Hey Ik moet nu mijn verhaal even kwijt...pff Wij wonen in een tussenwoning zonder eigen parkeerplaats.. En sinds okt hebben we een 2de auto (omdat me man er nu 1 van de zaak heeft). Doordat ik met een dreigende vroeggeboorte heb gezeten staat de auto al geruimetijd stil op een openbare parkeerplaats. Nu zit ik dus thuis met 2 kleine kindjes.. De oudste is ook te vroeggeboren (27wk) en daardoor is hij motorisch zwaar achter.. Hij kan bijvoorbeeld nog niet rollen of zitten, laat staan lopen. (Zal het verhaal zo kort mogelijk proberen te houden..) Nu staat mijn autootje (een panda) dus al geruime tijd stil voor een andere huis (met die openbare parkeerplaats) deze dame die er woont heeft een oprit waar 3 auto's op kunnen en heeft de auto zelf altijd binnen staan. Nu komt het: ze wil niet meer hebben dat wij die auto daar hebben staan en heeft dit nu heel kinderachtig laten merken met het parkeren van haar auto bij ons voor de deur zodat wij niet meer met onze hoofdauto voor de deur konden staan. Pure pesterijen dus.. Toen ik dit met haar wou bespreken werd ze vrijwel gelijk fel en ik moest gewoon mijn auto verzetten.. Toen ik zei dat we met een gehandicapt kind zitten (en zelf nog herstellende ben van bekkeninstabiliteit overgens dus ook nog zelf slecht ter been) en dus de hoofd auto graag dicht bij wouden hebben staan zie ze "dat kan mij niets schelen".. Dit is mij wel zo in het verkeerde keelgat geschoten.. ik hoef totaal geen medelijden maar een beetje respect is op zijn plaats vind ik. Het is toen behoorlijk qua woorden fel geworden. Mijn auto staat er nog steeds en ik vertik het nu helemaal om hem weg te halen. Ik heb de wijkagent geprobeerd te bellen om eventueel te bemiddelen, maar deze heeft mij nog steeds niet terug gebeld (zou deze zondag al doen). De politiecentrale zegt ook, "al staat je auto er 100 jaar, als je netjes je belasting betaald mag je daar gewoon staan" Wat zouden jullie doen? en wat zouden jullie doen als ze weer zo flauw is om ons te dwarsbomen? Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.. als er vragen zijn lees ik ze wel.. Groetjes..
Ahh, wat sneu voor je! Beter een goede buur dan een verre vriend is het gezegde... Sommige mensen begrijp je toch niet he!? Ik ben altijd van mening dat als je elkaar een beetje kunt helpen...... En dit heeft niets te maken met helpen, er wordt haar niets gevraagd, ze hoeft niets te doen of te laten.... Geen makkelijk persoon schat ik zo in!?!?! Ik probeer dan altijd maar te denken dat als zo iemand zich hier al druk om maakt, diegene vast geen leuk leven zal hebben (denk aan je hart). Heel veel sterkte en plezier met je kindjes!!! En laat die auto maar lekker staan hoor!
Lekker laten staan!!! Is je man ook niet in staat om even langs te gaan? Ik weet niet of het met de wijkagent echt beter wordt? Wij hebben hier ook buren die ook zeuren als we een van onze auto's bij hun voor de deur zetten. Zo kinderachtig....
Ben ik ook zeker van plan... Maar wat me nog het meeste tegenstaat is de opmerking.. Dat het haar niet kon schelen dat met een gehandicapt kind zitten... Dat mensen zo egocentrisch kunnen zijn...
jou auto mag daar gewoon staan aangezien het een " openbare" parkeerplek is... dus daar heeft zij helemaal niks over te zeggen.... het feit dat ze nu voor jullie deur parkeert is erg vervelend, en inderdaad pure pesterij, maar ook gewoon langs de stoep parkeren mag iedereen doen daar... dus daar kun jij weer niks tegen doen! Behalve netjes vragen, maar blijkbaar reageert deze egocentrische muts daar niet op.... ik denk dat als je egwoon je eigen auto daar laat staan, en je het feit negeert dat haar auto voor jullie huis staat, zij op een gegeven moment er wel klaar mee is, het zal haar gaan vervelen en zal ze haar auto wel weer gewoon bij haar eigen deur zetten zodat ze zelf ook niet zover hoeft te lopen
Wat een trut! Mensen die je zo benaderen hoef je helemaal niet serieus te nemen want dat doen zij ook niet. Lekker laten staan en je niets van dat zielige wijf aantrekken...
