Grieperig en verkouden.... Schadelijk voor baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ben nu 19 wkn zwanger en ben echt enorm ziek! Hele dag niezen, hoesten, hoofdpijn, koorts... Echt beetje de griep te pakken denk ik...
    Kan dat in enige zin kwaad voor de kleine?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op internet staat van niet, dat geloof ik maar al te graag, ben ook wat grieperig...

3. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Ik heb ik in mijn zwangerschap een fikse griep gehad en een week of 3 later een buikgriep en ze heeft nergens onder geleden.
    Je kindje zit beschermd he,alleen moet je koorts niet te hoog worden.
    Maar het is niet schadelijk hoor

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, dus wel ff de temperatuur in de gaten houden?

Thanks voor de gerustelling!

5. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een keer griep gehad, dat maakt niet veel uit volgens VK, maar inderdaad koorts is niet goed, dus die moest ik laag houden met paracetamol... (terwijl ik het normaal altijd omhoog drijf zodat ik sneller beter ben, want het is een teken dat je lijf vecht tegen het virus :) )

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik een heel heftige longontsteking gehad in het begin van mijn zwangerschap.. week lang met hoge koorts (zonder paracetemol boven de 40 graden) op bed gelegen.. tot nu toe gaat alles bij mij nog volgens t boekje! Precies op groei en gezond.. geen zorgen maken dus! Ben nu ook verkouden.. lastig maar volgens de gyn kon het helemaal geen kwaad, baby krijgt nu juist antistoffen mee! Maar moet er toch niet aan denken te bevallen in deze staat haha hopelijk ben ik er snel vanaf!

7. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik had met 8 wkn zware griep. Vooral rust houden en met paracetamol de koorts onderdrukken. Wordt de koorts toch nog te hoog en houdt het lang aan, dan moet je aan de bel trekken zei de huisarts ass. Bij verkoudheid en neigende longontstekingen, heb ik voornamelijk zoutoplossing (van otrivin volgens mij) gebruikt om de holtes wat meer open te krijgen.

Bij twijfel natuurlijk ha bellen :)

8. logo

logo Niet meer actief

Als het goed is kan het geen kwaad. Heb zelf ook een fikse verkoudheid achter de rug (16 wk zwanger). Volgens mij kan is alleen hele hoge koorts (39,5) schadelijk.

Deel Deze Pagina