmaken, dan kunnen ze hem makkelijker terug vinden heb ik wel eens gehoord. heb er zelf geen ervaring mee, want lars wou geen fop

13. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Hallo,

The story so far:
    Eerste dag ging goed...ze heeft de hele dag niet gevraagd naar haar speentje...alleen s'nachts wel...heb het gewoon genegeert, heb haar natuurlijk wel getroost....
    Tweede dag ging minder goed. Ze begon ziek te worden. Ze was erg verkouden en hoeste veel. Dus heb ik maar besloten om haar speentje terug te geven.

Op dit moment is Imane nog ziek. Ze heeft een loopneusje en hoest ontzettend veel waardoor ze veel huilt. Dus ik wacht tot dat ze een beter word dan probeer ik het weer! Vind het een beetje zielig om haar speentje nu af te pakken.

Liefs Chaimaa

Deel Deze Pagina