Wij hebben het hier andersom, onze buren zetten vaak hun auto recht voor onze poortdeur terwijl er bij henzelf voor nog plek is. Ik kan me er enorm over opwinden maar denk altijd maar, het is maar een auto en zolang ik mijn auto ernaast nog kwijt kan laat maar. De actie van jouw buurvrouw is wel erg kinderachtig. Ik begrijp dat ze haar eigen auto's op eigen terrein heeft staan en jij hebt je goede wil getoond door op een normale manier een gesprek aan te gaan. Jammer dat het op een ruzie is uitgelopen. Ik zou mijn auto er gewoon laten staan. Alhoewel ik snap dat er voor jullie nu een naar gevoel aan zit. Dit soort dingen blijft moeilijk, vooral als mensen onredelijk zijn. Sterkte ermee en ook met je eigen gezondheid en je kindjes. Liefs Zora
Auto laten staan! Ik heb zelf geen auto, maar wel altijd de auto van mijn buren voor mijn deur ik stoor me er echt niet aan (is nog niet eens bij mij opgekomen haha) Het is een openbare parkeerplaats dus iedereen mag er staan dus echt laten staan. Jou buurvrouw is iemand die zich aan alles irriteerd en geef er geen aandacht aan want dan heeft ze er lol aan. Dus gewoon niet op in gaan verder en de auto laten staan, zoals de politie zegt iedereen mag er staan dus jij ook
O, dit zou echt een situatie voor mij zijn. Pislink word ik van dit soort dingen. Onze overbuurman is ook zo'n zeikerd. Ik ga dan dus juist irritant terug doen en zou mijn autootje dan ook lekker laten staan. Kun je jullie andere auto niet bij haar voor de deur parkeren?
Poeh poeh wat kinderachtig zeg bah. Wij hebben een garage en daar staat onze auto altijd in en dan hebben wij nog een oprit waar 3 autoos op kunnen staan. Onze buren hebben oudere kinderen en die hebben allebei nu ook een auto en zij hebben vaak een deel van onze oprit in gebruik om 1 van hun autos op te parkeren. Zolang wij er zelf maar uit kunnen met onze auto vinden we dat prima hoor. Wij storen ons er niet aan maar ik vind jou buurvrouw erg ver gaan die heeft natuurlijk zeker geen kinderen he? Lekker je autootje laten staan hoor laten zij maar kinderachtig doen!
Is er zeker zo een met garaniums voor het raam en een spiegeltje aan de buitenkant zodat ze de straat kan zien? Of heeft ze die leeftijd nog niet? Dan komt dat vanzelf. Waar bemoeit ze zich mee zeg! Als zij niet redelijk kan zijn is het klaar wat deze discussie betreft. Jij hebt geprobeert dit op te lossen en mevrouw kan niet normaal doen. KLAAR! En laat je niet op naaien door wat ze zegt hoor! Lekker boeien dat t haar niet boeit. Geef haar die macht en status niet en dan is het opeens niet meer belangrijk dat zij bestaat, noch wat ze over jou en je kleintjes zegt/denkt.
Jemig, wat een rotopmerking zeg dat het haar niet kan schelen dat jullie een gehandicapt kind hebben. Balen dat zo iemand naast je woont. Je auto moet je gewoon lekker laten staan. Een openbare parkeerplaats is nu eenmaal openbaar. Daar heeft zij niets over te zeggen. Maar wat je nou met die rotopmerking moet doen? Ik zou het niet weten. Denk dat ik er erg verdrietig van zou zijn. En toch proberen er boven te staan. Wees blij dat je niet op haar niveau zit! Sterkte meid!!
