Werkeloos, maar meer inkomen dan voorheen ?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MSU, 20 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    wat schetst mijn verbazing: Ben - zoals sommigen wel weten - sinds maart terug uit italie waar ik ook heb gewerkt. Hier ben ik na een maand ong 4 weken fulltime gaan werken en daarna 2 maanden parttime via uitzendbureau. Daarna werkeloos. Ik vraag een uitkering aan en krijg 11 en half uur betaald per week. Italie telde wel mee om de 26 weken te halen maar de uren telden niet mee. De uren die ik in nl heb gewerkt zijn dus gebruikt om het gemiddelde te bepalen.
    Dit is niet echt mijn opmerking.
    Mijn opmerking is: ik krijg maar 11 en half uur uitbetaald maar met toeslagen ed heb ik MEER geld per maand dan wanneer ik parttime ga werken, kinderopvang betaal en geen toeslagen krijg (we zitten net op de grens) En dit is inclusief werkgever die meebetaald en belastingdienst die meebetaald aan kinderopvang.
    Hoe kan dat? En hoe stimuleer je mensen om te gaan werken op die manier ? Doordat ik een poos niet in nl heb gewoond en het even duurde voordat alles loopt, hebt ik nu zelfs nog rekeningen kinderopvang liggen.
    Nou Nederland, goed geregeld ! Gaat dit bij jullie ook zo of zijn we letterlijk een grensgeval ? :eek:

2. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ja sociaal stelsel van Nederland snap ik niet helemaal.
    Waarschijnlijk houdt jij netto meer over dan mij.
    Wij tweeverdieners krijgen niets terug. Zelfs geen kinderopvang omdat wij boven Jan Modaal verdienen.
    En maar werken, werken, werken.
    En betalen aan de belastingsdienst, en ook nog je studieschuld aflossen.

Dit stimuleert zoals je zelf al zegt niet echt de werkloze mens.

Maar geniet er maar even van.
    Ik hoop dat je snel een baan krijgt. ;)

Deel Deze Pagina