Hai verloskundige, allereerst echt top dat jullie hier vragen beantwoorden! Ik heb een vraag, ik kreeg een paar weken geleden een kuur primolut voorgeschreven en moest de derde dag van mijn menstruatie beginnen met clomid. Wat een menstruatie leek te zijn, bleek een bloeding van eisprong. mijn lichaam heeft zich niks van de primolut aangetrokken en ik heb toch een menstruatie gekregen na twee weken. Nu heb ik mijn kuur clomid genomen vlak voordat ik dus ongesteld werd, heb ik nu deze ronde evengoed kans op een snelle eisprong? of vervalt de werking van clomid wanneer ik ongesteld ben geworden na het innemen van de kuur? hopelijk weet een van jullie dit, dat zou me iets meer uit de onzekerheid helpen. Liefs Linda
Hoi LInda, ik snap je vraag, maar ik heb niet genoeg kennis over Primolut om je specifieke vraag te beantwoorden. Wel een goede vraag voor je gyn. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, heb mijn gyn inmiddels gesproken en mijn eitje zit nu op dag 10 op een grootte van 12 mm. weet jij over hoeveel dagen hij ongeveer dan zal gaan springen gemiddeld gezien? Clomid heeft trouwens alleen effect op de eierstokken en niet op de uterus. heb je weer wat geleerd Bedankt!
Haha, dank je wel, altijd goed nieuwe dingen te leren! Een eitje springt ook met Clomid gemiddeld na 14 dagen rijping, dus ik zou de vruchtbare dagen tussen 2 en de 6 dagen vanaf nu rekenen. Ik duim voor je! Groetjes Brigitte
Ik zit nu op dag 12 na de laatst clomid tablet dus dat ligt dan dus toch aardig op schema? en de gyn zei dat de kans dat ie nu nog indroogt aanwezig is, komt dit vaak voor of stel ik nu weer een moeilijke vraag
Sorry moet beter formuleren, het eitje gaat pas gegarandeerd doorgroeien wanneer het 14 mm is. daarvoor heb je kans dat het niet doorgroeid en dus indroogt,oplost als t ware, dat zei de gyn tenminste. maar ik heb niet gevraagd of dit vaak voorkomt. dat soort vragen bedenk je dan pas achteraf he