wij hebben niks van game consoles in huis, en we weten hier ook niks van af. Nu speelt onze zoon regelmatig bij vriendjes die dat wel hebben. En wil hij voor zijn verjaardag aan iedereen geld vragen en zijn spaargeld bij leggen voor een game computer. Maar welke is leuk voor een jongen van dan 10 ? Hij speelt nu wel eens mine craft op de tablet dat vind hij erg leuk. Het is geen voetbal jongen dus dat soort spellen zal hij ook niet leuk vinden . En waar staat die spel computer hij jullie in huis? In de woonkamer of op de slaapkamer ?
Ik zou voor een PlayStation gaan! Het aanbod in games is vele malen groter dan de switch en vaak zijn de games voor PlayStation ook nog een stuk leuker geprijsd! Tip qua games kopen is Gamemania! Daar kun je tweedehands games kopen. Zijn allemaal gecontroleerd. En mocht hij uitgespeeld zijn met een game kan hij daar inruilen voor korting of een nieuwe game. Bij ons staat de console in woonkamer, maar wij hebben geen kinderen die er al mee spelen. Dus daar kan ik weinig over zeggen.
Ik zou voor de switch gaan, ook de enige console die we hebben overigens. Het voordeel vind ik vooral dat ze hem mee kunnen nemen waar dan ook naartoe. Wij zitten soms voor wedstrijden van zoon uren en uren te wachten op een ijsbaan. Heerlijk als ze dan samen of alleen die switch erbij kunnen pakken. Vaak sluiten er nog andere kindjes aan. Gaan ze helemaal los op just dance of juist lekker mario kart. En thuis kan hij ook in het groot op de tv maar als ik daar geen zin in heb kan hij ook natuurlijk met zijn eigen scherm. Ik vind het ideaal.
Oh en misschien leuk om beetje rekening te houden met welke spelcomputer zijn vriendjes hebben. Als ze dezelfde hebben kunnen ze op afstand vaak ook met elkaar gamen!
Mijn ervaring dat veel mensen of juist playstation fijn ervaren of juist nintendo. Ik denk dat het handig is om te kijken wat vriendjes hebben, maar ook de soort spellen. Een aantal zijn voor beide verkrijgbaar, maar ze hebben ook juist eigen spellen. En dat is weer afhankelijk van je eigen voorkeur. Hier is mario helemaal geweldig. Wij hebben een switch en ik zie de voordelen wel. Mee te nemen, spelen op tv of scherm. Spellen zijn nog wat minder kwa hoeveelheid, maar dat komt omdat het systeem relatief nieuw is.
Wij hebben ook de Switch, de kinderen zijn er erg blij mee, relatief nieuw, maar er komen continue nieuwe spellen uit. Handig is ook dat je ‘m mee kunt nemen en dan op een klein schermpje kunt spelen. Wij hebben nu ook Nintendo Labo erbij gekocht, echt een uniek spel voor kinderen die van knutselen/uitvinden houden. Zo wordt gamen weer eens wat anders! Persoonlijk vind ik de Switch ook allemaal wat vriendelijker en minder volwassen dan een PlayStation.
Voor een jongen van 10 raad ik PS4 aan. Een vriendje van mijn zoon heeft de switch en zijn broer de PS4 en als het ook maar even kan, dan kruipt hij achter de PS4 van zijn broer. De meeste kinderen hebben hier een PS4 en geen switch. Fortnite is heel populair nu op de PS4, maar die is er (nog) niet op de switch, om maar een voorbeeld te geven. O ja, bij ons staat de PS4 in de woonkamer.
Wij hebben een switch en zijn daar heel blij mee Meenemen en dan alles kunnen spelen is idd heel handig. Fortnite komt overigens als het goed is wel naar de switch, en kun je ook op een laptop of pc downloaden. De switch heeft al veel leuke spellen vind ik. Minecraft zit er sowieso al op. Ik zou een goed kijken hoe je de console wil gebruiken (thuis, op visite, onderweg) en welke spellen je zoon wil spelen. Heeft hij zelf al ervaring met beide consoles? Bij ons staat ie ook in de woonkamer, maar je kunt hem dus gewoon ook meenemen naar een kamer ofzo.
Lijkt me eerder andersom, er wordt toch juist een nieuwe playstation verwacht? Waarom zou er voor de Switch niets meer ontwikkeld worden? Hij kwam vorig jaar uit en is 1 van de meest succesvolle consoles van Nintendo.... Er zijn in de korte tijd dat ie uit is al meer van verkocht dan van de WiiU in de hele iteratie.
Oh ik ben in de war met de WiiU, die wordt niet verder ontwikkeld. De versie van ps4 wordt straks pas ps5, maar dit duurt nog lang. Daarnaast kan je voor ps4 (slim of pro) veel spellen kopen en ook een 3d bril en ook online fortnite (dat speelt mijn zoon van 8 en dochter van 11 veel) ook met andere kinderen vanuit de klas (dat vond ik in het begin eng, maar het gechat gaat alleen over het spel en niet over vreemde dingen).
PlayStation! Hier hebben alle vriendjes ook een PlayStation en wordt er onderling inderdaad veel Fortnite gespeeld. Daarnaast kan je elke maand weer een ander (groot en duur) spel gratis downloaden.
Hier een Nintendo switch. Super leuk ding haha. Ik speel er net zo vaak op als de oudste. Onze oudste van 8 mag sowieso geen fortnite of iets in die trant spelen en hij heeft niks met voetbal. Dit is voor ons dus veel beter.
Hier ook zo een jongen, heel de klas speelt fortnite,maar ik vind dat geen spel voor zijn leeftijd en hij vind het zelf ook niet leuk . En voetbal vind hij niks aan
Ik geloof dat je per jaar wel iets van €20 (?) betaald ivm het PlayStation netwerk inderdaad, geen idee hoe het precies zit, dat soort dingen mag mijn man regelen.