Suiker in urine

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door natasja2210, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasja2210

23 jun 2008
    19
    0
    0
    Hallo Verloskundigen!!

Ik heb een vraagje, ben vrij gevoelig voor blaasontsteking en moest zo wie zo om de 6 weken mijn urine laten controleren bij de huisarts, nu is er de eerste keer uitgekomen dat ik een blaasonsteking had en dat er suiker in de urine zat, heb voor de blaasontsteking een ab kuur gehad(nutrofurontine of zoiets) en voor de suiker ben ik wezen bloedsuikerprikken(niet nuchter was het 6.3).
    Na de kuur heb ik opnieuw mijn urine weggebracht, de ontsteking is weg maar nog steeds suiker in de urine, ben gisteren weer bloedsuiker wezen prikken nu nuchter en had 4.8, goed dus......maar hoe kan het dat er suiker in de urine zit en niet in mijn bloed en kan dit kwaad voor mijn kindje?? Maak me best wel zorgen hierom.
    Eet niet overdreven veel zoetigheid...
    En waar kan dit op duiden?
    Groet Natasja

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan erop wijzen dat je suikerhuishouding niet goed werkt. Daarom waren de suikercontroles in je bloed prima om te doen. De nuchtere glucose is prima, dus je hoeft je verder geen zorgen te maken en nergens rekening mee te houden.

Mirjam

Deel Deze Pagina