nageltjes knippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjaantje85, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    De titel zegt het al!!

Hoe kun je het beste de nageltjes knippen...ons meisje vint t echt niet leuk als ik dr handjes pak en zij dan niet meer op ontdekking kan:D
    Met als gevoldg dr nageltjes telkens te lang zijn.....

Iemand nog een gouden tip voor mij??:(

En als ze slaapt werkt niet want zodra ik dr kamertje op kom is ze wakker!!

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wat ik altijd doe is leg haar op het aan kleed kussen, ga eerst luier verschonen kleertjes aan en dan begin ik te knippen, ik geef haar wel altijd wat speelgoed.

maar nu moet ik wel zeggen, ze is ingebakerd geweest, en babymassage waardoor ze sinds die tijd hoe boos ze ook is, alles gewoon teolaat, ook ideaal met insmeren met zonnebrandcreme alleen het gezicht niet

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

en als ze in slaap valt in de auto of wandelwagen?
    daar maak ik hier namelijk dankbaar gebruik van:)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Op het aankleedkussen of als ik haar aan de borst heb. Met een knippertje- ik heb zo'n setje van de Hema en het gaat verrassend goed.

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey das een goeie tijdens t geven van de fles heeft mevr weinig aandacht voor andere dingen!!morgen gelijk proberen haha!!

dank jullie wel!!

6. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    ben ik de enige die het eng vindt om de nagels te knippen? Ik vijl ze altijd...ben er wel even mee bezig dan maar beter dan knippen..ben zo bang dat ik in haar kleine minivingertje knip....

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hier knip ik de nagels als mevrouw in haar kinderstoel televise zit te kijken (met limonade en koekje ;)).

8. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Onze meid vindt het de laatste tijd machtig interessant wanneer ik haar nageltjes knip :D Dan zit ze er zowat met haar neus bovenop en zit zowaar stil! Eerder was het ook een crime om te knippen, baby's zijn best sterk :D

9. Peri

Peri Niet meer actief

Ik knip ze altijd als ze ligt te slapen.
    Merkt ze niks van.

10. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zet onze kleine man op mijn schoot en de tv aan. Dan is hij zo gericht op de tv dat ik heel gemakkelijk zijn nageltjes kan knippen. Is het trouwen snormaal dat je dat zo vaak moet doen? Ik moet ze hier soms wel 2x per week knippen:$

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik knip de nagels van Lisa als ze op mijn schoot zit met haar rug tegen me aan zeg maar. Ze mag nog niet zitten natuurlijk maar voor een paar minuutjes per week doe ik het wel om te knippen.

Eva vindt het al tijden heel erg leuk als haar nagels geknipt worden, dus dat doe ik als ik zie dat ze gedaan moeten worden. Toen Eva net zo klein was als Lisa beet ik haar nagels. Ze viel regelmatig aan de borst in slaap en dan ging dat prima. Lisa valt nooit aan de borst in slaapt door de reflux, dus dat is geen optie bij haar.

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier gewoon tv aan en knippen maar, duw dan ook de nagelriempjes even terug. Anders vind ze het veel te interessant en trekt ze de hele tijd de hand weg die ik aan het knippen ben. En ook hier groeien ze hard, kan het wel elke week doen.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik doe de nagels vijlen en maak er een spelletje van. Knippen vind ik eng met een bewegelijk meisje...

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Sjaan!

Ik zet Kyra op schoot met haar rug tegen m'n borst en zet de tv aan of geef een fles. Dan pak ik een voor een haar handje en knip dan snel haar nageltjes. Gaat meestal prima. Oh ja, en ik zing/neurie tegelijk een liedje wat ze leuk vindt ;) Zo kalmeert ze ook wat meer.

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ook altijd een drama met knippen hahah..
    hij kan dan niet stilzitten en wil maar al te graag de schaar hebben!
    dus ik knip ze tegenwoordig als mijn man thuis is, dan houd hij hem vast en knip ik snel de nageltjes!

16. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik knip elke 2 dagen zijn nagels, ze groeien onwijs hard! en hij krabt nogal wat af dus hoe korter hoe beter.

papa geeft de fles en mama knipt. soms is papa er niet en hou ik hem gewoon even in de houding waarbij hij zijn handje niet terug kan trekken. anders knip ik verkeerd.

ik heb juist moeite met teennagels. die vijl ik regelmatig. zoontje heeft ondertussen door hoe hij zijn benen kan krabben met voet nageltjes.

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier precies hetzelfde.
    Even voor de tv, die afleiding helpt perfect.
    Ik knip haar nagels 1 keer per week

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou idd vaak knippen. Ik zet haar voor me op me schoot. en pak zo haar handje. Wat ze wel terug trekt. En soms denk ik wel eens ben ik nu kippig. Want ze zijn zo klein die vingers.

En ja ook vind het eng knippen. Maar vijlen duurd gewoon te lang. Dat houd ze echt niet vol.;)

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als het niet lukt als hij wakker is.
    Dan breng ik hem na zijn bad savonds in slaap en knip ik zijn nageltjes, Ideaal! wou dat ik het eerder had uitgevonden. Ook de teennageltjes zijn dan goed te doen.
    Succes.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik knip de nageltjes ook tijdens het flesje voor het slapen gaan, dan zit ze mooi stil. Moet inderdaad wel vaak, zeker 1x per week.

De eerste 3 maanden beet ik haar nageltjes trouwens op aanraden van de kv, was veel te bang dat ik in die mini vingertjes zou knippen...

Deel Deze Pagina