Rare gedaantes naast mijn bed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shining, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Het is een beetje een raar onderwerp, maar heb dit pas sinds ik zwanger ben. Ik heb al een paar keer gehad dat ik in de nacht wakker word en dan enorm schrik van een gedaante die weer verdwijnt.
    De eerste keer was het een schim die vervolgens weg dook en de tweede keer was het echt een gedaante die uit mijn bed leek op te staan en me vervolgens bleef aankijken en langzaam vervaagde. Het was wel echt een persoon die ik zag, maar verder geen herkenbaar persoon voor mij. In eerste instantie denk je dat er echt een indringer in de kamer is, zo levensecht was het en alsof je de aanwezigheid ook voelt. Maar dan vervaagt het beeld en denk je dat een geest is. Mijn hart zit dan volledig in mijn keel en bonkt dan heel hard. Ben normaal nooit angstig of bang in bed en heb ook nog nooit hallucionaties of iets dergelijks gehad. Als ik dit google kom ik wel slaapverlamming tegen, maar dat was het niet, kon gewoon nog bewegen.

Ik denk dat het een soort droom is die een beetje doorgaat in de fase tussen slapen en wakker worden? Komt het misschien doordat je extra beschermend of sensitief bent tijdens je zwangerschap? Of zou het iets paranormaals zijn? Ik onthoud regelmatig mijn dromen, maar ik nu was ik wel echt wakker en kon gewoon de rest van de slaapkamer en mijn vriend zien. Ben benieuwd of anderen dit ook wel eens hebben gehad..?

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Vaag zeg, eng ook.
    Is het geen lucide droom, dat je denkt dat je wakker bent maar dat niet echt bent?
    Ik heb dat 1x gehad, maar toen kon ik me niet bewegen en sliep dus nog.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ja ik denk ook aan een lucide droom. Vooral met zwangerschap kun je dat hebben. Niet kunnen bewegen hoeft er niet beslist bij te zijn. Ik heb dat nu ook wel gehad. Ook weleens zonder dat ik zwanger ben.

Ik zou niet direct aan iets paranormaals denken eerlijk gezegd.

4. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Nee, ik was wel echt wakker en keek de slaapkamer in. Bij lucide dromen (heb ik ook wel eens gehad) slaap je nog echt. Je voelt dan ook geen gevaar, je weet dan gewoon dat je droomt. Nu was het levensecht en was ik ook echt wakker, maar kwam wel net uit een slaap.

Dus een beetje die overgangsfase tussen slapen en wakker worden, maar duidelijk niet de 'droomfase', was echt al wakker!

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ken dit niet i.c.m zwangerschap, maar heb er wel eens een periode last van gehad... voor mij was het ovigerens wel een herkenbaar persoon...
    als het echt met iets paranormaals/hoogsensitiviteit te maken heeft helpt het om te gaan slapen met je benen gekruist en je zonnevlecht (net onder je borst in het midden) afgeschermd... deze kun je afschermen door bijvoorbeeld je handen er op te leggen of je arm ervoor te leggen...
    zo sluit je je af voor spirits...

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoi, ok ik ga je een beetje een vaag antwoord geven. Ik heb dit ooit gehad toen ik een jaar of 14 was. Ik werd wakker en er stond een vrouw in mijn kamer, ze keek mijn kamer rond, ik vroeg of ze aub weg wilde gaan en ze vervaagde en was toen weg. Ik heb de rest van de nacht met een een kloppend hart met het licht aan gelegen (niet meer geslapen) Ik ben er van overtuigd dat ik toen ik die vrouw zag wakker was.
    Voor die tijd had ik een aantal jaar steeds dromen die letterlijk uit kwamen, en ik heb wat meer vage dingen gezien (mensen die er niet waren ed. maar gelukkig maar 1x in mijn slaapkamer) tot die ene ervaring vond het het altijd best nog wel grappg, maar daarna was ik best bang. De voorspellende dromen zijn toen zo goed als verdwenen, alleen heel af en toe gebeurde dat nog.

Gisteren merkte ik weer dat ik iets gedroomd had wat daarna ook gebeurde, ik heb me toen wel afgevraagd of mijn zwangerschap er iets mee te maken heeft, en of dat dromen van vroeger weer terug komt. Ik hoop alleen niet dat ik weer onbekenden in mijn kamer tegen kom :p

Ik kan je geen verklaring geven voor wat je hebt gezien, het klinkt alleen erg veel op wat ik heb mee gemaakt en dat voelde iig echt.

Ik hoop dat je voortaan lekker en ongestoord kan slapen.

7. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik heb dat ook wel eens gehad maar niet tijdens mijn zwangerschap maar juist daarna, en dat wel een paar x in de week. Nu is het wel al weer een tijdje weg. Ik schrik dan wakker uit mijn droom en zie een schim, het gekke is dat het me niet echt angstig maakt en slaap vaak vrijwel altijd direct weer in maar ik heb het idee dat ik dan echt wel wakker ben geweest en dat er wel degelijk iemand heeft gestaan.

Misschien is het dat je echt wel gevoeliger bent nu.

8. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Wat een nare ervaring zeg. Zelf niet gehad. Wel dat ik veel heviger droom en ook beter de dromen kan onthouden. Als je hier last van blijft houden toch even langs de huisarts gaan. Het zouden best hallucinaties kunnen zijn. Misschien komt het niet meer terug, dat hoop ik voor je.

9. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Gelukkig heb ik dit niet gehad, maar er is wel een geestelijke wereld om ons heen. Maar kijk wel uit met dit soort dingen. Wil je meer weten, dan mag je me pb en.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Extreem dromen hoort er wel een beetje bij als je zwanger bent. Hoewel mijn eerste gedachte even uitging naar misschien wel een gids ofzo. Maar dat vinden veel mensen weer erg vaag..dus

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    In m'n zwangerschap niet gehad nog maar in het verleden (redelijk recent) wel. OOk ik weet niet wat het is/wat je ermee moet. Mijn man wordt zeker een keer per maand wakker van 'iemand' in de slaapkamer en gaat dan tegen diegene praten alsof hij er echt is! het lijkt echt en is een droom??

het blijft iig vreemd dat je o0p zo'n moment ZEKER weet dat je NIET droomt!

Ik denk dat een zwangerschap allerlei extra voelsprieten aanwakkert. je ziet, hoort, voelt sterker en meer...dus misschien heeft dat ermee te maken. Wat het ook is, laat je niet in de war brengen. Droom je ook levendiger/sterker/meer?? Ik namelijk wel!Hele films en heel symbolisch, 'echt' en apart!!

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    BTW ik kan je nog zeggen dat je in zo'n geval het beste rustig kan blijven en idd kan vragen of de 'schim' weg kan gaan. Vriendelijk (Hardop of in jezelf). je hebt niets te vrezen wat hnet ook is. Mijn ervaring is dat hij/zij vanzelf verdwijnt dan!

Ook een mooi verhaal: een kindje van kennissen was rond de 2 jaar en zag elke avond zijn overleden opa. Hij zei ook: "daar is opa weer!" soms 'betrapten' ze hem op hele gesprekken met opa en hij praatte dan tegen een lege plek naast zich. Maar echt gericht alsof hij idd iemand naast zich had. Ze hebben hem zo laten praten met opa en op een gegeven moment was het weg...Kinderen zijn ook zo gevoelig...

Nogmaals wat het ook is, probeer er niet bang voor te zijn!

13. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Beste Shining

Het kan inderdaad heel goed dat je nu dingen/spirits/geesten ziet terwijl je dat normaal niet ziet.
    Tijdens je zwangerschap ben je gevoeliger voor die wereld en zij voor jou.

Ik heb al sinds mijn puberteit verschijningen en net als de jouwe vaak 's nachts en "onduidelijk". Bij mij zijn het vaak wel bekenden maar tijdens mijn zwangerschap ook een onbekende. Dit bleek bij navraag de opa van mijn man te zijn, die ik nooit heb gekend. Deze man verschijnt nu af en toe nog en ik heb het idee dat mijn dochter hem ook regelmatig ziet.

Het kan dus best zijn dat jij dat nu ook hebt. Wees er niet bang voor. Ze doen niets, kunnen/willen je ook niets doen.
    Zoals al eerder door anderen aangegeven, als je wilt dat ze weg gaan kun je dit aan ze vragen. In 99% van de gevallen blijven ze dan ook weg.

Als je meer wilt weten of gewoon wilt praten hierover kun je me altijd pb-en :)

14. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

je moet ten eerste niet bang zijn.
    het komt door dat je hoormoonhuishouding verandert.
    daardoor ben je gevoeliger en is er voor de geestewereld makkelijker kans om via jou door te komen.
    het enige wat je zeker niet moet doen is er bang voor zijn en rustig zeggen tegen hetgeen wat je ziet dat je dit niet wil en vragen of het weg wil gaan. dit is de enig tip die ik je kan geven.
    sterkte ermee.
    gr suuzie

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach, er is meer tussen hemel en aarde. En ik denk dat je door een zwangerschap best gevoeliger kan worden hiervoor. er zijn al een aantal tips gegeven lees ik, dus succes ermee!

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik vind het verhaal best eng om te lezen, maar aan de andere kant wil ik ook heel graag dat er meer is zeg maar... Maar ik kan me voorstellen dat het schrikken geblazen is als je ineens wakker wordt en 's nachts een verschijning ziet in je slaapkamer...

