Welke tablet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Neilia, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij zitten voor dochters 6e verjaardag te kijken voor een goeie tablet.
    Op dit moment hebben we een Samsung tab A geloof ik en een lenovo tablet.
    De Samsung is van man en mij en gebruiken de kinderen voor filmpjes.
    De lenovo is voor de kinderen maar dat ding is echt tergend traag en er word dus altijd ruzie gemaakt om de Samsung tablet :rolleyes:
    Met het oog op groep 3, dochter die extra hulp nodig heeft met letters oefenen hebben wij besloten dat zij der eigen tablet krijgt.
    En omdat we verder niks weten voor der :roflmao:

maar welke?
    ik lees juist vaak Lenovo maar dan zullen wij wel de verkeerde hebben :o:

Wil er best wat aan uitgeven maar het moet wel leuk blijven :p
    Het is dus voornamelijk voor oefenen met bouw etc en voor YouTube filmpjes.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Een gereviseerde iPad zou ik denk ik kiezen. Maar wij hebben alles Apple.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.503
    113
    Vrouw
    We hadden eerst Samsung en nu hebben we 3 lenovo's. Die waren goedkoper dan de Samsung en waren qua specificaties praktisch hetzelfde.
    De kinderen hebben een 7 inch en ik een 10 inch met hd beeld. Ze zijn hier supersnel. Af en toe halen we alle overbodige zooi eraf en regelmatig een update. Ze doen er van alles op. Youtube, apps, internet, squla, in de lockdown hun online lessen en schoolwerk.
    Volgende wordt ook weer lenovo.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Hier ook een Lenovo, eigenlijk alleen bedoeld voor DnD eigenlijk als soort van e-reader niveau zeg maar dus de Tab E10 (?) was voldoende voor wat wij wilden.

Dochter heeft m nu t meeste in gebruik en speelt ook dr eigen spelletjes op. Tot op heden ben ik er blijer mee dan de Apple Ipad4 Retina die we hadden, maar die had dan ook wel beeldscherm interface kuren waar je krankzinnig van werd ondanks 2x laten vervangen. Was ook de enige Apple in huis, de rest draait Android, Windows of Linux.

Vind die Lenovo een heel fijne als je niet veel eisen hebt. Zou duidelijk WEL een klasse hoger gaan zitten dan die overigens.

Deze was destijds 98,- dan hoef je ook geen super high end te verwachten zeg maar, maar laat mn dochter m stuiteren is t bijv. ook geen ramp (ze is er overigens wel suuuuper voorzichtig mee).

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

jij bent een computer nerd toch? (niet lullig bedoeld overigens :p)
    Welke Lenovo raad jij aan?

hier is het beeldscherm wel aan diggelen dus vaak mag L er op want als die nijdig word vliegt ie door de huiskamer:rolleyes:

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    M10 plus kan al t huis/tuin en keuken gebruik aan of als je meer wilt de P11 Pro. Maar die P11 Pro zou ik niet in handen geven van een ukkepuk. Wel even opletten als je hoge kwaliteit wilt streamen van netflix oid. De M10 schijnt niet op HD te komen, voor ons zou dat niet boeiend zijn maar voor een ander allicht wel.

64GB is doorgaans al prima, wil je een flinke lading boeken of filmpjes offline beschikbaar hebben dan richting 128 gaan denken. 256GB noem ik overkill voor een tablet dat krijg ik op mn eigen PC nog niet eens gevuld. Beetje selectief opruimen zo nu en dan van spelletjes die toch niet gespeeld worden loopt je systeem ook fijner.

Komt straks ook nog een zwaardere serie uit.

Screenprotector en een siliconenbody/bumper haalt t ergste van je schades weg. Zou eerst dus kijken of je die kan krijgen. Tablet is sneller gehaald dan die twee.

De Lenovo kids omgeving zou ik niet teveel waarde aan hechten. Ik heb m er hier heel snel afgegooid. Dochter speelt gewoon op mijn account met wifi uit én vliegtuigmodus aan. Tom Cats NOOIT aan beginnen trouwens.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Wij zijn ook wat aan het rond kijken voor een nieuwe.

Mijn man wilt per se een Samsung Galaxy. Die zijn alleen prijzig. Ik heb al gezegd kan 't niet een andere een wat goedkopere maar dat is allemaal niets volgens hem. Op de apple na maar die zal vast nog duurder zijn

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

super thanks hier kan ik zeker wat mee :)
    Die bumper zit hier sowieso om de tablets :p zelfs om die van ons :roflmao:

Deel Deze Pagina