Ik was op zoek naar een cadeautje voor mijn neefje die 2 word, nu is ons meisje pas 7,5 week dus ik lees nog niet voor. Wat is een leuk voorleesboek voor een 2 jarige? En wanneer zijn jullie begonnen met voorlezen en met welk boek zijn jullie gestart?
Ik ben eel vroeg begonnen met voorlezen. Toen Liza ongeveer 3 mnd. was denk ik. Hoort bij het bedritueel. Ik vind het boek van Jip & Janneke toch wel het leukste boek dat ik heb. Jip En Janneke, Annie M.G. Schmidt, Boeken, Jeugd- & Kinderboeken, Voorleesboeken, 9789045102252 | Boeken, e-books, muziek, film en games | eci.nl Verder heb ik nog voorleesboeken van de Action (365 ... Verhaaltjes voor het slapen gaan).
Ik ben al heel snel begonnen met voorlezen (ze was een maand of 2) het schijnt heel goed te zijn en bij ons hoort het ook bij het avondritueel en ze wordt rustig van de klank van mijn stem. Ik heb het boek: 365 1 minuut verhaaltjes. komt van de witte boekenwinkel. Heb het pas ook cadeau gedaan aan de 1 jarige dochter van mn nicht en die vond het erg leuk. Kleine op zich staande verhaaltjes die toch allemaal met elkaar te maken hebben, precies een verhaaltje voor elke datum en ook als je wat minder tijd hebt kan je een heel verhaaltje voorlezen, met in de hoofdrol een groepje dieren vriendjes
Boeken van Marianne Busser en Ron Schröder zijn erg leuk. Vooral het grote pietertje pet boek. Erg leuk voor peuters! Check het maar eens op bol.com. Kan je een inkijkexemplaar zien.
Voorlezen kan al bij hele jonge baby's; ze vinden het geweldig om je stem te horen en (later) naar de plaatjes te kijken. En het is echt heel erg goed voor hun taalontwikkeling. Boekjes die mijn dochter leuk vond toen ze 2 was: - Bobby (hier zijn heel veel verschillende prentenboekjes van) - Jip en Janneke - Pietertje Pet - Verhalen van Marianne Buser en Ron Schroder (hier zijn heel veel verschillende verhalenboeken van) - Kikker (Max Velthuis) - Nijntje (Dick Bruna)
Ik ben ontzettend blij dat ik dit topic heb aangemaakt, ik heb tot vandaag nog helemaal niet over voorlezen nagedacht maar ik ga er morgen direct mee beginnen . En erg leuk om te lezen welke boeken jullie voorlezen.
mijn meisje is dol op prentenboeken: hoe kleuriger en drukker de plaatjes, hoe mooier ze het vindt. Dus nijntje is maar saai "Wat het lieveheersbeestje hoorde" en "Christopher Knabbel" zijn haar favorieten. En de meneertjes & mevrouwtjes serie is weer opnieuw uitgebracht. Heb er meteen een heel stel gekocht... Jeugdsentiment! hahaha
Julia is dol op Dikkie Dik. Wij hebben de verhalen zoooo vaak gelezen dat ze de verhalen aan ons kan vertellen. Wij zijn trouwens vroeg begonnen met voorlezen, ik geloof toen ze 12 weken oud was. Soms heeft ze een periode dat ze niet wil, maar meestal vindt ze het gezellig.
Hier lees ik mijn zoontje van 5 maanden ook voor, maar hij zit erbij als we zijn zus voorlezen. Hij vind het geweldig! Favorieten hier zijn: Fien en Milo, Dikkie Dik en Nijntje