Ik zou idd bijvoorbeeld jullie grote auto bij haar voor de oprit zetten. Ik heb ook weleens zoiets geflikt omdat mensen hier bij ons achter parkeerden (mensen van straat verderop) en we hier al parkeernood hebben (dus tekort aan parkeerplaatsen). Mijn gsm nummer staat op mijn achterruit (ivm eigen bedrijf) dus dan bellen ze maar als ze weg moeten met die audi! En zeker vanwege die rotopmerking vanwege je kind zou ik haar dwars gaan zitten. Misschien als je die hebt je caravan uitstallen voor haar oprit? hehe...
Echt vreselijk zulke buren.... Wij hebben zoiets gehad met onze overbuurman, wij zetten onze auto wel eens voor hun huis, op de openbare weg. Daar wil hij zelf graag altijd staan, maar mijn vriend ging daar ook vaak staan als er verder geen plek was. Heel logisch lijkt mij. Op een gegeven moment hadden we een briefje onder de ruitenwisser en later waren opeens 2 banden leeg van de auto.... ventiel open gedraaid (gelukkig). Mijn vriend is toen flink boos geworden (de buurman gaf natuurlijk niet toe) en gedreigd met de politie. Toen was het over en was de buurman erg vriendelijk. Nu nog steeds trouwens, gelukkig, ik vond het maar niets. Hij heeft een kleindochter die even oud is als Eva, ik denk dat hij dus iets meer gevoel heeft dan jouw buurvrouw. Wat een achterlijk wijf zeg! Lekker je auto zo dicht mogelijk bij je huis zetten, desnoods voor haar deur en trek je verder maar niets van haar aan. Ik zou het inderdaad wel met de wijkagent overleggen, misschien dat hij wel met haar kan praten en haar duidelijk kan maken niet zo moeilijk en dwars te doen en misschien wat meer gevoel te tonen...
zo hebben wij 2 buren die voor ons huis dehele parkeer plaats bezet houden met 2 autos, waar er gerust 3 kunnen staan, (zijn zowiezo zeurders) dus ik was het op een gegeven moment zat, toen zij weg reden snel mijn auto daar neergezet (en wij hebben een eigen oprit, waren de hormonen hihihi)
Hier voor de deur ook een parkeerplaats waar 3 auto's makkelijk kunnen staan, maar de meeste buren parkeren zo asociaal (ver van de stoep af) dat er vaak maar 2 kunnen staan. En hier aan de overkant heeft iedereen een eigen oprit waar 2 auto's kunnen staan, maar bijna niemand gebruikt 'm. Erg jammer, ik zou het wel weten! En 1 van die buren is dus de buurman die graag zijn auto voor zijn huis wil hebben staan, maar niet zijn oprit gebruikt. Snappen wij niet zo goed. En nog een paar buren die hun auto vaak op de (grote) stoep zetten. Soms is er inderdaad geen plek hier bijna voor de deur, dan moet je even de bocht om en 50 meter doorrijden en dan zijn er genoeg parkeervakken. Maar ja, stel je voor dat je als gezond mens zonder kinderen een stukje moet lopen... Ik sta er regelmatig terwijl ik zwanger ben en Eva meestal bij me heb, niet echt handig dus, maar goed, als er verder geen plek is, geen probleem hoor. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om m'n auto dan maar op de stoep te zetten...
Wat belachelijke opmerking ook zeg! Dat het de buurvrouw niks kan schelen. Nou mooi die auto laten staan daar dus!
de buurvrouw is inderdaad zo'n 60+er met de neiging overal spiegeltjes te plaatsen... ze staat ook bekend als de roddeltante van de buurt... Dit heb ik haar ook voor de voeten gegooit toen ze die opmerking eruit gooide.. Nou toen werd ze helemaal wild.. En ze heeft wel kinderen.. 2.. maar die willen niets meer met haar te maken hebben... goh waarom zou dat..?! Maar vind het raar dat ze zo moeilijk doet over een kleine panda.. het is een nette auto van een jaar oud (dus geen afgetrapte "bak") en de kleur is zilver grijs dus hij valt met dit weertype al helemaal niet meer op.. haha Parkeerproblematiek is ook burenfrustratie nummer 1..