Voorliggende placenta, wanneer voelde je de kleine schoppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesjuh1977, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb de placenta voor en ik voelde onze uk vanaf 17 weken.
    Begon met plopjes, maar nu voel ik hem echt harder schoppen en bewegen :)

Bij mijn dochtertjes lag de placenta achter, en toen voelde ik ze pas met 18 weken!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik voelde plopjes met 15 weken en met 18 weken duidelijk schopjes. Volgens mij dus helemaal niet later dan anders, ondanks de placenta aan de voorkant.

3. tallie79

tallie79 Lid

31 jan 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Alphen aan den Rijn
    Hai,

Ik voel hem eigenlijk de laatste week pas echt goed. Bij 22 weken is het bij mij pas echt voelbaar. Mijn partner kan deze bewegingen nog niet voelen... Wel jammer hoor. Maar het komt op zijn tijd ;)

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Best handig als je een abbonement op je eigen topic vergeet te nemen... :p

Als ik dat zo lees is het gewoon een kwestie van nog even geduld hebben dus... voor zowel mezelf als ook voor mijn vriend. Valt echt niks over te zeggen dus wanneer ik het voor het eerst echt goed zal gaan voelen.

Geduld... pfff... en dat voor zo'n geduldig type als dat ik ben. ;)

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

22 weken!

6. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde haar met 22 weken.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Met week 17 plopjes en rond de 20 weken was het overduidelijk!

8. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    bij deze zwangerschap ook placenta aan de voorkant, vind het wel jammer dat ik het beebje daardoor mogelijk minder zal voelen :(
    verheugde me er juist zo op om deze keer misschien al eerder iets te voelen omdat het de tweede is. vind het ook veel gezelliger en 'echter' worden zodra je de beeb voelt

tot nu toe nog niks duidelijk gevoeld (twijfel soms of het mijn darmen zijn of iets anders)

maar ik lees hier heel verschillende dingen dus ik blijf duimen dat ik hem/haar toch snel een beetje ga voelen

9. Ik heb hem dit keer ook voor liggen, maar voelde haar al vanaf week 14. Alleen bleef het heel lang bij de 'plopjes'. Pas vanaf week 19 werden het echt schopjes, waren dan wel meteen ook aan de buitenkant te voelen en te zien en nu verbouwt ze inmiddels heel mijn buik :D

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Heb sinds vandaag het idee dat ik de kleine af en toe voel van binnen, heeeeel zachtjes, ben vandaag exact 21 weken. Wie weet zal het dan niet heel lang meer duren voordat ik de kleine echt goed ga voelen van binnen en van buiten dan hopelijk ook redelijk snel.

Meer als afwachten kan ik toch niet doen, maar ben best ongeduldig eigenlijk. Lijkt me zo'n speciaal gevoel.

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Bij de eerste en tweed eplacenta voorkant.

Bij de eerste met 18 weken gevoeld, buitenkant weet ik niet meer.

Bij de tweede met 16 weken echt duidelijke schopjes (vanaf 14 weken leek ik ook al iets te voelen maar geen schopjes), en nu vanaf week 19 ook aan de buitenkant gevoeld:)

Maar het verschilt enorm per persoon zoals je leest, ik denk inderdaad dat met zoveel dingen samenhangt, niet elk lichaam is hetzelfde, dus ook niet elke baarmoeder. Het komt zeker nog even geduld hebben:)

12. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik had ook de placenta aan de voorkant.
    Ik voelde met 16w6d de eerste plopjes met 20w6d de eerste echte schopjes en met 25 weken kon mijn man het ook voelen en zag je het ook aan de buitenkant

13. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier met 18 weken binnen en 27 weken buiten (door mezelf, vriend voelt het nog niet)

Deel Deze Pagina