Laagliggende placenta

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sterre01, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    #1 Sterre01, 11 nov 2016
    Laatst bewerkt: 11 nov 2016
    Nog meer dames met een laagliggende/voorliggende placenta?
    Gister gezien bij de 20 weken echo, ligt stukje achter en loopt naar de voorkant toe en ligt helemaal beneden.
    Uk lag ook lekker overdwars.
    Heb verder geen klachten ervan (ivm bloedverlies etc)
    Meer dames die dit hadden en is het nog omhoog gegroeid?
    Overigens gaan ze pas weer met 30 weken kijken of het opgeschoven is.

Overigens bij de oudste een achterliggende placenta en bij de jongste een voorkant liggende placenta.

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    ik had het ook. De placenta lag voor de uitgang rond de 20 weken. Maar is netjes mee omhoog gegroeid.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Heb ik ook en krijg nog een extra echo met 32 weken.
    Ze zei dat het niet vaak voorkomt dat de placenta daar blijft, omdat het vaak mee naar boven groeit met de groeiende baarmoeder.

4. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Bedankt voor je reactie! Ga daar sowieso van uit, verder geen last er van gehad?

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Super! Ga daar ook vanuit!😁

6. Sayanora

Sayanora Lid

23 okt 2015
    40
    46
    18
    Vrouw
    Hoi, bij mij lag hij met de 20 weken echo op 1,9 cm van de uitgang. Met de 28 weken echo was dit zelfs 1,8 cm. Met 32 weken kreeg ik toen opnieuw een echo en bleek hij in ene opgetrokken tot ruim 3,6 dus geen risico meer. Zo zie je maar hoe dit in een korte tijd goed kan komen 😀

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Nee, helemaal niet. Merk er zelf niks van...het is dat ze het zie met de 20 weken echo.

8. Babs77

Babs77 Bekend lid

10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Ook gehad. Bij de 30 weken bleek inderdaad dat hij was keurig was opgeschoven en dat dit geen belemmering meer vormt tijdens de bevalling. Volgens de verloskundige gebeurt dit in de meeste gevallen. Zou me er nog geen zorgen over maken.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik had dit bij de jongste met 16 weken lag hij een deel over de uitgang en een deel aan de voorkant, met 20 weken was het al een stuk omhoog gegroeid, met 30 weken was hij ruim bij de uitgang weg.

Nu exact hetzelfde, deels over de uitgang en deels over de voorkant. Heb er dus goede hoop op dat het weer hetzelfde zal gaan :)

Er is toen tegen me gezegd dat je vooral als je placenta deels aan de voorkant ligt niet zo heel veel risico loopt omdat de voorkant natuurlijk groter wordt en omhoog groeit. Daar heb je dus de grootste kans dat de placenta mee omhoog groeit.

10. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Ik had het ook bij de twintig weken echo, helaas bij mij niet helemaal zonder klachten gegaan, vanaf 29 weken veel heftige bloedingen. Maar uiteindelijk met 38.3 na een inleiding gewoon bevallen zonder keizersnede, zelfs op het laatst als je ontsluiting krijgt kan hij nog omhoog trekken

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Bij mij bedekt de placenta ook de baarmoedermond volledig. Helaas al een flinke bloeding gehad waardoor ik op dit moment niet teveel mag doen.

Gelukkig lees ik hier veel ervaringen met een positieve afloop! :)

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn moeder heeft dit ook gehad trouwens. Zij heeft veel last gehad van bloedingen, met 24 weken mocht zij zo'n beetje niets meer doen.
    Uiteindelijk is de placenta niet verplaatst, mijn broertje is dus met een keizersnede geboren. Misschien dat ik daarom ook wat voorzichtiger ben?

Anyway, toch hopen dat de placenta bij ons allen gewoon netjes weg-groeit. :)

13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.974
    1.191
    113
    Ik heb dit ook gehad. Ook bij mij was gij met 32 weken omhoog gegroeid. Hopelijk bij jou ook ga en anders houden ze het goed in de gaten.

14. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Gyn heeft het vorige week uitgetekend hoe de placenta ligt, hij ligt dus achter met een klein stukje voor maar wel voor de uitgang.
    Ik maak me er verder ook niet druk om, ik zie het vanzelf wel. Maar was benieuwd naar de ervaringen. Toch fijn om te lezen dat de meeste omhoog groeien😁

15. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Precies! Fijn om te lezen dat er bij de meeste een positieve afloop is. Dat scheelt een hoop. Was erg benieuwd naar de ervaringen.
    Wat naar dat je een flinke bloeding hebt gehad! Nu rustig aan doen? Ivm tillen etc?

Deel Deze Pagina