Dat vraag ik me nu al een tijdje af. Je hoort vaak dat je mag bellen als de weeën om de zoveel minuten zijn. Maar bedoelt men dan van begin van de ene wee tot begin van de andere wee? Of echt de tijd ertussen, dus einde van een wee tot begin van volgende wee?
Ik schreef het begin van de wee tot het eind van de ween op qua tijd. Je heb dan hoe lang hij duurd en hoeveel tijd er tussen zit. Was iets van een minuut durende en dan .. minuten tussen de weeen. Maar als jij zoiets heb van, ik wil dat je komt komen ze vaak ook even checken.
Heb er nog geen 'last' van, haha, maar zal niet lang meer duren en ik vroeg het me gewoon af. De een meet echt anders dan de ander namelijk.
Als je een smartphone hebt zijn er heel handige Apps om je weeen te timen. Voor Android bijvoorbeeld de Contraction Timer. Je hoeft dan alleen op een knop te drukken (soort stopwatch) en dan berekent de App hoe lang ze duren en hoeveel tijd er tussen zit.
Je meet om de hoeveel minuten de weeën komen en niet de tijd er tussen. Dus meten van het begin van de eerste wee tot het begin van de tweede wee.
Van het begin van de wee tot het begin van de tweede wee. Ik heb er een app voor gebruikt Maar bij mij kwamen de weeën om 5 minuten en duurde 40 seconden, zo is het eigenlijk bijna de gehele bevalling gebleven. Dusse als je je vk eerder wilt bellen, gewoon doen
ik deed meten van eind van de wee tot begin volgende wee... Had er nooit bij stilgestaan hoe het 'moest'. Als je maar ongeveer weet hoe je het moet berekenen is dat wel goed