voorliggende placenta????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door meertje81, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meertje81

meertje81 Lid

27 jan 2012
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames
    Vandaag hebben we de 20w echo gehad ben nu 21w alles was gelukkig ok alleen heb een voorliggende placenta hij ligt nu precies voor de uitgang. De vk zei hij kan nog omhoog kan gaan maar als hij zo zou blijven dan ga ik dus niet op een natuurlijke manier kunnen bevallen...Dus ik moet nu over 10 weken terug komen om te kijken of er al verandering is..

Maar goed nu heb ik dus even gegoogled dat het ook gevaarlijk kan zijn zoals heftige bloedingen wat ik truwens niet heb hoop dat het ook niet komt en heb ook gelezen dat je geen gemeenschap mag hebben in hoeverre is dit waar???

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mbt bloedingen en gemeenschap hebben... dat ligt in elkaars verlengde. Wanneer jij verder geen last hebt en ook geen bloedingen, dan mag je gewoon gemeenschap hebben.

Mijn zusje had ook een extreem laagliggende placenta, ook geen bloedingen etc gehad. Bij de controle met 30/32 weken was haar placente mooi mee naar boven gegroeid en is ze gewoon kunnen bevallen.

3. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Had ik ook, tegen week 30 was die opgetrokken. Ik heb wel bloedingen gehad, niet zo heftig maar wel veel, en dat was voornamelijk door zwaar te heffen of te veel te persen door constipatie :). Eens ik dat niet meer deed (en ook geen gemeenschap, want dat is mij ook telkens gezegd in het ziekenhuis) bleven de bloedingen grotendeels weg. Dus niet heffen, geen zware arbeid en geen gemeenschap, dan is de kans groot dat bloedingen weg blijven (hoewel dat geen garantie is hoor, bij sommige komen ze toch, rusten is dan de enige boodschap). Veel succes!!!

4. Mamaleintje

14 sep 2011
    96
    0
    0
    Hier ook bij mijn dochter een (deels) voorliggende placenta. Nooit bloedingen gehad en wel alles gedaan :p. Met 30 weken helemaal omhoog gegroeid!
    Succes

5. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    bij was dat ook het geval, maar nu zit hij mooi hoog

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza had ik dat ook. Nooit bloedingen gehad.
    En met 30 weken was ie mooi mee omhoog gegroeid en heb ik dus uiteindelijk gewoon natuurlijk kunnen bevallen :)
    9 van de 10 keer schijnt de placenta gewoon mee omhoog te groeien, slechts 1 op de 10 keer blijft ie echt voor de baarmoedermond liggen en moet je dan een keizersnede.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hier ook een voorliggende placenta. maakte ook best zorgen over bloedverlies. maar ben nu bijna 30 wkn en nog nergens last van gehad. en ik doe gewoon alles! ik heb woensdag de echo. ik ben benieuwd of ie omhoog gegroeid is! wel fijn dat ik nog een extra echo krijg zo!

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb ook een voorliggende placenta gehad en krijg dat nu wrs weer.
    Maar met 30 wkn was dit idd al een aardig eind omhoog getrokken en ik ben gewoon normaal kunnen bevallen. :)

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier hetzelfde verhaal. Met 20 weken ontdekt en met 32 een echo gehad en hij is mooi opgetrokken en de uitgang is vrij. Ook helemaal geen bloedingen gehad en gewoon alles gedaan. Mijn vk maakte de vergelijking met een zwarte stip op een ballon. De ballon wordt steeds groter waardoor het stipje mee omhoog gaat.
    Ik moet zeggen dat ik me er wel even zorgen over heb gemaakt maar dat kwam door de verhalen die ik her en der op het internet hierover las. Inderdaad gaat het meestal goed. Toen ik ongeveer in week 24 zat en het kindje officieel levensvatbaar was en ik ook nog geen bloed had verloren kon ik het loslaten. Meid, het gewoon een beetje in acht houden en uit voorzorg het wat rustiger aandoen (inderdaad niet te zwaar tillen e.d.) dan komt het wel goed.

Deel Deze Pagina