Meestal ligt maik dan op bed. Het is echt een bed ritueeltje. Ik ben er mee begonnen omdat hij het schijnbaar nodig heeft om eerst een kwartiertje te huilen. Maar ik moet zeggen dat hij dan een stuk rustiger is als ik hem heb voorgelezen. Ik weet niet of het hier aanligt hoor. Maar ach, het is wel gezellig he?
Ik lees Alyna niet voor uit een boekje voorlopig, maar verzin gewoon zelf iets. Als ik het met een boekje doe, is het boekje interessanter dan mama. Ze lijkt het erg leuk te vinden, kijkt me altijd heel aandachtig aan.
Toen Sam ongeveer 3 maand was zijn wij begonnen met voorlezen als vast bedritueel. Vooral voelboekjes zijn favoriet! Het verhaal moet bij Sam niet te lang zijn, dan vindt ze het al snel niet meer interessant..... Ik maak soms dus bij te lange verhaaltjes maar een verkorte versie.
hier geen boekjes voorlezen. Sven wil ze dan meteen zelf vasthouden, en doet de bladzijden open en dicht. een verhaaltje er bij hoeft van hem nog niet zo, hij wordt dan juist heel wakker voor het slapen gaan wij lezen overdag wel eens een keertje voor, maar vaak samen met hem. dan gaat hij de tractor in zijm boek opzoeken als we vragen 'waar is de tractor'
Ja grappig he, dat doet ons kleine meisje ook, vooral als ze ergens een poes of een eendje in ontdekt vindt ze dat leuk. Ik ga er dan een heel verhaaltje omheen breien over het eendje dat kwak-kwak doet en de poes die miauwt en zo, en dan zit ze me heel intens aan te kijken. Zo leuk
Hihi, leuk he! Ik vind dit zo'n superleuke fase in de ontwikkeling. Nog even en dan gaat ze zelf ook woordjes zeggen, maar ik merk nu zo vaak dat ze alles wat je zegt en doet opzuigt als een spons. Er gaat heel wat om in die kleine bolletjes!
ja, echt ongelooflijk. de eerste keer was ik echt verbijsterd toen mijn moeder zei: 'waar is de tractor' (reed voor het huis langs) en dat hij meteen z'n boek er bij pakte en de tractor opzocht! ik wilde het eerst helemaal niet geloven. gaat zo snel! ze lopen al echt programmaatjes af. ik ben al heel lang erg verkouden en heb geen tissues meer, maar gewoon een ordinaire rol pleepapier. had hij die laatst te pakken, scheurt er een velletje af en ging mijn neus poetsen. ik moest zelfs snuiten, anders was hij niet tevreden haha. ze snappen al zoveel, ik vraag me dagelijks af wat er allemaal in dat bolletje rond gaat. maar goed, da's allemaal heeeeeel erg offtopic, sorry (sja, trotse moeders die los gaan.... )
Nou, we leggen de link met boekjes toch steeds? Hebben jullie ook een abonnement op de bibliotheek trouwens? Wij wel, erg leuk. Mijn oudste zoon is gek op lezen en sleept al stapels boeken mee naar huis.
nee, dat hebben we nog niet, maar zat er laatst wel aan te denken, ook voor mezelf. las vroeger enorm veel, maar de laatste 2 jaar door de drukte amper meer. wil dat toch weer anders doen. ben flauw van het automatisch voor de tv hangen en eigenlijk niet echt iets kijken. zijn de woonkamer nu ook aan het verbouwen en we hebben eindelijk weer ruimte voor een boekenkast. dan pak je ook makkelijker een boek. de onderste planken van Svens kastje staan al vol met kartonboekjes, is hij dan ook echt gek op! Zodra hij wat minder lichamelijk actief is en ook af en toe lekker rustig kan zitten, gaan we meer voorlezen
HMMMMM, ik hoop zooooo dat onze zoon ook gek op lezen word. Aan mij zal het niet liggen. Ik lees alles wat los of vast zit. Maar mijn man leest helaas alleen de krant.
Ja voor mezelf heb ik al jaren een abonnement, ben ook zo'n leesbeest. Lekker dikke pillen, heerlijk. Heb er niet altijd tijd voor, maar die maak er soms echt voor. En het is gratis he, tot ze 16 zijn betalen ze hier helemaal niks voor de bieb. En als je dan ziet wat een boek in de winkel kost, nou dan weet ik het wel. De echt héél erg leuke kopen we dan wel eens voor Sinterklaas of een verjaardag bijvoorbeeld.
Haha, hier net zo. Nou ja, stripboeken, die leest hij ook wel . Onze oudste leest niet enorm veel maar ze heeft er ook geen hekel aan. Kan met haar al wel leuk discussiëren over boeken die ik zelf vroeger ook heb gelezen. Nummer 2 leest dus erg graag. Nummer 3 is gek op voorlezen maar kan nog niet zelf lezen, ben benieuwd wat die gaat doen. En jongste vindt met boekjes spelen geweldig. Het blijft afwachten, we hebben het met alle 4 hetzelfde aangepakt maar het ene kind is het andere niet.
daar zit sowieso soms een groot verschil in. mijn oudste neef leest elke avond voor eht slapen gaan, verslindt boeken, is dan niet aanspreekbaar. mijn jongste neefje kijkt er niet naar om, kan niet stil zitten en is liever lichamelijk bezig. we zien hier wel. ik ga niks opleggen of opdringen, maar zou het leuk vinden als hij wel een beetje interesse in boeken ontwikkelt, je hebt er later ook zoveel aan en het verplichte lezen op school wordt er later ook leuker door.
Wij lezen hier alle twee graag. Onze dochter is op dit moment gek op boekjes. Hopelijk houd ze het vol. Maar met een mama die in de bieb werkt, heeft ze bijna geen keus. Tink, tegenwoordig zijn kids tot 18 jaar gratis.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Op 1 ding na dan. Het verplichte lezen voor school heb ik nooit leuk gevonden, en ik denk dat dat soms echt het plezier in lezen kan verpesten. Bij mij is dat gelukkig niet gebeurd Maar een kind dat graag leest, leest ook meestal vlot door, en dát is wel erg prettig als je veel moet lezen voor school . Dus of het LEUKER wordt weet ik niet, MAKKELIJKER in elk geval wel (ik lijk de belastingdienst wel ).
Oh, werk je in de bieb, leuk! En handig voor je dochter Hier moeten ze vanaf 16 jaar gaan betalen. Zal wel overal weer anders zijn denk ik.
dat verplichte lezen vond ik vreselijk op school. allemaal van die boeken die helemaal baanbrekend en taboe doorbrekend waren in mijn ouders' tijd, maar mij zei het niet altijd evenveel. het was 13 in een dozijn. maar dat verschilt gelukkig ook per leraar. nederlands was afschuwelijk, engels helemaal te gek! daar hebben we samen met de lerares ook in onze vrije tijd veel mee gedaan (boek & film, boek & theater), daar had ik lol in en dan lees je opeens veel makkelijker en enthousiaster. nerderlands heb ik voor de helft op samenvattingen gedaan
Dat laatste durfde ik jammer genoeg niet . Maar jee wat had ik er een hekel aan. Die taaie Ghijsbrecht helemaal uitdiepen... W.F. Hermans, Reve e.d. konden me ook al niet boeien... Engels was leuker, we hadden een lerares die het bv. ook goed vond dat je ipv. 1 boek (van de 12 geloof ik) een songtekst nam en die uitdiepte.