voorliggende placenta! wie heeft hier ervaring mee en hoe verliep dat?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Do87, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb idd ook die extra echo gehad met 33 weken! En wilde zelf graag nog een inwendige om het beter te kunnen zien. Was precies buiten 'de gevarenzone' gegroeid.

2. Do87

Do87 Lid

15 jan 2015
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn al die reacties! Fijn om te weten dat er inderdaad besteed grote kans is, dat de placenta zich nog verplaatst!

3. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een voorliggende en lage placenta gehad. Bij mij is die gelukkig na de 19 weken ook nog omhoog getrokken. Ik kon gewoon bevallen.
    Wat de verloskundige wel zei bij mij was dat je de baby wat minder en pas later kan voelen schoppen. Daar heeft ze geen gelijk in gekregen. ik voelde hem met 15 weken en hij heeft me helemaal beurs geschopt.

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Natuurlijk bevallen met voorliggende placenta kan niet.
    Je baby komt in levensgevaar.
    Iedereen wil graag natuurlijk bevallen maar als het risico's voor de baby meebrengt dan is de keuze snel gemaakt toch?
    Hier een ks omwille van stuitligging.

De bevalling is nog ver weg, ik zou nog niet in paniek slaan.

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Mijn placenta ligt ook voor maar hier is nooit gesproken over een probleem of over eventuele keizersnee!
    Misschien moet ik er maar naar informeren. Het enige wat ze zeiden was dat ik de baby pas later kon voelen.

6. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan ligt jou placenta waarschijnlijk aan jou buikwand en niet voor de baarmoedermond...

Hier vandaag gehoord dat mijn placenta ook voor de uitgang ligt.. Maar ik heb al 2x een ks gehad en wist al dat het ook nu weer een ks zou worden.. Geen probleem dus.

Kan me voorstellen dat je ervan schrikt maar het komt allemaal goed hoor!

7. moon92

moon92 Lid

10 jun 2015
    47
    0
    0
    informatie adviseur hypotheken
    ede
    Bij mijn eerste zwangerschap lag bij de 20 weken echo de placenta er ook gedeeltelijk voor en werden wij ook al voorbereid op een keizersnede. Deze echo was ook met 19 weken gemaakt.

Met 30 weken gingen ze nog een echo maken om te kijken hoe het er voor stond. Wij hadden het geluk dat de placenta ver genoeg was verschoven door het groeien van de baarmoeder. Hierdoor mocht ik uiteindelijk toch natuurlijk bevallen. Tot de 30 weken echo zijn wij ervan uitgegaan dat het een keizersnede zou worden.

Ik hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is! Hou toch al wel in je achterhoofd dat het een keizersnede kan worden.... dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen als je toch natuurlijk mag bevallen. Anders komt dat alsnog als een klap binnen.

8. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Bij mij bij 20 weken placenta previa totalis geconstateerd
    Vanaf 20w3d nonstop bloedingen t/m 28w3d (zwanger en ongesteld tegelijk, fijn.)
    28w3d keizersnede (volledige narcose).
    Ik kan niet anders zeggen, als alle ks zijn zoals die ik heb gehad zou ik nooit meer natuurlijk hoeven bevallen. Ideaal, geen pijn, geen moeite en als je wakker wordt heb je je kindje. Supersnel herstel. Ks is uiteindelijk het minst gecompliceerde van de hele zs (en daarna) geweest.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij mij lag de placenta met 20 weken deels voor de uitgang maar uiteindelijk mooi opgeschoven met 30 weken. Helaas alsnog een ks gehad. Maar dat kwam doordat ze sterrenkijkertje was!

Deel Deze Pagina