Ik geloof dat er meer is, want als ik naar Derek Ogilvie kijk, dan moet het gewoon waar zijn. En na het overlijden van ons meisje, hoop ik dat er ook meer is...maar toch... het zelf zien is weer een heel ander verhaal. Je bent heel gevoelig tijdens een zwangerschap.

17. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik heb het gehad aan het begin van mijn zwangerschap. Mijn man was een avondje met vrienden weg, dus ik was alleen thuis. Ik sliep al even toen ik met schrik wakker werd, want ik zag een schim/gedaante uit de deuropening komen en met gestrekte armen op me af lopen. Geloof me, ik heb heel hard gegild!!! Ik weet heel zeker dat ik op dat moment wakker was! Ik ben zoooo ongelooflijk geschrokken en het hart ging gigantisch tekeer. Het duurde nog een hele tijd voordat mijn man thuis was, maar o wat was ik blij dat ie er weer was.
    Daarna ben ik nog wel een aantal keer alleen thuis geweest toen ik naar bed ging en steeds moet ik er nog aan denken, maar gelukkig is het niet meer voorgekomen.

18. Zeemeermin

Zeemeermin Actief lid

12 nov 2009
    328
    0
    16
    thuis blijf moeder ;)
    Vlaardingen
    Beste Shining en andere dames ;)

Ook ik heb het al een paar keer gehad afgeloppen week, schrok wakker en zag naast me bed dat gedaante gehurkt zittend naar me kijken, het gaf mij strek het gevoel me te willen pakken ofzo heel vreemd en heel eng!! ik dook dus ook met een bonkend hart in de armen van mijn vriend. ook heb ik het gehad toen mijn vriend uit was, en durfde niet meer te gaan slapen toen het uit de hoek van de kamer kwam en maakte ook een soort van grijpende beweging.. ieww moet er niet te veel meer an denken want... pff ben al niet echt eenheld als het gaat om alleen thuis zijn..
    Ik ben in maart ook mijn oma en mijn vriend zijn opa kwijt geraakt, miss heeft dat er ook mee te maken. miss heeft iemand iedeeen?

erg vervelend

19. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Bedankt voor jullie ervaringen! Ben zelf nog niet echt overtuigd dat het de geesstewereld is, omdat het steeds gebeurde als ik wakker werd. Aan de andere kant als ik hoor hoeveel ervaringen er zijn dan twijfel ik daar ook wel over.. Ik weet wel dat het iets totaal anders dan dromen is!! Heb het overigens niet meer gehad dus hopelijk blijft het weg..

20. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Op dit moment heb je het alleen 's nachts, en dat lijkt me niet toevallig. Misschien dat het inderdaad nog een soort dromen is terwijl je half al wakker bent, dat nog niet alle hersenonderdelen wakker zijn. Misschien ben je wel extra alert als je zwanger bent, en reageer je al op je omgeving terwijl je eigenlijk nog niet helemaal wakker bent. En verdwijnen die verschijningen weer omdat je ondertussen wakker wordt.
    Ik denk ook wel eens wakker te zijn en realiseer me dan dat ik eigenlijk wel hele rare gedachtenkronkels heb voor iemand die wakker is en realiseer me dan dat ik blijkbaar net wakker geworden ben maar eigenlijk net dus nog sliep toen ik dat dacht. Als je snapt wat ik bedoel...
    Tijdens je zwangerschap kun je sowieso meer nachtmerries en dromen krijgen, en ik word ook sneller wakker en val moeilijker weer in slaap. Hoort er allemaal bij. En misschien ben je tijdens een zwangerschap wel verhoogd associatief. Net zo goed als wanneer je in het donker in een bos loopt, dan kun je ook in al die vage vormen van de bomen verschijningen zien. Je ogen nemen dan onvoldoende waar door het donker, en dan vullen je hersenen de ontbrekende elementen in tot er weer een beeld ontstaat. Dat is dit misschien ook.
    Als je die verschijningen ook overdag krijgt moet je wel even naar de huisarts gaan. Ik wil je niet bang maken, maar als het niets met slapen te maken heeft zou het ook nog een beginnende zwangerschapspsychose kunnen zijn (b.v."de gelukkige huisvrouw"). Voor nu denk ik niet dat het dat is, omdat je het alleen hebt rond de tijd dat je slaapt en het in het donker is, dat is wel erg toevallig, maar een zwangerschapspsychose is wel zo ernstig dat je dat wel serieus moet nemen als dat zo mocht zijn. Maar dat denk ik niet, want iemand met een zwangerschapspsychose is er moeilijk van te overtuigen dat anderen niet zien wat zij zelf zien. Jij staat nog met beide benen op de grond door je te beseffen dat het een verschijning is ipv een echt persoon. Dus ik denk niet dat het dat dan kan zijn.

Deel Deze Pagina