tip voor boekje oudste kind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pienie, 13 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hoi,

Wanneer ik ben bevallen van de tweede wil ik graag een boekje kopen voor de oudste. Ik zag er 1 bij de VK en heb meteen het ISBN nummer opgeschreven. Helaas kan ik dat op internet niet terugvinden.
    Ik weet dat er meer dan voldoende aanbod in de winkels is, maar ze zijn niet allemaal even geschikt.

Mijn dochter is bijna 3. Wie heeft een goede tip/ervaring (en als het kan ook een ISBN nummer?)

Groetjes,

Pien

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    wat voor boekje bedoel je dan?

3. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ja, dat vraag ik mij ook af... over waar babies vandaan komen of 'avonturen met een baby'?
    Ik zou zeggen, ga gewoon naar de bieb!
    Als er een boekje bij zit dat je dochter echt leuk vindt, kan je het alsnog kopen!
    Kinderen kunnen kostenloos lid worden van de bieb en tegenwoordig kan je de catalogus van een bieb ook raadplegen via internet.
    Succes ermee!

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wat is het ISBN nummer? Misschien dat ik het voor je kan vinden, kan altijd proberen toch!

Liefs,
    Duveldraakje

5. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Mijn dochtertje van 3 heeft een heel leuk boekje gehad maar dat is idd meer over het verloop va de zwangerschap ook..

6. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    'De buitelende baby in mama's buik' misschien? Is een boekje met flapjes, zodat je een moeder ziet met dikke buik en achter het flapje zit dan een baby.
    Is wel grappig boekje.

7. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja dat is idd die mijn dochtertje ook heeft.. En ze vind hem heel leuk ;)

8. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Wij hebben het boekje "het ei van mama" voorgelezen aan onze zoon, hij is wel wat ouder maar ook voor kleinere kinderen is dit boekje leuk, veel grote prenten en weinig tekst en een erg grappig verhaaltje.

'Het ei van mama "
    Auteur: Babette Cole
    ISBN: 90-6565-579-4

Het boekje vertelt het verhaal van de bevruchting en de zwangerschap t.e.m. de geboorte. Babette Cole kiest zoals altijd voluit voor de grappige toon. Ze presenteert ouders die het helemaal verkeerd voor hebben: ze geloven in de ooievaar en de bloemkool. Ze weten helemaal niet hoe bevruchting, zwangerschap en geboorte in elkaar zitten. De kinderen uit het verhaal weten dat wél. Zij stellen de inzichten van de ouders bij aan de hand van een heleboel grappige tekeningen. De kleine lezer of luisteraar leert enkele basisgegevens over het ontstaan van een baby.

De informatie is beperkt, maar correct en aangepast aan de doelgroep. Het thema wordt op een vrolijke, positieve manier voorgesteld. Opvallend is dat ook de seksuele daad zelf erg grappig aan bod komt. Je zou kunnen zeggen dat er een emancipatorisch element in zit: kinderen worden voor vol aanzien want het zijn zij die weten ´hoe de zaken in elkaar zitten´. Al is het natuurlijk niet erg reëel dat jonge kinderen meer zouden weten over bevruchting, zwangerschap en geboorte dan hun ouders. Maar dat wéten de kinderen natuurlijk ook best wel. Zoals bij alle Cole-boekjes zijn het ook hier weer de tekeningen die het boekje tot een waar genoegen maken. Mocht het thema al niet volstaan om de kinderen bij het verhaal te houden, dan zullen de tekeningen dat zeker voor hun rekening nemen.

9. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Heb ik dit weekend gekregen voor ons zoontje van 2,5 jaar. Erg leuk!

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Beschuit met heel veel muisjes.

Is ook een erg leuk boekje, leuk geillustreerd ook!

Deel Deze Pagina