ik lees voor sinds ze een maand of 4 is. Overdag boekjes als woezel en pip en voor het slapen gaan altijd nijntje.
Mijn zoontje had er nooit geduld voor, gooide de boekjes weg of trok aan de bladzijden. sinds ca 2 maanden heeft hij het pas helemaal herontdekt! Komt zelf aanzetten met boekjes en dan vindt hij het gewedlig om alle plaatjes aan te wijzen (liefst met mijn vinger) en dan moet ik benoemen wat er staat. Hij leert er heel veel van! Vooral boederij boekjes (over dieren) zijn favouriet. Dan wijzen we het aan en laat ik hem benoemen wat er staat. Hij zegt nog niet veel woordjes maar hond (=woewoe/ wawa), paard (= hihihihi), poes (=poe) en auto heeft hij al wel opgepikt! Ik heb ook een boek van dikkiedik, die vind ik vooral zelf heel erg leuk. Maar ons zoontje is nog te ruw met de bladzijden dus hier alleen nog even kartonnen boekjes!
Hier hoort het sinds dat hij ong. 4 maanden is, bij het avondritueel. In het begin wilde hij het boekje pakken en in zijn mond stoppen maar hij heeft nu door dat er echt wat gebeurd, en zit dan soms ook heel verbaasd van mij of mijn man naar het boekje te kijken, hij raakt dan ook alleen een blz aan, heel leuk om te zien. Ik lees vooral boekjes van babette nog wat, met van die 'kinder'tekeningen; eend op de boerderij, kikker in de dierentuin. Maar ook nijntje, rupsje nooitgenoeg, dribbel etc.
Ik ging al heel snel voorlezen. Nijntje en dikkie dik zijn erg leuk. Vooral nijntje, rijmt, eenvoudige plaatjes en zijn korte zinnetjes. Woezel en pip hebben wij ook. Mijn dochter is gek op de dvd die bij 1 van de boekjes zitten. Ik lees het boekje nog niet zo heel vaak voor. Zijn langere zinnen en de plaatjes zijn erg druk. Maar ze zijn wel echt onwijs leuk!! Zou ze zeker halen als je kindje wat groter is!! Groetjes
Na 101x youtube op te moeten voor woezel en pip liedjes kwam papa thuis met een boekje+cd Voorlezen is hij (dacht ik) nog te klein voor, maar lees hier dat jullie er al mee bezig zijn. Leuk! De cd is al wel een hit, ken alle nummers van achter tot voor ondertussen. Heerlijk hoor, zo'n fan die wel vind dat je mooi kan meezingen
Jaaaaa!! De Lekturama luisterboeken!! Mijn oma had ze vroeger en heeft ze later weggedaan. Nu is ze overleden en ik heb dus ook gezocht naar de boeken. Ik heb nu 27 boeken van Lekturama via Marktplaats gekocht en via een andere advertentie de luisterverhalen op cdrom gekocht!! Ben zo blij! Nu kan ik dit dus aan mijn dochtertje doorgeven Echt geweldig!! Wij lezen Woezel en Pip voor af en toe, dus we wachten nog ff met de Lekturama boeken
Hier met een maand of 9 bij beiden begonnen. En ze vinden het allebei heel leuk! Bij ons dochtertje lees ik nu wel boeken met verhaaltjes voor, voor mijn zoontje gewoon Nijntje, boerderijdiertjes, Dribbel etc.
Nou ik zal eens kijken hoe mn zoontje er op gaat reageren. Hij slaapt nog erg veel om er echt een ritueel van te maken bij het slapen gaan. Maar als hij ouder word is dit echt leuk om te doen. Wel leuk om de verhalen te lezen hoe iedereen het oppakt. Woezel en pip deel 1 heb ik al besteld, cd lijkt me erg leuk. Nijntje is idd ook leuk ...
Ik wil ook heel graag voorlezen, maar hij heeft overdag voor de kartonnen plaatjes boekjes al geen geduld :S. En dan ben ik bang dat ik z'n slapen gaan alleen maar verstoor met m'n suffe verhaaltje... Misschien moet ik hem in bed zetten en dan gewoon voorlezen? Hoe zouden jullie dat aanpakken? Op schoot zitten is geen optie want dan is hij na 2 tellen weg... Hij is nu 1 jaar en 5 maanden trouwens.