help, baby omrollen in slaap!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisa333, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    goedemorgen meiden,

mijn dochter van 5 maand rolt zich sinds gister om van rug naar buik
    overdag doet ze dit de hele dag door, ze kan nog niet van buik naar rug dus op een gegeven moment begint ze te krijsen en help ik haar een handje, geen probleem...

maar 's nachts heeft ze tot nu toe met haar slaapzak om en onder een lakentje zich ook twee keer omgerold.
    ze werd huilend wakker en ik legde haar weer goed, op haar rug.
    Eerlijk gezegd kon ik daarna niet meer slapen, ik ging telkens kijken.
    Ik vind het gewoon een eng idee.

Wie herkent dit en hebben jullie misschien tips voor mij?
    we gaan vlg week op vakantie naar het buitenland en daar slaapt ze in een campingbedje... Maak me een klein beetje zorgen.

Hoelang duurt het voordat ze terugkan rollen denken jullie?
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Groetjes Lisa

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hallo,
    herken je probleem, mijn dochter is ruim 5 maanden en draait wel op de buik, maar kan ook niet terug.
    In bed heb ik het opgelosd door de rolletjes te gebruiken die ik normaal voor zijlig gebruik. 1 lange rol en 1 korte rol verstelbaar d.m.v klitteband. Hier ligt ze nu op de rug tussen en het einde van de slaapzak stop ik onder het matras en dekentje erover.
    Tot nu toe heeft ze zich hier in bed niet meer om kunnen draaien.
    Ondanks dat ze haar hoofd goed op kan tillen vind ik het ook een eng idee dat ze op haar buik in slaap zal vallen.
    En mijn dochter is helemaal niet sterk in haar armpjes, deze krijgt ze nog niet goed naar boven in buikligging.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Maar als ze zich zelf op haar buik kan rollen, is ze echt wel sterk genoeg om haar nekje omhoog te houden. Ik zou wel het lakentje weg halen. Gewoon lekker in een slaapzakje en dat slaapzakje aanpassen aan de temperatuur. Het is even een fase waarbij ze nog niet terug kan rollen. Mijn meisje deed het andersom, eerst naar de rug, dan naar de buik. Maar heeft maar een week of 2 geduurd voor ze het ook andersom kon. Maar het kan korter duren en het kan langer duren. Zou me niet te druk maken hoor, want blijkbaar laat ze van zich horen als ze het niet naar haar zin heeft op haar buik? Voor je eigen gemoedsrust zou je nog een aerosleep aan kunnen schaffen.

groetjes

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze is echt wel sterk genoeg om haar hoofdje op te tillen en op zij te leggen hoor :)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Extra kussens in bed lijkt me trouwens veel gevaarlijker; wat als ze zich toch om weet te draaien? Dan ligt ze misschien met haar gezicht in zo'n kussen...

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hay
    eng he!
    hier al met 3,5 maand. toen slaapzak in matras gestopt hierdoor heeft ze veel meer rust! strak deken eromheen! doe t ledikant deken in de breedte
    slaapzak achterin matras zeggen ze nog dat benen erin kunnen draaien maar gebeurd hier echt niet ookal draait ze nu soms alsnog.
    kvond t buikslapen enger! (nu niet meer trouwens)

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Yup hier hetzelfde. Mijn zoontje draait sinds een week van rug naar buik maar kan nog niet terug. En wordt dan soms overstuur wakker op zn buik. Vind het maar raar, soms slaapt hij gewoon door op zn buik en soms begint ie te krijsen...?? Hij schuift ook zn hele bed door, gisteren vonden we hem terug helemaal in het hoekje van het ledikant met zn lijfje in een hoek van 90 graden. En lag heerlijk te slapen, maf kind..

Ik ben ook niet zo'n fan van buikslapen, maar ja, tegenhouden doe je het toch niet. Als hij wil draaien, draait ie! Ik ben zelf ook een buikslaper, hij zal het wel van mij hebben!

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn dochtertje van vier maanden doet het ook, ik sprak toevallig de kaen die zei, als ze het uit zich zelf doen gewoon laten gaan. Dan kan je ze niet meer tegen houden en dan zijn ze sterk genoeg in de nek.

DL slaapt hier trouwens stukken beter op der buik

9. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Wat herkenbaar. Ik dacht er zelf net aan om een topic hierover te openen.

Mijn zoontje is 8 maanden en draait in zijn slaap ook niet terug. Hij is gemiddeld nu 3 tot 4 keer per nacht wakker omdat hij dan op zijn buik ligt en heel hard begint te huilen. Hij slaapt altijd heel erg op zijn zij en dat vindt hij ook het fijnst. Ik wil hem hier ook niet in belemmeren, maar ik hou het niet zo lang meer vol (ben echt kapot na 2 weken lang minder dan 4 uur slaap).

Wanneer gaat deze fase over? Wat kan ik het beste doen?

10. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi,

Hier precies hetzelfde. Mijn dochter draait ook enkel van rug naar buik en kan nog niet terug rollen. 's Nachts doet ze dit dus ook en meestal gaat ze dan liggen kletsen zodat ik wel wakker wordt. Dan draai ik haar gewoon weer terug. Nu ligt ze ook in een slaapzakje maar dit houdt haar ook nog tegen. Vannacht was ze ook weer omgerold en is ze op haar buik gaan slapen.
    Ach ja, zoals iedereen zegt: als ze omrollen zijn ze ook sterk genoeg om het hoofdje op te tillen. Dus ik maak me er niet zo druk om, anders heb je ook geen nachtrust meer...

11. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    Hallo,
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit,probleem.
    Ik zat nog te denken om de slaapzak in te stoppen onder t matras en eventueel een kruik met hydrofiel in haar zij leggen s nachts?overdag ligt ze niet in dr slaapzak en hoor ik t ook,wel maar t gaat me meer om de nacht.we gaan vlg week op vakantie en,dan ligt ze in een campingbedje in een stacaravan.ik hoop dat,dat goedkomt...x

12. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    Hallo,
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit,probleem.
    Ik zat nog te denken om de slaapzak in te stoppen onder t matras en eventueel een kruik met hydrofiel in haar zij leggen s nachts?overdag ligt ze niet in dr slaapzak en hoor ik t ook,wel maar t gaat me meer om de nacht.we gaan vlg week op vakantie en,dan ligt ze in een campingbedje in een stacaravan.ik hoop dat,dat goedkomt...x

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou het echt niet doen, je kindje vastleggen. Is veeeeeel gevaarlijker dan op de buik rollen. Stel je voor dat ze wel omrolt, maar vast komt te zitten doordat ze is vast gelegd?

Ik zou het gewoon aankijken als ik jou was. Wie weet vind ze het uiteindelijk fijner om op haar buikje te slapen? En ook op vakantie, gewoon aankijken.

Deel Deze Pagina