mijn dochter krijgt naar mijn idee niet genoeg voeding (neocate) 7.00 200 cc (eerst drinken en wat ze laat staan maak ik pap van en eer ze nog op) 9.30 1 appel/peer of halve banaan 12.00 Bord pap 210+7 wil ze nog maar voor de helft Om 15.00 zou ik geen fles meer doen maar toch maar een klein flesje erin gelaten 120+4 en daar gaat vaak 100 van op. 17.00 150 gram groente en een klein geprakt aardappeltje 20.30 meestal maar 100 cc op Ze slaapt nog best veel en ander drinken lukt nog niet. Ik probeer na het flesjr van 15u ook een halve rijstewafel of een bambixkoekje Ik krijg er echt niet meer melk in!
Hoi, Tussen de 6-8 maanden is het advies gemiddeld 700-800 ml per 24 uur te geven. Nu drinkt ze ongeveer 500 ml per 24 uur. Dit is de minimale hoeveelheid (qua vocht en voeding). Je zal altijd kindjes hebben die wat meer/minder drinken dan gemiddeld. Dit is geen probleem. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit. Mocht ze meer willen drinken dan kan dat wel. Soms kan het helpen om de melk eens koud aan te bieden. Of vanuit een bekertje. Groetjes Angelique
Dat begrijp ik ben het aan het proberen met een tuitbeker van Avent maar ze snapt het nog niet. Dus toch maar alle flessen zo laten? We moeten haar echt uit een diepe slaap halen voor de laatste fles. En ik ben bang dat we met ander drinken zorgen dat ze nog minder drinkt van de flesvoeding.
Moet ik dan ook wachten met een boterham als maaltijd? Ze kreeg tussendoor al broodkorstjes en dat gaat heel goed. Gisteren wilde ze niet meer drinken en ze bleek dus wel honger te hebben en een de halve boterham die ik in haar handje gaf heeft ze bijna helemaal op. Nu geef ik het maar als tussendoortje. Ook rijstwafels gaan heel goed. Ik vind het erg lastig want eigenlijk is het ook weer heel goed dat ze alles zo goed eet. En daarom vind ik het ook lastig om ander drinken in te passen ik ben bang dat ze dan nog minder van de fles wil. Ik zat nog te denken aan soja-melk maar daar moeten we even mee wachten tot 9 maanden. Ze had wat in te halen qua groei en is van begin februari tot begin maart 535 gram aangekomen maar ze zit met haar gewicht vorige week 7210 nog wel aan de lagere kant. Vel over been is ze absoluut niet trouwens. Nog 1 vraagje: Ik doe door elke warme maaltijd een theelepeltje zonnebloemolie is 1 theelepeltje per dag voldoende?
hoi, Ander drinken hoeft niet, het is dan beter om melk te geven. Brood kun je ook blijven aanbieden, zolang je kindje in ieder geval 500 ml melk drinkt, het is zeker goed om te varieren. Verder ziet het er prima uit hoor. Groetjes Eveline